اخبار داغ

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام البرز:

دولت اراده‌ای برای انجام امور جاماندگان سهام عدالت ندارد/ وثیقه‌گذاری سهام برای خرید کالا؛ خسارت محض برای مردم

دولت اراده‌ای برای انجام امور جاماندگان سهام عدالت ندارد/ وثیقه‌گذاری سهام برای خرید کالا؛ خسارت محض برای مردم
اکبر حیدری گفت: دولت مستقر اراده ای برای انجام امور جاماندگان سهام عدالت ندارد، علی‌رغم اینکه منایع مالی مناسب برای این موضوع شناسایی و افراد جامانده مشخص شده‌اند، در مجلس هم این موضوع مصوب و ابلاغ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل شرکت تعاونی سهام البرز امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار "تیتریک" گفت: از سال گذشته تلاش کردیم تا از طریق سامانه ملی سهام عدالت سود به حساب دارندگان واریز شود اما متاسفانه شورای عالی بورس شرکت سپرده گذاری مرکزی را مسئول دریافت و توزیع سود دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اکبر حیدری افزود: شرکت مذکور تلفن ۱۵۶۹ و سایت sahamedalat.ir را به عنوان دو سامانه پیگیری اعلام کرده است و مسئولیت مستقیم با آن شرکت بوده و از ید تعاونی ها و مجموعه قدیمی سهام عدالت که در سازمان خصوصی سازی مستقر بود خارج شده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: مردم از طریق دو راه ارتباطی مذکور وضعیت سهام خود را پیگیری کنند، البته بر اساس شنیده ها اگر افرادی در مرحله قبل سود خود را دریافت نکرده اند می توانند با مراجعه به دو سامانه مذکور شماره شبای بانکی و تلفن خود را ثبت کنند تا سود نوبت گذشته و فعلی را یکجا دریافت کنند.
,
 
,
حیدری تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی بنا بر پیگیری هایی که داشته است مدعی شد از طریق سامانه های الکترونیک و بدون نیاز به مراجعه مردم می تواند وضعیت سهام متوفیان را تعیین تکلیف کند.
,
 
,
وی گفت: از ابتدا تاکید ما بر این بود که سامانه مستقر در پیشخوان کار خود را ادامه دهد تا شرکت سپرده گذاری بتواند فرایندها را عملیاتی کنند اما فرایند قبلی متوقف شد و شرکت سپرده گذاری هم پس از گذشت یکسال نتوانست سامانه را فعال کنند.
,
 
,
حیدری افزود: به نمایندگی از مردم اعتراض مکتوب و رسمی به مراجع ذی صلاح ارائه شده است و پیگیر موضوع هستیم، همچنین اگر بلاتکلیفی مردم درباره سهام عدالت تداوم داشته باشد اقدام قضائی هم خواهیم کرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: دولت مستقر اراده ای برای انجام امور جاماندگان سهام عدالت ندارد، علی رغم اینکه منایع مالی مناسب برای این موضوع شناسایی و افراد جامانده مشخص شده اند، در مجلس هم این موضوع مصوب و ابلاغ شده است.
,
 
,
حیدری با اشاره به اینکه امیدواریم موضوع جاماندگان در دولت آتی تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: مشکل قانونی در حال حاضر وجود ندارد اما با تغییر و تحولات در ماه های پیش رو این مسئله ممکن می شود.
,
 
,
وی گفت: امکان خریدکالا از طریق سهام عدالت در بانک های ملی و تجارت و پست بانک وجود دارد و مردم می توانند با پشتوانه سهام عدالت در فروشگاه های منتخب اقدام به خرید کالا کنند اما با توجه به اینکه در حال حاضر ارزش ذاتی سهام پائین تر از مقدار واقعی آن است تاکید داریم که وصیغه گذاری به نفع سهام داران نیست.
,
 
,
مدیرعامل شرکت تعاونی سهام البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: با وصیغه گذاری سهام عدالت متاسانه بانک اجازه پیدا می کند با عدم پرداخت اقساط سهام را بفروشد که این روند مناسب نیست چرا که سود ۱۸ درصدی برای استفاده از منابع کارت اعتباری لحاظ می شود.
 
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه