اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

روزه داری با پرداخت زکات فطریه به کمال می رسد/ عیدفطر بزرگترین عید مسلمانان است

روزه داری با پرداخت زکات فطریه به کمال می رسد/ عیدفطر بزرگترین عید مسلمانان است
مهدی نجم با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و بخشوده شدن گناهان است گفت: در روز عید فطر خداوند متعال با بخشیدن گناهان پاداش یک ماه بندگی را می دهد و بنده با پرداخت فطریه یک ماه روزه داری خود را تکمیل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی نجم، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه عید فطر پایان یک ماه روزه داری و اول ماه مبارک شوال است، گفت: عید فطر، عید بندگی است که با رؤیت هلال ماه شوال در پایان روز ۲۹ ماه رمضان و یا گذشت ۳۰ روز از اول ماه رمضان، ثابت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مرآت,

نجم با اشاره به دلیل نامگذاری عید فطر با عنوان روز بندگی، اظهار کرد: پایان ماه مبارک رمضان و روز اول شوال، زمان بخشیده شدن کامل گناهان انسان است.

,

وی افزود: عید سعید فطر عید بزرگ مؤمنانی است که پس از یک ماه بهره مند شدن از میهمانی الهی و برای جلب رضای خداوند از گناهان دوری کرده و در برابر وسوسه های شیطان پیروز شدند و اکنون در این روز بزرگ جشن گرفته و از خداوند اجر و پاداش یک ماه صبر را می‌گیرند.

,

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به پاسخ امیرالمومنین به سوال اصحاب درباره بهترین اعمال در ماه رمضان تصریح کرد: چشم بستن از حرام هاى خداوند سبحان، برترین عبادت است.

,

نجم ادامه داد: بر اساس فرمایش امیرالمومنین روزی که در آن فرد از گناه دست بردارد عید است؛ پس چه عیدی بزرگ‌ تر از عید فطر که یک مسلمان روزه‌ دار بعد از یک ماه روزه‌ داری و دوری از گناه عیدی خود را از خداوند می‌گیرد و مانند کودکی که تازه متولد شده از گناه پاک می شود.

,

این استاد حوزه با بیان اینکه پاک ماندن و عدم ارتکاب گناه بسیار حائز اهمیت است، گفت: پاک شدن در ماه مبارک رمضان از وعده های الهی است اما پاک ماندن پس از آن هنر بنده خداست که بتواند پس از ماه مبارک رمضان خود را هرگونه گناه و معصیت مصون نگاه دارد.

,

وی با اشاره به اعمال روز عید فطر، اظهار کرد: نماز روز عید فطر و پرداخت فطریه از مهمترین اعمال روز عید که مستحب است در صبح روز عید فطر با خرما افطار کند و در نماز روز عید شرکت کند و آن را به جا بیاورد و فطریه خود را نیز قبل از اقامه نماز پرداخت کند که بنا به روایت کار یک ماه روزه داری بنده با کنار گذاشتن فطریه از شب عید تکمیل می شود.

,

این کارشناس مذهبی در توضیح پرداخت فطریه در روز عید فطر، اظهار کرد: در روز عید فطر مومنان از برکات دنیوی و اخروی پرداخت زکات فطریه فیض خواهند برد چرا که در این دوران سخت در کشورهای اسلامی خانواده‌های نیازمند چشم انتظار هستند که بر اساس نظر مقام معظم رهبری فطریه به ازای هر نفر برای گندم 20 هزار تومان و برنج ایرانی 100 هزار تومان است.

,

نجم در تفسیر نوع قوت غالب عنوان کرد: قوت غالب یا خوراک عمده، خوراکی است که توسط عموم جمعیت و به میزان قابل توجهی مصرف می‌شود و در جامعه ما این خوراک عمده گندم است اما کسانی در مصرف برنج آنان از گندم و نان بیشتر است به گونه ای که در اکثر وعده های غذایی از برنج استفاده می کنند و مصرف نان کم است باید فطریه برنج را پرداخت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه