اخبار داغ

بیگی‌‎نژاد در گفت‌وگو با دانا:

دولت به دنبال تنفس مصنوعی به مذاکرات وین است/ تحریم‌ها را با قاشق هم برمی‌داشتند، 8 ساله تمام می‌شد!

دولت به دنبال تنفس مصنوعی به مذاکرات وین است/ تحریم‌ها را با قاشق هم برمی‌داشتند، 8 ساله تمام می‌شد!
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اشاره به اینکه دولت به دنبال آن است که با توسل به مذاکرات وین، پایان خوش داشته باشد گفت: دولت می خواهد کاری کند که کشور از لحاظ حقوقی دچار مشکل شده و تبعات آن را گریبان دولت آینده را بگیرد.
[

«هادی بیگی‌نژاد»، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تلاش دولت برای زنده نگه داشتن امید واهی مردم به مذاکرات وین گفت: آمریکایی ها از مذاکرات با ایران در طول سالهای گذشته به این نتیجه رسیدند که بهترین کار برای آنها این است که ایران را معلق نگه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور و تصمیمات دولت طی 8 سال گذشته مذاکراتی بوده و آمریکا از این بابت خوشحال و رضایتمند است عنوان کرد: سیاست آمریکا این است که مذاکره برای مذاکره انجام دهد، و در نهایت بدون هیچ نتیجه‌ای این مقوله را طولانی کند.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آمریکا با معطل نگه داشتن اقتصاد و مدیریت کشور دو راهبرد را پیگیری می کند تصریح کرد: سیاست آمریکا چه در دوران جمهوری خواهان و چه در دوران دموکرات ها به دنبال آن است که ابتدا ایران را در زمینه هسته ای تضعیف کند؛ ضعیف شدن ایران در مقوله هسته‌ای که به عنوان یک اهرم در مذاکرات است می تواند بهترین بهانه برای مذاکرات پیرامون مسائل دیگر باشد.

,

بیگی نژاد با اشاره به اینکه راهبرد دوم آمریکا مذاکره پیرامون مسائل غیر از هسته ای است ادامه داد: می خواهند از مذاکرات هسته‌ای به مذاکره درباره مسائل منطقه و موشکی برسند.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه البته برای ادامه داشتن این مذاکرات بعضی وقت ها در باغ سبز هم نشان می دهد ادامه داد: در سال 92 گفتند 5 میلیارد دلار از دارایی هایتان را در چند مرحله آزاد می کنیم، اگرچه این شیوه تحقیرآمیز در باغ سبز را به دولتمردان نشان دادن اما قفل های بزرگتر مشکلات بیشتری برای ایران درست کردند.

,

بیگی نژاد با اشاره به اینکه غرب به دولت وعده داد تمام تحریم های تسلیحاتی، بانکی و هسته ای را برمی داریم اما با وجود اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرد به وعده هایشان عمل نکردند تصریح کرد: آمریکایی ها به جای لغو تحریم ها گفتند باید درباره موضوعات موشکی هم مذاکره کنیم و برجام های 2 و 3 داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه دولتی ها از آقای جهانگیری تا سیف اعتراف کردند که برجام تقریبا هیچ چیزی برای ایران نداشت عنوان کرد: دولتی ها وقتی اعتراف کردند برجام هیچ آورده ای برای کشور نداشته پایشان را در یک کفش کردند که باید حالا باید FATFرا بپذیریم.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه اصولا قرار نیست تحریم ها برداشته شود و اگر کسی بگوید تحریم ها برداشته شده دروغ می گوید ادامه داد:  آمریکایی ها و دولت با آرزوی رفع تحریم ها مردم را مدیریت می کنند.

,

بیگی نژاد با بیان اینکه در بهترین شرایط مذاکرات وین به نتیجه برجام ختم خواهد شد و چیز جدیدی دست مذاکره کنندگان را نمی گیرد عنوان کرد: اگر مذاکرات وین خوب جلو برود نتیجه آن برجام می شود که دولتی ها گفتند نتیجه آن تقریبا هیچ بوده است و شاید به مراتب بدتر از برجام شود چرا که بعد از برجام شرکت های بین المللی بدعهدی آمریکایی ها را دیدند و دیگر حاضر نخواهند شد پای میز همکاری بیایند.

,

وی با اشاره به اینکه دولت می خواهد در روزهای منتهی به اتمام مسئولیتش با تنفس مصنوعی مذاکرات وین پایان خوبی داشته باشد ادامه داد: آقای رئیس جمهور به جای فرقون اگر با قاشق در این 8 سال تحریم ها را برمی داشت تا کنون تمام شده بود.

,

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه دولت به دنبال آن است که پایان خوش داشته باشد و در دولت بعد بگوید می خواستم تحریم ها را بردارم اما عده ای نگذاشتند خاطرنشان کرد: دولت می خواهد کاری کند که کشور از لحاظ حقوقی دچار مشکل شده و تبعات آن را گریبان دولت آینده را بگیرد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه