اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز:

زکات فطره به اعضای نیازمند خانواده نمی‌رسد/ نماز عید فطر البرز در فضای باز برگزار می‌شود

زکات فطره به اعضای نیازمند خانواده نمی‌رسد/ نماز عید فطر البرز در فضای باز برگزار می‌شود
حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی گفت: اگر کسی پدر، مادر و فرزندانش نیازمند است نمی تواند زکات فطره خود را به آنها بپردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز درباره جزئیات برگزاری نماز عید فطر در کرج گفت: عید سعید فطر باید از طریق دفتر مقام معظم رهبری رسما اعلام شود و اگر چناچه فردا عید باشد مردم لازم است فطریه خو را پرداخت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی افزود: اگر امکان پرداخت فطریه وجود نداشته باشد باید آن را از اموال خود کنار بگذارند تا در اولین فرصت به دست مستحق برسانند، همچنین فطریه اعلام شده در سال جاری بر اساس قیمت ۳ کیلو گندم است.
,
 
,
وی اظهار داشت: زکات فطره کسانی که قوت غالب آن نها نان است ۲۰ هزار تومان خواهد بود و سرپرستان باید این مبلغ را برای اعضای خانواده خود هم بپردازند، البته این زکات فطره باید به دست افراد مستحق برسد.
,
 
,
حجت الاسلام روحی یزدی تصریح کرد: زکات فطره به واجب النفقه نمی رسد، یعنی اگر کسی پدر، مادر و فرزندانش نیازمند است نمی تواند زکات فطره خود را به آنها بپردازد. اگر قوت غالب افراد برنج است برای برنج ایرانی زکات فطره ۱۰۰ هزار تومان و برای برنج خارجی ۷۵هزار تومان خواهد بود.
,
 
,
وی گفت: افرادی که عذر داشته و به هر دلیلی نتوانسته اند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، باید کفاره غیر عمد بپردازند که برای هر روز ۵ هزار تومان خواهد بود، همچنین اگر عید فطر اعلام شد در اولین روز نماز در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه