اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه بیرجند در خردادماه

بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه بیرجند در خردادماه
امامی گفت: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در خردادماه سال‌جاری در پویش "هر هفته الف_ ب_ ایران" به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اجرای پروژه فاز دوم تصفیه خانه بیرجند یکی از پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است که بیش از ۱۰ سال از آغاز آن می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

علی رغم اطلاع رسانی هایی که در خصوص وارد مدار شدن این پروژه تا سال ۱۳۹۸ شده اما تاکنون که دو سال از این موضوع می‌گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است.

,

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: مطالعات اولیه فاز دوم تصفیه خانه بیرجند سال ۱۳۸۹ آغاز شد که سال ۱۳۹۰ مجوزهای لازم را از شورای اقتصاد اخذ و در سال ۱۳۹۱ قرارداد آن با بانک توسعه و تجارت اکو منعقد شد.

,

وی با بیان اینکه در مرحله نخست برای فاز دوم تصفیه خانه بیرجند 17 میلیون یورو اختصاص یافت، افزود: اعتبارات پرداخت شده برای اتمام طرح کافی نبود و نیاز به افزایش ارزی بود که با پیگیری های انجام شده این رقم به 23 میلیون یورو افزایش یافت.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه جزو سه پروژه موفق در بهره مندی از تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو در سطح صنعت آب و فاضلاب کشور بود که موفقیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

,

امامی عنوان کرد: فاز دوم تصفیه خانه بیرجند شامل 376 کیلومتر شبکه جمع آوری، دو خط انتقال و تصفیه خانه برای پوشش 345 هزار نفر جمعیت است که خط انتقال این پروژه به طول 9 کیلومتر و عمق پنج متر از لوله های پلی اتیلن و جداره در نظر گرفته شده است.

,

وی اظهار کرد: ظرفیت این تصفیه خانه 21 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در این پروژه از جدیدترین روش های ساخت استفاده شده به گونه ای که در کمتر از هشت ساعت عملیات تصفیه انجام می شود.

,

امامی گفت: این تصفیه خانه هیچ بویی منتشر نخواهد کرد و این در حالیست که در مدل اول تصفیه خانه که از روش برکه ثبتی استفاده شده فاضلاب 35 روز برای تصفیه در برکه باقیمانده و سبب ایجاد بوی نامطبوع می شود.

,

وی افزود: سلامت و بهداشت عمومی، حفاظت از آبهای زیرزمینی، بهبود استانداردهای بهداشتی و امکان استفاده از لجن تولید شده به عنوان کود از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در مورد زمان بهره برداری و آخرین وضعیت این پروژه، تصریح کرد: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند آماده بهره برداری است و خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

,

امامی گفت: تاریخ دقیق بهره برداری از تصفیه خانه مشخص نیست اما در خردادماه سال 1400 در پویش "هر هفته الف ب ایران" این پروژه به صورت رسمی افتتاح می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه