اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت در انتخابات را دارد

کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت در انتخابات را دارد
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد همیشه بیش از حد انتظار در انتخابات شرکت می کند، گفت: این استان در یک انتخابات بیش از ۹۰ درصد شرکت داشتند، با وجودی که به ظاهر این استان محرومیت هایی دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس سید رضا صدر حسینی کارشناس ارشد مسائل سیاسی و بین الملل در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران در جوامع بین الملل در گفتگو با صبح زاگرس گفت: امروز نکته ای در نظام بین الملل مطرح است و آن هم مشارکت سیاسی است، در نظام لیبرالیسم حضور افراد در انتخابات به عنوان یکی از مولفه های اصلی مشروعیت حکومت و کشور قلمداد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

صدرالحسینی بیان کرد: امروز در بخشی از کشورهای اروپایی شرکت نکردن در انتخابات جرم محسوب می‌شود و افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند باید جرائمی را بپردازند و یا از بعضی از امتیاز های شهروندی محروم می شوند.

,

افزایش مشارکت در انتخابات پشتوانه نظام سیاسی کشور است

,

وی گفت: شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی که برآمده از یک انقلاب مردمی بوده و نظام مردم سالار دینی محسوب می شود، قطعاً و یقیناً نه‌تنها یک وظیفه شهروندی بلکه شرکت در آن به عنوان یک وظیفه شرعی و عقلی و دینی محسوب می شود. باید توجه داشته باشیم که ا در نظام مردم سالار دینی ما به عنوان پشتوانه نظام سیاسی برآمده از یک انقلاب سیاسی کاملا مردمی که بر اساس ایدئولوژی اسلام شکل گرفته، در تداوم حکومت و در تداوم مقابله با نظام سلطه بسیار اهمیت دارد.

,

کارشناس ارشد مسایل سیاسی بین الملل و غرب آسیا بیان کرد: نباید فراموش کنیم که جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۳ سال گذشته بیشترین آسیب ها را از جانب نظام سلطه متحمل شده و بیشترین مقاومت توسط مردم صورت گرفته است، در واقع این مردم بوده است که جمهوری اسلامی برخاسته از انقلاب را که توده‌های عظیم مردمی در سراسر کشور ایجاد کرده اند به عمر مبارکه ۴۳ ساله رسانده اند.

,

صدرالحسینی در ادامه گفت: از این به بعد هم برای پیشرفت توسعه و ترقی و حل مشکلات مختلف در کشور و مشکلاتی ممکن است توسط نظام سلطه ایجاد شود، به دلیل این که به دوران بلوغ عقلانیت رسیده‌ایم در شرایطی هستیم که بسیاری از موانع و چالش‌ها را پشت سر گذاشته ایم، صد در صد نظام سلطه برای جلوگیری از پیشرفت و ترقی ما تلاش خواهد کرد که سنگ اندازی کنند و چوب لای چرخ پیشرفت جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

,

وی تصریح کرد: حضور با انگیزه و همراه با نشاط و البته با بصیرت مردم در انتخابات قطعاً و یقیناً می‌تواند اقتدار جمهوری اسلامی را در نظام بین‌الملل افزایش دهد.

,

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: در ادامه با بیان اینکه در ۴۳ سال گذشته همه انتخابات و حضور مردم باعث شد ایران از همه موانع عبور کند، گفت: فراموش نخواهیم کرد که در زمان دفاع مقدس وقتی که دکتر ولایتی زمانی که وزیر خارجه بودند به میدان می آمدند و به رزمندگان سرکشی می کردند و خسته نباشید می‌گفتند؛ چندین بار این مطلب را بیان می‌کردند که "وقتی شما در جبهه ماموریتی را انجام می دهید و موفقیتی را کسب می کنید ما دیپلمات‌ها در میادین بین المللی و در مذاکرات خود با کشورهای دیگر یک سر و گردن بالاتر این و با اقتدار بیشتری عمل می کنیم".

,

پشتوانه دیپلماسی  حضور مردم در پای صندوق‌های رای است

,


وی با بیان اینکه قطعاً مسئله میدان امروز هم مطرح است گفت: این "میدان" پشتوانه دیپلماسی جمهوری اسلامی حضور مردم در پای صندوق‌های رای است، بر این اساس این نکته حائز اهمیت است که به ویژه در این دوره که شرایط کشور از بی‌سابقه‌ترین شرایط است و اقتدار و نفوذ و توانایی و آمادگی ما برای مقابله با تهدیدهای دشمن بالا رفته است و از طرفی رژیم صهیونیستی با گرفتن چراغ سبز از نظام سیاسی در دوران ترامپ و بایدن دارد تلاش می‌کند ناامنی هایی و اختلالاتی ایجاد کند که به زعم خودش مردم ما را خسته کند، بر این اساس باید توجه داشته باشیم ضمن آمادگی های کامل در همه زمینه ها نسبت به حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نظام بین الملل باید به دشمن ثابت کنیم که ملت ایران پشتیبان نظام جمهوری اسلامی است.

,
,

ملت ایران پشتیبان نظام جمهوری اسلامی است

,

صدرالحسینی گفت: ملت ایران با وجود خستگی هایی که دارد با وجود مشکلاتی که با آن روبروست امّا در زمان برخورد با نظام سلطه و برخورد با محصولاتی که می‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی سد ایجاد کند، این انتخابات به ما می گوید باید در این انتخابات پرشور حضور داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایطی که دشمن همه توانمندی های خود را به میدان آورده و سگ هار منطقه‌ای خود یعنی رژیم صهیونیستی را به اصطلاح آزاد کرده است برای مقابله با ملت ایران گفت: ما باید با حضور در انتخابات از این آزمون بزرگ پیروز بیرون بیاییم.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: حضور پرشور ما در انتخابات قطعاً در اقتدار کشور و مسائل اقتصادی کشور که اولویت اول است موثر است همچنین نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بروز توانمندی های مردمی و به ویژه به همت جوانان میسر است.

,

وی با اشاره به اینکه بالای ۷۵ درصد از مردم ما جوانان هستند گفت: بر این اساس این جوانان هستند که باید توان خود را برای افزایش بصیرت،جلوگیری از ناتوانی های فکری و روحی و سیاسی و همجنین برای ورود به انتخابات و به امید خدا هجوم با نشاط بر سر صندوق های رای، بکار گیرند.

,

 کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت در انتخابات را دارد

,

صدر الحسینی کارشناس ارشد مسائل بین الملل در ادامه گفت‌وگوی خود با صبح زاگرس با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد همیشه بیش از حد انتظار در انتخابات شرکت می کند، گفت: این استان در یک انتخابات بیش از ۹۰ درصد شرکت داشتند، با وجودی که به ظاهر این استان محرومیت هایی دارد اما آنچه که مشاهده می شود این محرومیت ها باعث نشده ملت شریف این منطقه دست از انتخابات بشویند.

,

بر این اساس پیشنهاد می کنم که به امید خدا برای تشویق مردم و هم استانی های خود برای حضور پرشور در انتخابات تلاش کنید تا یک آجر بر روی آجرهای چهل و چند گانه جمهوری اسلامی و برای پیشرفت و جلوگیری از عقب افتادگی های این کشور بردارید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه