اخبار داغ

بیماران سرطانی کهگیلویه و بویراحمد چشم‌انتظار ساخت مرکز پرتودرمانی یاسوج

بیماران سرطانی کهگیلویه و بویراحمد چشم‌انتظار ساخت مرکز پرتودرمانی یاسوج
بیماران سرطانی استان کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار افتتاح مرکز پرتودرمانی یاسوج برای سیر مراحل درمانی خود هستند تا از سفر به استان‌های همجوار بی‌نیاز شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از بخش‌های درمانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه قرار گیرد بخش درمانی بیماران سرطانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

طبق برخی خبرها حدود شش هزار بیمار سرطانی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند، که برای درمان خود به دلیل کمبود برخی امکانات درمانی به اجبار به شهر های همجوار نظیر  اصفهان، شیراز و اهواز سفر می کنند.

,

سینا سعیدی مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: علی‌رغم تعداد بیماران سرطانی ثبت شده در منطقه در این استان تنها یک بخش شیمی درمانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج برای خدمات‌دهی به بیماران فعال است.

,

وی ضمن اشاره به عدم کفایت یک مرکز برای کل استان افزود: هزینه‌ بالای درمان بیماران خاص و سرطان بسیار بالاست و بادرنظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم استان گروه عمده‌ای از آنها در تامین هزینه‌های خود با چالشی جدی روبرو هستند به همین دلیل در بیمارستان شهید رجایی یاسوج دفتر یک نهاد خیریه مستقر است و در صورت نیاز به بیماران خاص تا حد امکان کمک می‌شود.

سعیدی با اشاره به ضرورت وجود بخش پرتو درمانی برای خدمات‌دهی مناسب به بیماران خاص و شیمایی، در استان بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد بخش پرتو درمانی است و تمامی بیماران برای دریافت خدمات مجبور به سفر به استان‌های همجوار یا حتی بعضا تهران هستند که این روند بار مالی بالایی برای خانواده‌ها ایجاد کرده آنهم زمانی که این خانواده‌ها بعضا در تامین هزینه داروهایشان درگیر چالشی جدی شده‌اند.

,
,
,

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه داروهای دولتی برای این گروه از بیماران از طریق داروخانه امام‌جعفر صادق واقع در کلینیک شهید مفتح ارایه می‌شود اما نبود مرکز پرتو درمانی برای آن گروه از بیماران که نیازمند دریافت خدمات پرتودرمانی هستند مشکل ساز است.

,

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت  پیگیری مرکز پرتو درمانی برای بیماران سرطانی گفت: ساختمان مرکز پرتو درمانی در بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج قرار دارد  و پیمانکار  ساختمان مرکز پرتو درمانی در مناقصه مشخص شد، در شرایط حاضر پیمانکار در حال اجرای عملیات ساخت ساختمان است.

,  صبح زاگرس,

پورانفرد در ادامه با بیان اینکه دستگاه مرکز پرتو درمانی توسط معاونت درمان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شد، ادامه داد: قیمت آزاد دستگاه پرتو درمانی ۴۵ میلیارد تومان است اما با قیمت دولتی این دستگاه به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

,

وی در ادامه گفت: این امید وجود دارد با آماده شدن ساختمان مرکز پرتو درمانی در ۳ الی ۴ ماه آینده، عملیات نصب دستگاه پرتو درمانی آغاز شود.

,

این مسئول گفت: هزینه  دستگاه پرتو درمانی به مبلغ ۲ میلیارد تومان پرداخت شده است و منتظر اتمام ساختمان این مرکز بوده، که با راه اندازی این مرکز گام بزرگی برای کاهش هزینه های بیمارستان و بیماران سرطانی و صرفه جویی در زمان و تسریع در درمان صورت خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه