اخبار داغ

اردوغان:

ما از ظلم اسرائیلِ تروریست علیه کودکان فلسطین خشمگین و اندوهگین هستیم

ما از ظلم اسرائیلِ تروریست علیه کودکان فلسطین خشمگین و اندوهگین هستیم
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تجاوزهای تل‌آویو علیه نوار غزه 73 میلیون دلار خسارت به همراه داشته، تصریح کرد که آنکارا از ظلم تل‌آویو علیه کودکان و زنان فلسطینی اندوهگین و خشمگین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعدازظهر امروز (جمعه) در بخشی از اظهارات خود به حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص گفت: «همانطور که از مبارزه [جمهوری] آذربایجان برای آزادسازی خاکشان حمایت کردیم، امروز نیز با همان احساس علیه ظلم در قدس و شهرهای فلسطین اقدام می‌کنیم».
,
 
,
رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: «میزان خسارت‌های ناشی از تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه ۷۳ میلیون دلار است».
,
 
,
اردوغان ادامه داد:‌ «ایستادگی در برابر تجاوزهای اسرائیل در قدس و شهرهای فلسطین وظیفه اخلاقی تمام بشریت است».
,
 
,
شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه به نقل از او نوشت: «اسرائیل در برابر دیدگان جهان مرتکب جنایت می‌شود و آن‌ها یک دولت تروریستی هستند. اگر تمام جهان از ظلم اسرائیل علیه مردم فلسطین چشم‌پوشی کند ما با آن‌ها مماشات نخواهیم کرد».
,
 
,
وی همچنین گفت: «ما از ظلم اسرائیلِ تروریست که قدرتش را علیه کودکان، زنان و مظلومان استفاده می‌کند، اندوهگین و عصبانی هستیم. آنان دسته ساکتان و حامیان علنی و پنهان اسرائیل در ریختن خون فلسطینیان باید بدانند که روزی نوبت آن‌ها خواهد رسید».
,
 
,
رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: «تلاش دولت تروریست [اسرائیل] برای غارت بی‌شرمانه شهری مثل قدس که اماکن مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در آن قرار دادن، از حد گذشته است. اگر سازمان همکاری اسلامی هر چه سریعتر موضع ملموس و مؤثری [علیه حملات اسرائیل] اتخاذ نکند، در واقع این سازمان موجودیت خود را انکار کرده است. ترکیه آماده است از هر گونه ابتکار سازمان ملل متحد به صورت مؤثر حمایت کند و برای برقراری صلح مسئولیت را برعهده بگیرد و فداکاری کند».
,
 
,
رجب طیب اردوغان روز گذشته نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص گفت: «اقدامات اسرائیل که در تضاد با تصمیمات سازمان‌های بشردوستانه، حقوق اساسی بشریت و قوانین بین‌المللی و تمامی ارزش‌های انسانی است، باید هرچه سریع‌تر متوقف شود».
,
 
,
رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه هفته جاری نیز در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، غزه، مسجد الاقصی و فلسطینیان، از جامعه بین‌الملل خواسته بود هرچه سریع‌تر اقداماتی را علیه این رژیم اتخاذ کنند و درسی سخت به آن بدهند.
,
 
,
رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان حملات خود را به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و اهالی قدس شدت بخشید به‌طوریکه این جنایت‌ها در روزهای اخیر به اوج خود رسید.
,
 
,
طبق جدیدترین اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، شمار شهدای حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۱۱۹ نفر رسیده که در میان آن‌ها ۲۷ کودک و ۶ زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.
,
 
,
پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شدت یافته است.
,
 
,
فلسطینی‌ها از هفته گذشته به رای دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.
,
 
,
کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 
,
 
,
گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، نیز بامداد پنجشنبه در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کردند.
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه