شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان البرز
ساعت: 12:57 منتشر شده در مورخ: 1400/02/23 شناسه خبر: 1733617

توسعه شهر کرج نباید قربانی مباحث انتخاباتی نشود

توسعه شهر کرج نباید قربانی مباحث انتخاباتی نشود
در ایام انتخابات بازار شایعات حسابی داغ می شود، شایعات زمانی رونق می گیرند که امکان اطلاع رسانی شفاف وجود نداشته باشد یا زمانی که مردم فکر می کنند ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در ایام انتخابات بازار شایعات حسابی داغ می شود. شایعات زمانی رونق می گیرند که امکان اطلاع رسانی شفاف وجود نداشته باشد یا زمانی که مردم فکر می کنند ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شوند.

شایعه به دلیل اینکه از کنایه و اشاره استفاده می کند و صراحت ندارد تاثیر زیادی بر مخاطب خواهد داشت.

مثلا از این جملات در شایعات زیاد استفاده می شود: "گفته می شود فلان کاندیدا..." یا "شنیده شده این ستاد انتخاباتی، فلان مقدار پول خرج کرده" و... حتی برخی رسانه ها تلاش می کنند رویکردی حرفه ای به شایعات خود بدهند و با عناوینی همچون "شاهدان عینی می گویند" شایعات را منتشر می کنند تا هزینه ای برایشان نداشته باشد.

روند توسعه شهر قربانی مباحث انتخاباتی نشود

"اکبر سلیم نژاد" رئیس شورای شهر کرج در توییتی نوشت: روند توسعه شهر، قربانی مباحث انتخاباتی نشود و باید کارهای نیمه تمام تعیین تکلیف شوند. نامزدها برنامه هایشان را بیان کنند و شعارهای عمل نشدنی را ویترین گفته های انتخاباتی خود قرار ندهند.

مهم ترین و قابل لمس ترین محصول در انتخابات، شعارهای انتخاباتی است

کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مهم ترین و قابل لمس ترین محصول در انتخابات، شعار های انتخاباتی است.

"احمد قاسمی" ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که در بازاریابی سیاسی و کارزار انتخاباتی است، بحث جبران خسارت و ادعای خسارتی است که در صورت عملی نشدن و اجرایی نکردن وعده های انتخاباتی مطالبه می شود و روشن نیست که این خسارت به چه قیمتی به رأی دهندگان پرداخت می شود و آنها دقیقا چه محصولی را می خرند.

وی افزود: "آرون اکاس" دانشمند معتقد است که بازاریابی برای فرآیندهای سیاسی به عنوان یک مبادله محسوب می شود و به نحوه ایجاد انگیزه و برانگیختن شور مخاطبان و ارزش آفرینی می پردازد.

این کارشناس تصریح کرد: معمولا مردم نامزد انتخاباتی را با شعارهایی که می دهد، می شناسند هر چقدر شعارها مردمی تر باشد مردم را بیشتر جذب خود می کند.

قاسمی گفت: اما شعارها باید واقعی باشند و نامزدها سعی نکنند با دادن قول های واهی مردم را فریب داده و با دروغ بر منسب قدرت تکیه بزنند، زیرا دیر یا زود حق نمایان می شود و نامزدی که به دلیل شایعات دروغ از چهره مردم بیفتد در منسب ریاست نیز موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: همیشه و در همه حال، صداقت می تواند در موفقیت نامزدها موثر باشد.. امام خمینی(ره) فردی بود که با صداقت مردم را دور خود جمع کرد و رهبر یک ملت شد و اکنون بعد از سالیان سال اسم این مرد بزرگ لرزه بر اندام دشمنان می اندازد. نامزدها از صداقت و مردانگی این مرد بزرگ الگو بگیرند و به هر طریقی به دنبال ریاست نباشند.

انتهای پیام/

 

https://www.dana.ir/1733617
ارسال نظر
نظرات