اخبار داغ

امام جمعه موقت مشهد:

حضور مردم در انتخابات سبب ناامیدی استکبار جهانی می‌شود

حضور مردم در انتخابات سبب ناامیدی استکبار جهانی می‌شود
حجت‌الاسلام فرزانه گفت: رأی ندادن خوشحال کردن استکبار جهانی و سبک‌شمردن خون شهید است؛ مگر می‌توان خون سردار سلیمانی و مطهری و شهید بهشتی را نادیده گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: عظمت و شرافت ماه رمضان به این دلیل است که برکاتی برای اشرف مخلوقات یعنی انسان دارد؛ برکات و هدایای این ماه برای انسان با ماه‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: به فرموده حضرت علی(ع) آنچه دل را روشن و جلا می‌دهد، ذکر خدا و استغفار و دعا است و نتیجه استغفار باید دلی لبریز از خدا باشد که دعای ماه مبارک رمضان این مهم را محقق می‌کند.

,

فرزانه تصریح کرد: فلسفه روزه، خودکنترلی و نگهداری است و دعا و استغفار و دعا در این مسیر کمک‌کننده است و روزه‌داری نیز کمک می‌کند تا بر نفس خودمان کنترل داشته باشیم. میوه شیرین تمام اینها تقوایی است که نصیب انسان می‌شود و وی را روئین تن می‌کند و در مقابل قدرت و نفس شیطانی ایستادگی صورت می‌گیرد.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله‌ای که این روزها با آن مواجه هستیم و باید برخوردی هوشیارانه و مومنانه داشته باشیم انتخابات است اظهار داشت: انتخاب برای مردم یک حق است؛ هر انسان عاقل و آزادی دارای چنین حقی است اما توجه کنید هرجا حق هست، وظیفه نیز در کنارش وجود دارد.

,

امام جمعه موقت مشهدمقدس ادامه داد: اگر این حق را در قالب وظیفه صورت ندادید گناه کرده‌اید؛ چرا حق است؟ یکی از مسائلی که در اسلام مطرح است این است که در برخی مسائل رهبری نظام و امت لازم است که با آحاد مردم مشورت کند. این انتخابات نظرخواهی رهبری نسبت به ریاست جمهوری است.

,

فرزانه گفت: وقتی مردم رای می‌دهند رهبری رای مردم را تنفیذ و رئیس جمهور را منصوب می‌کند اما این تصمیم به پیروی از رای مردم است؛ پس ما حق نداریم که در مسئله مهمی که رهبری با ما مشورت می‌کند از این مشورت طفره برویم؛ انتخاب حق است زیرا انتخابات سرنوشت‌ساز است و آینده انسان و خوب و بد وی را رقم می‌زند.

,

وی تاکید کرد: انسان نباید نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد؛ چهار سال بیشترین امکانات را در اختیار یک فرد قرار می‌دهید و او می‌تواند سرنوشت شما را رقم بزند؛ ثروت جامعه و سیاست جامعه و راه‌ها و کانال‌های ارتباطی جامعه همه در اختیار اوست. نباید نسبت به سرنوشت بی‌تفاوت بود.

,

امام جمعه موقت مشهدمقدس ادامه داد: اختیاراتی با این عظمت را در اختیار یک فرد برای چهار سال قرار می‌دهید تا او سرنوشت کشور را در همه حیطه‌ها تعیین کند و این اثرگذار است. شاهد بودید که برخی چه کردند؟ دیدید او که در قالب آرایش زن از این کشور فرار کرد با این اختیارات چه کرد؟

,

فرزانه عنوان کرد: پس دقت کنید؛ چون انسان حق دارد سرنوشت خودش را تعیین کند و با رای دادن به یک نفر به عنوان رئیس جمهور در سرنوشتش اثر بگذارد باید از این حق بهره بگیرد و رای ندادن به معنای بی‌تفاوتی است. نباید مهار زندگی را در اختیار دیگری قرار داد. پس رای دادن یک حق است و نباید نادیده گرفته شود.

,

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین نعمت‌های الهی یک نعمت بی‌بدیل است؛ اگر ما بخواهیم اسلام را در همه زوایای زندگی خود پیاده کنیم و در دنیا در صراط مستقیم قرار گیریم باید اسلام را در قالب یک نظام حکومتی در زندگی خود حاکم کنیم؛ اسلام بدون نظام و حکومت قدرت ندارد.

,

امام جمعه موقت مشهدمقدس تصریح کرد: اسلام زمان شاه چه کاری می‌توانست بکند؟ امروز جمهوری اسلامی بزرگترین نعمت است و باید از آن برای پیاده سازی قوانین اسلامی بهره گرفت و ارزش سالاری را حاکم کرد. انتخاب کردن یک نعمت و یک وظیفه است و همه پیامبرانی که خداوند آنها را مبعوث کرده دنبال چنین چیزی بودند.

,

فرزانه بیان کرد: انتخاب یک شکر نعمت است؛ آن طرحی که می‌تواند نجات بخش همه انسان‌های اصیل باشد منحصرا این طرح در اختیار نظام و حکومت اسلامی است؛ تصور نکنید غیر از حکومت اسلامی می‌تواند بر دنیای استکبار غلبه کند؛ عامل منحصربفرد غلبه بر نظام استکباری، نظام اسلامی است.

,

وی تاکید کرد: اگر استکبار جنایت عجیبی را صورت می‌دهد می‌خواهد بگوید ما می‌توانیم این کار را بکنیم و اگر تحریم می‌کند می‌خواهد ما را خسته کند اما آنچه این نظام را در مقابل این حرکات غرب مستحکم می‌کند حمایت مردم و رای دادن است زیرا رای دادن مظهر کامل حمایت از این نظام است. رای ندادن خوشحال کردن استکبار جهانی و سبک شمردن خون شهید است. مگر می‌توان خون سردار سلیمانی و مطهری و شهید بهشتی را نادیده گرفت. رهبر معظم انقلاب فرمودند رای دادن از نظر عقلی و شرعی و انقلابی واجب است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه