اخبار داغ

گزارش؛

کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های با کمترین میزان دریافت تسهیلات رونق تولید در کشور

کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های با کمترین میزان دریافت تسهیلات رونق تولید در کشور
استان های کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویراحمد جزو آخرین استان هایی که در 9 ماهه سال تسهیلات رونق تولید را دریافت نکرده اند و یا میزان دریافت شان بسیار کم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های کم برخوردار در سطح کشور است که بدون شک برای بیرون آمدن از این شرایط باید تسهیلات بیشتری نسبت به سایر استان ها دریافت  کند وسرمایه گذاران به سمت این استان بیایند تا شاید بتوان اندکی از محرومیت استان کم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 یکی از خبرگزاری کشوری صبح امروز آمار قابل تاملی از تسهیلات رونق تولید در سال  گذشته در کشور منتشر کرده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید با این مسئولان به صورت جدی برخورد کند.

,

این خبرگزاری نوشت: هنوز جزئیات آمارهای سال گذشته منتشر نشده، اما بررسی آمارهای قبلی نشان می‌دهد که در ۹ ماهه ، بیشترین پرداختی تسهیلات رونق تولید مربوط به استان البرز با مبلغ بیش از ۱۲۹۹ میلیارد تومان، سمنان با مبلغ ۱۲۹۷ میلیارد تومان و گلستان با مبلغ نزدیک به ۶۹۴ میلیارد تومان بوده است. بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال نیز به تهران، یزد و اصفهان پرداخت شده؛ به‌طوری که مبلغ پرداختی به این استان‌ها به ترتیب ۶۶۹ میلیارد تومان، ۴۷۹ میلیارد تومان و ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

,

همچنین در ۹ ماهه اول سال استان‌های کم‌برخوردار، دریافت کننده کمترین تسهیلات رونق تولید، به طوری که استان‌های کهگیلویه و بویر احمدو  سیستان و بلوچستان با وجود داشتن یک، ۱۸ و ۲ ثبت نام در بخش تسهیلات رونق تولید، هیچ مبلغی دریافت نکردند. استان ایلام نیز کمترین تسهیلات رونق تولید، معادل ۲۱۷ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال نیز در ۹ ماهه اول امسال استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و کردستان  با دریافت ۳۲، ۳۹ و ۴۶ میلیارد تومان کمترین تسهیلات تولید و اشتغال را دریافت کرده‌اند.

,

این آمارها نشان می دهد که استان های کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویراحمد جزو آخرین استان هایی که در 9 ماهه سال تسهیلات رونق تولید را دریافت نکرده اند و یا میزان دریافت شان بسیار کم بوده است.

,

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

,

این در حالی است که واحدهای تولیدی زیادی در سطح استان هستند که یا نیه کار رها شده اند و یا دچار فرسودگی شده اند که این تسهیلات برای ان ها می تواند همانند دمیدن یک نفس تازه باشد.

,

سوال و نکته قابل تامل اینجاست که استانی که دارای ده ها واحد تولیدی و صنعتی راکد است چرا در پرداخت و دریافت تسهیلات رونق تولید در اخر جدول پرداخت این تسهیلات تبصره 18 قرار دارد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه