اخبار داغ

هاآرتص:

اسرائیل از هراس آشوب داخلی، به دنبال پایان هرچه‌سریع‌تر درگیری با غزه است

اسرائیل از هراس آشوب داخلی، به دنبال پایان هرچه‌سریع‌تر درگیری با غزه است
روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که ارتش اسرائیل منتظر دستوری برای پایان دادن به عملیات جنگی در نوار غزه به صورت هرچه سریع‌تر است، چراکه تل آویو هراس این را دارد که درگیری‌ها میان یهودیان و عرب‌ها در داخل اراضی اشغالی از کنترل خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزنامه نوشت که ارتش اسرائیل منتظر دستوراتی از جانب دولت است، اما قبل از پایان دادن به عملیات آماده تشدید حملات به غزه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این روزنامه نوشت، مسئولان ارشد نظامی اسرائیل به این نتیجه دست یافته‌اند که خشونت در اللد، بات یام، عکا و دیگر شهرها تهدید امنیتی است که خطر آن از درگیری‌ در غزه کمتر نیست.
,
 
,
با وجود اینکه اسرائیل برخی پیشنهادها برای میانجی‌گری جهت دست یابی به آتش‌بس را تا به این لحظه رد کرده است، اما منابع می‌گویند که دولت اسرائیل ممکن است در این مساله به دلیل خشونت در داخل اراضی اشغالی بازنگری کند.
,
 
,
ارزیابی مسئولان رژیم صهیونیستی این است که "زیرساخت نظامی و سیاسی حماس ضربه محکمی را از آغاز رویارویی‌ها متحمل شده و توانمندی‌های اسرائیل برای بازدارندگی به صورت کلی بازستانده شده است".
,
 
,
با این وجود، ارتش اسرائیل برای تشدید حملات طی روزهای آتی برنامه ریزی می‌کند تا حماس را از فرصت بازستاندن سریع توانمندی‌هایش محروم سازد.
,
 
,
هاآرتص همچنین گزارش داد که ارتش اسرائیل موضعی محتاطانه در قبال ایده سرنگونی حماس اتخاذ کرده است، چراکه تصمیم‌گیران در اسرائیل هراس این را دارند که خلأ قدرت در نوار غزه به آشوب منجر شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه