اخبار داغ

پیروزی هکرها بر بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت در آمریکا/ باج هکرها پرداخت شد

پیروزی هکرها بر بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت در آمریکا/ باج هکرها پرداخت شد
مقامات آمریکایی اعلام کردند: به شرکت کلونیال ۵ میلیون دلار به هکرهایی که سامانه‌های این شرکت را از دسترس خارج کرده بودند باج پرداخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از NBC نیوز، یک مقام آگاه آمریکایی شب گذشته اعلام کرد که شرکت کلونیال ۵ میلیون دلار به هکرهایی که سامانه‌های این شرکت را از دسترس خارج و توزیع سوخت در مناطق جنوبی و شرقی آمریکا را مختل کرده بودند باج پرداخت کرده است. البته اخبار مربوط به پرداخت این باج نخستین بار توسط شبکه خبری بلومبرگ منتشر شد و این مقام آمریکایی درباره این که چگونه و در چه زمانی این مبلغ پرداخت شده است، اطلاعات بیشتری نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شرکت کلونیال بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا را با طول حدود ۸۸۰۰ کیلومتر در اختیار دارد و جمعه هفته پیش گفته بود که مورد حمله هکرها قرار گرفته است و هر ۴ خط لوله اصلی این شرکت از دسترس خارج شده است. در پی این مسأله هزاران پمپ بنزین در آمریکا دیگر سوختی برای فروش به مردم نداشته و قیمت بنزین نیز در این کشور افزایش یافت.
,
 
,
به طور کلی اداره تحقیقات فدرال آمریکا یا همان FBI موافق پرداخت باج از سوی شرکت‌های آمریکایی به هکرها نیست اما این مسأله را ممنوع هم نکرده و شرکت‌های آمریکایی می‌توانند باج هکرها را پرداخت کنند. دلیل مخالفت FBI با این مسأله این است که تضمینی وجود ندارد که این اقدام مؤثر واقع شده و حتی ممکن است هکرها را تشویق کند تا به دیگر شرکت‌ها هم حمله کند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه