اخبار داغ

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

سند توسعه راهبردی گردشگری برای چهار شهرستان‌ استان مرکزی تهیه شده است

سند توسعه راهبردی گردشگری برای چهار شهرستان‌ استان مرکزی تهیه شده است
حسینی گفت: تاکنون سند توسعه راهبردی گردشگری برای شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین و شازند تهیه شده است و با تأمین اعتبار لازم برای دیگر شهرستان‌های استان مرکزی نیز توسط مشاوری متبحر این سند تدوین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن حسینی در گفتگو با دیارآفتاب؛ اظهار کرد: مسلماً وجود طرح جامع در حوزه گردشگری و سندی راهبردی در این عرصه می‌تواند به تحقق اهداف و رونق صنعت گردشگری کمک شایانی داشته باشد و در این راستا استان مرکزی تدوین چنین طرح‌ها و اسنادی را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: تاکنون سند توسعه راهبردی گردشگری برای شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین و شازند تهیه شده است و با تامین اعتبار لازم برای دیگر شهرستان‌های استان مرکزی نیز توسط مشاوری متبحر این سند تدوین می‌شود.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر به روز رسانی طرح هادی جامع گردشگری شهر اراک در دست اقدام است که این امر می‌تواند نقشه راه توسعه گردشگری این کلانشهر را پیش رو قرار دهد.

,

حسینی تصریح کرد: سند راهبردی توسعه گردشگری با مشخص کردن خطوط کلان سیستمی بر اساس خط فلات اصلی در حوزه گردشگری، پایه و مبنای اجرایی شدن برنامه ملی توسعه گردشگری خواهد بود. این سند در واقع به منظور تدوین برنامه توسعه گردشگری و پیاده‌سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با رویکرد افزایش بهره‌وری و همچنین دستیابی به شاخص‌های توسعه پایدار گردشگری تدوین شده و خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه فصل پایانی سند توسعه گردشگری در شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین و شازند در دست تهیه و اقدام است، گفت: با اتمام فصل آخر سند، شرایط سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری مورد نیاز جامعه در شهرستان‌ها با افق 10 ساله انجام خواهد شد.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه عدم تامین اعتبار در راستای تدوین و اجرای این سند، قدری روند اجرای امور را با تاخیر روبرو کرده است، افزود: در سال جاری تدوین سند توسعه گردشگری برای باقی شهرستان‌های استان مدنظر قرار دارد، در این راستا از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، اعتبار درخواست شده است و در صورت تامین اعتبار سند به روز رسانی و تدوین می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه