اخبار داغ

خداوند بی همتا را سپاس بر آنچه به ما ارزانی داد؛

اقامه نماز عید سعید فطر در سراسر استان همدان/ مؤمنانی که به سوی جایزه شان شتافتند+تصاویر

اقامه نماز عید سعید فطر در سراسر استان همدان/ مؤمنانی که به سوی جایزه شان شتافتند+تصاویر
امروز همزمان با سراسر کشور دستان پر تنمای مردم مؤمن استان همدان، در لحظه لحظه های ناب عاشقی در درگاه احدیت و در قنوت بی نظیر نماز عید سعید فطر بالا رفته و آنان هماهنگ و یک صدا خواندند: "اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ، وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ ... توفیق اقامه این نماز پرشکوه بی شک پاداش مؤمنانی که به سوی جایزه یشان شتافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، امروز مردم خداجوی کشورمان پس از یک ماه روزه داریی خود را برای رفتن و اقامه نماز عید سعید فطر آماده کرده اند آن هم با حفظ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، لباس های تمیز و آراسته خود را بر تن می پوشند و در بین راه تا رسیدن به محل برگزاری برپایی نماز پرشکوه این عید سعید تکبیر می گویند: "اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ اللهُ أَکْبَرُ وَلِلَّهِ الْحَمْدُ الْحَمْدُلِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَلَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلانَا".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در صفحه 140 جلد پنجم وسائل الشیعه آمده که؛ امام باقر (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت می کند که فرمودند: هر گاه روز اول ماه شوال (عید فطر) فرا می رسد، منادی از سوی خداوند ندا می دهد:" ای مؤمنین: بشتابید به سوی جایزه هایتان."آنگاه امام باقر (علیه السلام) رو به جابر کرد و فرمود:ای جابر! جوایز خدا، مثل جایزه های این پادشاهان نیست! امروز، روز جایزه هاست.

,

نماز عید فطر در زمان حضور امام(علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام(علیه السلام) غایب است مستحب بوده و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند.

,

دستان پر تنمای مردم مؤمن در لحظه لحظه های ناب عاشقی در درگاه احدیت در قنوت بی نظیر نماز عید فطر بالا رفته و آنان هماهنگ و یک صدا می خوانند: "اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ، وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ، وَأَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ، وَأَهْلَ التَّقْوىٰ وَالْمَغْفِرَةِ، أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هٰذَا الْیَوْمِ الَّذِى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً، وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ ذُخْراً وشَرَفاً وَمَزِیداً أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُدْخِلَنِى فِى کُلِّ خَیْرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تُخْرِجَنِى مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ أجْمَعِین . اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا سَأَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصَّالِحُونَ، وَأَعُوذُ بِکَ فِیهِ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الصَّالِحُونَ. "

,

" خدایا، ای اهل بزرگی و عظمت و ای اهل جود و قدرت مطلق و اهل گذشت و رحمت و اهل تقوا و مغفرت، از تو درخواست می‌کنم به‌حق این روز که برای مسلمانان عید قرار دادی و برای محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) ذخیره و فزونی در برتری و مزیت، این که بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستی و مرا در هر خیری که محمّد و خاندان محمّد را وارد کردی وارد کنی و از هر شرّی که محمّد و خاندان محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) را بیرون آوردی مرا بیرون آوری، خدایا از تو درخواست می‌کنم، بهترین چیزی که بندگان شایسته‌ات درخواست کردند و به تو پناه می‌آورم از آنچه بندگان شایسته‌ات به تو پناه بردند."

,

و چه زیبا شاعری در وصف این عید عظیم سروده: " عید فطر است و دلم غرق تماشاست/ یاد آن ماه عزیزی که به حق اوج تمناست/ سائل درگه عشقم که امید است بر آن/ هر چه طالب شوم از او همان لحظه مهیاست "

,

همدان

, همدان, همدان,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه