اخبار داغ

در دیدار ظریف و فیصل المقداد چه گذشت؟

در دیدار ظریف و فیصل المقداد چه گذشت؟
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری خود در دمشق حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه در برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم را مورد تأکید قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه در دمشق حضور دارد با  در ادامه دیدار با مقامات سوری با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود از سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور و خصوصا در شرایطی که آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت حق طلبانه مردم فلسطین آشکار شده است، به مرور روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی پرداخت.
,
 
,
وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه در برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم را مورد تأکید قرار داد.
,
 
,
ظریف همچنین از توفیقات دولت سوریه در مقاومت در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده در تحریم علیه سوریه ابراز خرسندی کرد و افزود: متاسفانه این تروریسم امروزه به حوزه پزشکی نیز تسری یافته و مردم ایران و سوریه را از واکسن نیز محروم می‌کند.
,
 
,
به گزارش فارس، همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه با توجه به موافقت رئیس جمهور سوریه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.
,
 
,
فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین تقویت ارتباطات و همکاری‌های نمایندگی‌های دوجانبه دو کشور تأکید کرد.
,
 
,
 رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین پیش از این با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و امیدواری نسبت به برگزاری موفق آن، حمایت ایران از این انتخابات را اعلام کرد. 
,
 
,
گفتنی است وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفته بود: شرایط بسیار ویژه‌ای داریم و قرار بود در آستانه انتخابات سوریه سفری به این کشور داشته باشم و با دوستان سوریه درباره این واقعه مهم صحبت کنیم. متاسفانه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که از روز جهانی قدس شدت گرفته و اتفاقات کم سابقه‌ای در مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی و بمباران غزه اتفاق افتاده، شرایط بسیار وخیمی را در منطقه ایجاد کرده است و سوریه به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز محور مقاومت در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.
,
 
,
گفتنی است وزیر امور خارجه پس از دیدار با بشار اسد و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با اعلام آمادگی ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت که با موافقت بشار الاسد و وزارت خارجه سوریه امروز سرکنسولگری ایران در حلب افتتاح می‌شود. 
,
 
,
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های گذشته و در چارچوب دیپلماسی رمضان به قطر، عراق، کویت و عمان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخته بود.
,
 
,
آنگونه که ظریف در پست اینستاگرامی امروز به آن اشاره کرده قرار است سفری چند روزه به منطقه و اروپا داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه