اخبار داغ

مدیر تعاون روستایی استان سمنان خبر داد

صادرات ۱۳۷۰ تن محصولات کشاورزی استان سمنان/ تامین ۶۰ هزار تُن نهاده دامی برای دامداران استان

صادرات ۱۳۷۰ تن محصولات کشاورزی استان سمنان/ تامین ۶۰ هزار تُن نهاده دامی برای دامداران استان
احسان عباسپور با اشاره به توان صادراتی استان سمنان گفت: در یک سال گذشته یکهزار و ۳۷۰ تن محصولات کشاورزی استان سمنان در بخش صادرات قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان عباسپور، مدیر تعاون روستایی استان سمنان در گفت و گو با  مرآت درباره دستاورد های شاخص و مهم شبکه تحت پوشش تعاون روستایی استان سمنان در سال گذشته گفت: یکی از مهمترین دستاورد های استانی مجموعه تعاون روستایی ورود به بحث صادرات بوده که در سال گذشته یک هزار و ۳۷۰ تن از محصولات کشاورزی استان سمنان صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت ,
عباسپور با اشاره به صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی استان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۸۰ تن از محصولات کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی قرار گرفته و فرآوری آن انجام شده است که امروزه این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
,
 
,
مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در روستاها با تامین نهاده های دامی رفع می شود تصریح کرد: یکی از نکات مهم در حوزه نهاده های دامی، تامین و فراوری سایر نهاده های کشاورزی بوده که در سال گذشته ۶۰ هزار تن نهاده دامی تامین و در اختیار کشاورزان و دامداران قرار گرفته است.
,
 
,
وی افزود: یکی از وظایف تعاون روستایی ارتباط با کشاورزان و خرید محصولات آنان است تا پای دلالان از سبد کشاورزی استان قطع شود، که در سال گذشته ۱۸۶ هزار و ۸۴ تن محصول کشاورزی از کشاورزان استان خریداری شده است که ۴۷هزار و ۶۶۹ تن از آن شامل گندم، آفتاب گردان و کلزا بوده و ۱۳۸ هزار و ۴۱۵ تن از آن سایر محصولات را شامل می شود.
,
 
,
عباسپور با اشاره به ایجاد کارگاه های کوچک تبدیلی و تکمیلی اظهار کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته می‌شود که به فرآوری محصولات نباتی و حیوانی ازجمله زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع‌ می‌پردازد و دربرگیرنده، تغییرات فیزیکی، شیمیایی، ارگانولپتیکی، نگهداری، بسته‌بندی و توزیع است که در سال گذشته ۳ کارگاه در سطح استان سمنان ایجاد شده است.
,
 
,
مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان است ادامه داد: ۵۵۳ میلیارد ریال برای تامین نقدینگی تشکل ها از طریق بانک ها و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال گذشته تامین شده است و امیدواریم در سال جدید افزایش پیدا کند تا در بخش کشاورزی رشد چشمگیری داشته باشیم.
,
 
,
وی ازود: یکی از طرح های جدید در سال گذشته کشاورزی قراردادی ذرت بوده که حدود ۸۰ هکتار به آن اختصاص داده شده است.
,
 
,
عباسپور در پایان به برخی اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ تن تهیه و توزیع بذر، ۷۴ هزار تن خرید و حمل شیر، یکهزار و ۲۵۰ مترمربع بازسازی انبارها و آموزش یکهزار و ۷ نفر از اعضای تعاونی ها، کارکنان شرکت ها و اتحادیه ها از جمله اقدامات تعاونی روستایی در سال گذشته بوده است.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه