اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی:

همگانی‌شدن دوره‌‌های سواد رسانه‌‌ای ریشه نفوذ دشمن در فضای مجازی را قطع می‌‌کند

همگانی‌شدن دوره‌‌های سواد رسانه‌‌ای ریشه نفوذ دشمن در فضای مجازی را قطع می‌‌کند
محمد کارگزار گفت: امام خمینی(ره) با همگانی کردن نهضت سواد آموزی، ریشه بی سوادی را در کشور خشکاند و امروز باید با همگانی کردن دوره های سواد رسانه ای ریشه نفوذ دشمن را در فضای مجازی قطع کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گاهی حضور حداکثری ما نه تنها به ضرر دشمن نیست بلکه موجب تقویت او می‌شود. ما باید ببینیم آیا برآیند حضور ما موجب تضعیف دشمن یا موجب تقویت او می شود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

"محمد کارگزار" ادامه داد: دشمن اصلی ما در فضای مجازی، خودِ این پلتفرم‌ها هستند، تضعیف این پلتفرم‌ها به استفاده نکردن از آن‌هاست. به قول حضرت امام(ره) وقتی خواننده نباشد روزنامه نیست. روزنامه حیات و اعتبار خود را از خواننده‌اش می‌گیرد.

,

وی افزود: ایشان می‌فرمایند: «تمام رسانه ‏ها مربى یک کشور هستند؛ باید کشور و افراد یک کشور را تربیت کنند و باید به ملت خدمت کنند. روزنامه از ملت و براى ملت است؛ و چنانچه برخلاف مسیر ملت بخواهد یک روزنامه ‏اى یا چیز دیگرى رفتار کند، خود ملت با او مخالفت مى‏ کنند. لازم هم نیست که مخالفتش این باشد که بریزد، بزند و بشکند؛ نه، اینها این کار را نمی کنند؛ لکن روزنامه براى خواننده است، وقتى خواننده نباشد روزنامه نیست. رادیو براى این است که مردم گوش کنند؛ وقتى رادیو را درش را بستند و هیچ کس گوش نکرد رادیو نیست.»

,

این کارشناس تصریح کرد: اگر ما به این پلتفر‌م‌ها توجه نکنیم، ضعیف می‌شوند. ما باید مردم را دعوت کنیم که به این فضا اعتنایی نکنند. از نظر حضرت امام(ره) اگر پلتفرم‌ها در خلاف مصلحت مردم حرکت کردند خود مردم باید به آن‌ها بی‌اعتنایی کنند.

,

کارگزار ادامه داد: تجربه سالهای گذشته نشان داده که بازی در زمین دشمن به ما صدمه می زند و کشور در انتخابات پیشین از فضای ولنگار مجازی ضربه خورده و این فضا به دلیل اینکه کنترل و مدیریتش در اختیار ما نیست، هجمه ای علیه کشور است.

,

وی افزود: تعبیر حضرت امام خمینی(ره) بسیار آموزنده است. اگر مخاطبی در این پلتفرم های خارجی نباشد این پلتفرم ها از عرش به فرش می افتند و مردم با ورود به پلتفرم های داخلی ضمن حمایت از اپلیکیشن داخلی باعث می شوند در انتخابات پیشِ رو؛ کشور دچار مشکل نشود.

,

این کارشناس تاکید کرد: یک نکته دیگر اینکه ما در بحث مدیریت محتوا در فضای مجازی دچار ضعف هستیم. در آستانه انتخابات باید سعی کنیم محتوایی در زیست مجازی منتشر کنیم که ضمن تاثیرگذاری، حضور حداکثری در انتخابات را رقم بزند.

,

کارگزار گفت: امروز باید تمام توان خود را برای روشنگری مردم در این فضا انجام دهیم، زیرا شایعات و دروغ نمایی در انتخابات های گذشته جای ظالم را با مظلوم عوض کرد.

,

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همچنین با همگانی کردن نهضت سواد آموزی، ریشه بی سوادی را در کشور خشکاند و امروز باید با همگانی کردن دوره های سواد رسانه ای ریشه نفوذ دشمن را در فضای مجازی قطع کنیم.

,

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مهم ترین مولفه؛ انتخاب فرد اصلح و دولت جوان انقلابی است و مردم بدانند با انتخاب فرد شایسته؛ مشکلات کشور مرتفع شده و جامعه چهره پیشرفت را به خود خواهد دید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه