اخبار داغ

امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

عید فطر برای انسان مسلمان می تواند شروع دوباره زندگی معنوی باشد

عید فطر برای انسان مسلمان می تواند شروع دوباره زندگی معنوی باشد
حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب گفت: هر عید فطری برای انسان مسلمان، آگاه و هوشیار می تواند یک روز عید حقیقی و شروع دوباره زندگی معنوی باشد مانند بهاری که برای گیاهان و درختان آغاز دوباره زندگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: هر عید فطری برای انسان مسلمان، آگاه و هوشیار می تواند یک روز عید حقیقی و شروع دوباره زندگی معنوی باشد مانند بهاری که برای گیاهان و درختان آغاز دوباره زندگی است.

وی افزود: هر ساله از سوی پروردگار عالم یک فرصت استثنایی به ویژه طی شب های قدر در اختیار انسانی که در طول سال دچار انواع غفلتها، گناه ها و آلودگی ها می‌شود و بر اثر هوای نفس، خصلت ها و صفات زشت، خود را از ساحت رحمت الهی دور می‌کند، قرار می‌گیرد تا انسان بتواند دل خود را متوجه درخشندگی و تلالو روحانی و معنوی و تقرب الهی قرار دهد.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: انسان های آماده در وادی رحمت خاصه الهی قدم می گذارند و هر فردی به قدر وسع، استعداد، همت و تلاش خود از ضیافت عظیم این ماه برخوردار می شود.

وی عنوان کرد: اتمام ماه مبارک رمضان شروع سال جدید و عید فطر است؛ روزی که انسان با استفاده از دستاوردهای معنوی که در طول ماه مبارک رمضان کسب کرده می تواند از کج راهه ها، موانع و پیچ و خم هایی که ممکن است در اثر غفلت ها و گرفتاری ها مقابل دید انسان قرار گیرد، پرهیز کند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: همت پیامبران، اولیا، اوصیا و صالحین بر این بوده که از نفس اماره به عنوان دشمن درونی خود پرهیز کند و فاصله بگیرد و این راز بزرگ دست یافتنی به مقامات و مراتب الهی است که باید قدردانی شود و هر یک از ما باید بتوانیم به قدر همت و استعداد خود از این ضیافت و سفره گسترده استفاده کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: ما باید بتوانیم این دستاورد عظیم، غیرت دینی و این حس معنوی که در ما ایجاد شده را حفظ کنیم و در ایام پیشرو مخصوصاً باید هر کدام به سهم خود در انتخابات مشارکت داشته و اثر گذار باشیم.

وی افزود: در ایامی قرار داریم که شاهد مظلومیت مسلمانان جهان در اقصی نقاط عالم اعم از فلسطین، افغانستان، یمن و کشورهای دیگر هستیم پس همه باید با یک راهبرد مشترک بتوانیم در برابر این ظلم و استکبار هم صدا و هماهنگ شویم.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: امیدوارم همه جوانان مسیر رحمت و مغفرت الهی را در پیش گیرند و بتوانند این دستاوردی که در ماه رمضان بدست آورده اند را حفظ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه