اخبار داغ

رئیس انستیتو پاستور ایران خبر داد؛

تولید واکسن مشابه «اسپوتنیک وی» توسط انستیتو پاستور/ بازمهندسی واکسن‌ها برای گونه‌های جهش یافته

تولید واکسن مشابه «اسپوتنیک وی» توسط انستیتو پاستور/ بازمهندسی واکسن‌ها برای گونه‌های جهش یافته
علیرضا بیگلری گفت: واکسنی در دست تولید داریم که مشابه واکسن اسپوتنیک وی و استرازنکا است که چند هفته دیگر وارد کارآزمایی بالینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیرضا بیگلری عصر امروز در مراسم آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: انستیتو پاستور ایران قدیمی‌ترین موسسه تولید واکسن در ایران است که در زمینه تولید واکسن کرونا نیز ورود پیدا کرد.
 
وی افزود: واکسن دیگری هم در دست تولید داریم که مشابه واکسن اسپوتنیک وی و استرازنکا است که چند هفته دیگر وارد کارآزمایی بالینی می‌شود به گونه‌ای که روی گونه‌های جهش یافته هم موثر خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه برای تولید واکسن از ماه‌ها پیش با کوبا وارد فعالیت مشترک شدیم تصریح کرد: اخیرا واکسن ذات الریه کودکان را هم با کوبا در دست تولید داریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: تکنولوژی این واکسن پاستور هم همزمان بودن و هم بی خطر بودن آن است که فاز یک و دو در ایران انجام نشد و در کوبا با هزار نفر انجام شد و فاز سه در ایران انجام شد.

بیگلری افزود: در کوبا 44 هزار نفر در فاز سه شرکت کردند که هیچ گونه تاثیر سویی نداشته است.

به گفته وی نشاندن آنتی ژن کووید بر روی پروتین‌های بزرگتر را این واکسن می‌تواند انجام دهد که کمتر از انگشتان یک دست در دنیا این دانش را دارند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه تزریق واکسن پاستور از ۶ اردیبهشت در کشور انجام شد گفت: شهر‌های اصفهان، یزد و زنجان فاز نخست خود را تمام کردند.  

رئیس انستیتو پاستور ایران خاطر نشان کرد: آمادگی داریم که با کسب نتایج مطلوب، تولید انبوه این واکسن را داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه طراحی و تولید واکسن پاستور با مشارکت کشور کوبا، بر اساس کارآیی بالا و عوارض کم بوده است گفت: نتایج حاصل از فاز‌های قبلی واکسن پاستور، کارآیی ۸۴ درصدی این واکسن را در دو دوز به ثبت رسانده است.

بیگلری با تاکید بر این که واکسن ایرانی- کوبایی پاستور تنها واکسن مقابله با کرونا در دنیاست که دوز یادآور هم برای آن تعریف شده است تزریق دز یادآور در فاصله ماه‌های یکم تا نهم پس از تزریق این واکسن را راهکاری موثر و قابل پیش بینی برای حصول تاثیر صد درصدی این واکسن اعلام کرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به این که این واکسن به گونه‌ای طراحی شده که امکان بازمهندسی آن برای گونه‌های جهش یافته نیز فراهم است افزود: امکان تولید واکسنی که همزمان بتواند بر گونه‌های جهش یافته‌ای از قبیل هندی، آفریقایی، انگلیسی و دیگر گونه‌های جهش یافته موثر باشد در واکسن پاستور وجود دارد.

بیگلری از تامین یک میلیون دوز اضطراری تا حصول نتایج نهایی واکسن پاستور پس از پایان کارآزمایی بالینی مرحله سوم خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تولید این نوع واکسن هر فصل به سه میلیون دوز برسد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه