اخبار داغ

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی:

۸۶.۲ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی تایید صلاحیت شدند/عنوان رد صلاحیت گسترده کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود

۸۶.۲ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی تایید صلاحیت شدند/عنوان رد صلاحیت گسترده کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود
کریمی گفت: به کاربردن رد صلاحیت های گسترده که متاسفانه از برخی مسئولین ارشد استانی نیز شنیده شد و برخی از رسانه ها آن را تکرار کردند کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود چرا که ۱۱ درصد گسترده محسوب نمی شود و البته دلایل رد صلاحیت ها کاملا بر اساس مستندات و مدارک مراجع نظارتی موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ «علی اکبر کریمی» رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اراک گفت: شوراهای اسلامی جایگاه ویژه ای در قانون اساسی دارند و با توجه به این اهمیت و اختیارات آنها یکی از ارکان نظام مردم سالاری دینی محسوب می شوند و قانون اساسی اختیارات و الزامات ویژه ای برای آنها پیش بینی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی اظهار کرد: یکی از ویژگی های برجسته شوراهای شهر این است که در شوراهای عالی استان در کنار دولت می توانند به مجلس شورای اسلامی لوایحی ارائه کنند و این حق بسیار مهمی است که به هیچ مجموعه ای داده نشده است.

,

دستگیری های متعدد و تخلفات گسترده به جایگاه شوراها آسیب وارده کرده است

, دستگیری های متعدد و تخلفات گسترده به جایگاه شوراها آسیب وارده کرده است, دستگیری های متعدد و تخلفات گسترده به جایگاه شوراها آسیب وارده کرده است,

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به مشکلاتی که در شورای شهر فعلی به وجود آمد و دستگیری های متعدد و تخلفات گسترده که از یک طیف خاص بودند جایگاه شوراها آسیب دیده اند و تخلفات برای شورای شهر و روستا آفت است که در این دوره باید جلوی آنها گرفته شود.

,

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم شوراهای اسلامی شهر و روستا به جایگاه خود که در قانون اساسی برای آنها پیش بینی کرده بازگردند و لازمه آن حضور معنادار مردم در انتخابات و انتخاب افراد متخص و کارآمد برای قبول مسئولیت شوراها است که در خرداد ماه سالجاری باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

,

اعمال نظارت جدی و مستمر در شوراها یک ضرورت مهم است

, اعمال نظارت جدی و مستمر در شوراها یک ضرورت مهم است, اعمال نظارت جدی و مستمر در شوراها یک ضرورت مهم است,

کریمی اضافه کرد: همچنین اعمال نظارت جدی و مستمر در شوراها یک ضرورت مهم است که در این دوره از شوراها باید مورد توجه باشد.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور فرآیند ثبت نام از داوطلبین شوراها از اسفند ماه شروع شد که در ۱۲ شهرستان استان و برای ۳۴ شهر و ۸۴۹ روستا انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد.

,

وی یادآور شد: بررسی اولیه صلاحیت داوطلبین در هیئت های اجرائی انجام و نتایج به هیئت های نظارت استان اعلام شد که مجموعا ۹۷۲ نفر ثبت نام کردند.

,

کریمی افزود: در هیئت های اجرایی از مجموع ثبت نام شدگان ۸۷۲ نفرمعادل ۹۰ درصد تایید ، ۷۰ نفر معادل ۷ درصد انصراف و ۳۰ نفر معادل ۳ درصد رد صلاحیت شدند که ۹۶ درصد اعلام شده توسط ستاد انتخابات استان دقیق نبود و این آمار ذکر شده صحیح است.

,

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی بیان کرد: از ۹۰۲ نفری که پرونده های آنها به هیئت نظارت شهرستان ارسال شد ۷۳۳ نفر معادل ۸۲ درصد تایید، ۱۱۹ نفر معادل ۱۷.۸ درصد رد صلاحیت و ۲۰ نفر معادل ۲.۲ درصد در این مرحله انصراف دادند.

,

وی ادامه داد: طبق قانون افرادی که صلاحیت آنها در هییت نطارت شهرستان رد می شود این اختیار را دارند که در هیئت عالی نظارت استان شکایت خود را مطرح کنند که مجموعا از رد صلاحیت شدگان که ۱۴۹ نفر بودند ۲۷ نفر اعتراض نکردند و ۱۲۲ نفر اعتراض داشتند.

,

۸۶.۲ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی تایید صلاحیت شدند

, ۸۶.۲ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی تایید صلاحیت شدند, ۸۶.۲ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی تایید صلاحیت شدند,

کریمی اظهار کرد: تعداد ۱۲۲ نفر اعتراضات آنها به طور ویژه در هیئت های عالی نظارت استانی بررسی شد که تا این لحظه ۱۹ نفر اعتراض آنها وارد تشخیص داده شد و تایید شدند و ۱۰۳ نفر اعتراض آنها وارد نشدو رد صلاحیت باقی ماندند که در مجموع تعداد تایید شدگان در مرحله استانی ۸۶.۲ درصد و ۱۱.۸ درصد رد صلاحیت و ۲ درصد انصرافی هستند.

,

عنوان رد صلاحیت گسترده کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود

, عنوان رد صلاحیت گسترده کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود, عنوان رد صلاحیت گسترده کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود,

وی ادامه داد: به کاربردن رد صلاحیت های گسترده که متاسفانه از بیان برخی مسئولین ارشد استانی به کاربرده شد و برخی از رسانه ها آن را تکرار کردند کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع بود چرا که ۱۱ درصد گسترده محسوب نمی شود و البته دلایل رد صلاحیت ها کاملا بر اساس مستندات و مدارک مراجع نظارتی موجود است.

,

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی بیان کرد: همچنین فرآیند ثبت نام انتخابات شوراهای روستا از ۱۶ فروردین آغاز شده که مجموعا ۵ هزار و ۳۸۱ نفر در ۸۴۹ روستا ثبت نام کردند.

,

کریمی گفت: در روستاهای تا ۱۵۰۰ نفر تعداد اعضای شورای آنها ۳ نفر اصلی و ۵ نفر علی البدل، در شهرهای تا ۵۰ هزار نفر ۵ نفر اصلی و ۳ نفر علی البدل، شهرهای بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر ۷ نفر اصلی و ۵ نفر علی البدل ، شهرهای ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر ۹ نفر اصلی و ۶ نفر علی البدل و ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون نفر ۱۱ نفر اصلی و ۷ نفر علی البدل شوراهای آنها را تشکیل می دهند.

,

وی ادامه داد: هیئت اجرایی بررسی صلاحیت ها تنها وظیفه رسیدگی پرونده ها و ارجاع آن به هیئت نظارت را دارد و بدون اینکه آمار را اعلام کنند باید این امر صورت پذیرد که متاسفانه یک رسم غلط باب شده و آمار را قبل از بررسی هیئت نظارت اعلام می کنند که در قانون جایگاهی ندارد و تخلف محسوب می شود.

,

تاییدها در هیئت های اجرایی فله ای انجام شده بود

, تاییدها در هیئت های اجرایی فله ای انجام شده بود, تاییدها در هیئت های اجرایی فله ای انجام شده بود,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: متاسفانه در بررسی های هیئت اجرایی مشخص شد که بررسی ها فله ای انجام شده و حتی به مدارک دستگاه های نظارتی هم توجه نشده بود و اعلام آمار تایید ۹۶درصدی تنها برای ثبت نقطه مثبت برای خودشان بود و به منزله تشویش اذهان عمومی بر علیه هیئت نظارت به کار برده شد.

,

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم هئیت نظارت پایش و رصد فضای انتخاباتی است که همه اجزا و فرآیندهای دخیل در انتخابات به طور ویژه نظارت می شوند و همچنین با تعاملی که با کمیته پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری صورت گرفته اگر مواردی فراتر از تذکر باشد قطعا رسیدگی خواهد شد.

,

کریمی یادآور شد: در مورد روند بررسی صلاحیت ها تنها به مرقانون عمل شده و هیچ گونه نگاه سیاسی، قبیله ای ، شخصی ، گروهی و قشری انجام نشده و دلایل کاملا بر اساس مدارک و اسناد مراجع نظارتی می باشد.

,

کاهش ۲۵ درصدی تعداد داوطلبان انتخابات شوراها

, کاهش ۲۵ درصدی تعداد داوطلبان انتخابات شوراها, کاهش ۲۵ درصدی تعداد داوطلبان انتخابات شوراها,

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه هم در سطح ملی و هم استانی شاهد کاهش تعداد داوطلبین هستیم که در استان مرکزی کاهش ۲۵درصدی را شاهد هستیم و دلایل این مسئله باید به طور ویژه بررسی شوند و در انتخابات های بعدی اصلاح صورت گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: عدم التزام عملی به ولایت فقیه و مصادیق آن، عدم وفاداری به قانون اساسی، مدرک تحصیلی، مواد مخدر و اعتیاد، محکومین مالی، محکومین به حدود شرعی، غصب اموال عمومی و فساد اداری، مشهورین به فساد و متجاهرین به فسق و سایر عوامل از دلایل مهم رد صلاحیت ها بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه