اخبار داغ

یک اقدام کارآمد؛

نسخه الکترونیک؛ طرحی که از تداخلات دارویی بیماران البرز جلوگیری کرد/ حذف دفترچه‌های درمانی و همکاری ۷۸۰ پزشک فعال با تامین اجتماعی

نسخه الکترونیک؛ طرحی که از تداخلات دارویی بیماران البرز جلوگیری کرد/ حذف دفترچه‌های درمانی و همکاری ۷۸۰ پزشک فعال با تامین اجتماعی
تامین اجتماعی بر اساس برنامه ششم توسعه، در نیمه دوم سال ۹۹ طرح ۳۰۷۰ را در دستور کار قرار داد به این معنا که ۳۰ خدمت را غیرحضوری کرد تا ۷۰ میلیون بار مراجعه را به سازمان را کم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، عصر عصر تکنولوژی است و باید همگام با این دوره پیشرفت تا از این قطار سریع السیر عقب نمانیم، در بیشتر کشورهای جهان دیگر از دفترچه های کاغذی استفاده نمی شود و در کنار مزایای این کار محیط زیست هم حفظ می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
در راستای بهبود کیفیت، افزایش پوشش، سهولت دسترسی و ارتقا خدمات درماتی قابل ارائه به ۴۵ نفر از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی با توسعه زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری لازم پیاده سازی و امادگی کامل برای اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک فراهم شده است.
,
 
,
این رویداد مهم  که چند وقتی است اجرایی شده، در کنار تمام مزایای خود خالی از مشکلات و دردسر نبوده و در کنار سوال های فراوانی که برای بیمه شدگان ایجاد شده، بسیاری از مطب های پزشکی و دندان پزشکی، درمانگاه ها، داروخانه ها، بیمارستان ها، فیزیوتراپی ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه ها هنوز اماده نسخه نویسی الکترونیک نیستند و بیمه شدگان را با مشکل روبرو کرده اند.
,
 
,
نبود زیرساخت لازم و عدم امادگی ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی باعث شده است همانند دیگر طرح ها در همین ابتدای کار، خاطره ای ناخوشابند برای بیمه شدگان در ذهن بماند‌، کاری که مقدماتش باید از سال ها پیش آغاز می شد و عقب ماندگی های ان را نمی توان با شتابزدگی جبران کرد.
,
 
,
ابوالحسن قورچیان سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ طبق برنامه ششم توسعه یک الزام برای انجام خدمات به صورت غیرحضوری توسط دستگاه ها وجود داشت در نتیجه تامین اجتماعی در نیمه دوم سال ۹۹ طرح ۳۰۷۰ را در دستور کار قرار داد به این معنا که ۳۰ خدمت را غیرحضوری کنیم تا ۷۰ میلیون بار مراجعه را به سازمان کم کنیم.
,
 
,
همچنین سیاحی معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی البرز گفت: طرح نسخه الکترونیک از ۲ سال قبل در البرز آغاز شد و با فراهم کردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری ابتد از در مراکز ملکی سازمان کلید خورد و به صورت موفقیت آمیز اجرا شد.
,
 
,
سیاحی افزود: در حوزه درمان غیر مستقیم سازمان در طول دو سال گذشته اجرای آن علی رغم الزامات قانونی که در برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور دیده شده بود فراز و نشیب هایی وجود داشت که پیرو قانون بودجه کل کشور سال ۹۹ با جدیت بیشتر از شهریور سال قبل پیش رفت.
,
 
,
وی اظهار داشت: در حوزه معاونت خرید راهبردی البرز از آمار ۹ هزار و ۴۰۰ نسخه الکترونیک در ابتدای سال ۹۹ به ۱۷۳ هزار نسخه در فروردین ۱۴۰۰ رسیدیم. همچنین تعداد پزشکان فعال تولیدکننده نسخه الکترونیک از ۸۸ پزشک در فروردین ۹۹ به ۷۸۰ پزشک فعال در ابتدای سال ۱۴۰۰ رسیده است.
,
 
,
سیاحی تصریح کرد: ۷۸ درمانگاه و مرکز جراحی محدود، ۴۲۵ داروخانه و ۲۸۸ مرکز پاراکلینیک طرف قرارداد در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک البرز داریم. از ابتدای اسفند ۹۹ همگام با طرح نسخه الکترونیک طرح توقف صدور دفترچه های درمانی را هم در تامین اجتماعی داشتیم که در راستای طرح تحول دیجیتال انجام شد.
,
 
,
وی ادامه داد: افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند هنگام مراجعه به مراکز درمانی همانند زمان مراجعه به مراکز ملکی، از کلیه خدمات سازمان تنها با ارائه کدملی بهره مند می شوند. راهکارهایی که برای نسخه نویسی بعد از حدف دفترچه ها کلید خورد نسخه الکترونیک، استفاده از اوراق باقی مانده دفترچه های قدیمی و دیگری استفاده از سربرگ مطب ها و درمانگاه ها خواهد بود که در اختیار درمانگران است.
,
 
,
سیاحی گفت: زمانی که بیمه شده ای به مرکز درمانی مراجعه می کند بعد از احراز استحقاق درمان، کلیه خدمات به وی ارائه می شود. بی نیازی از مراجعه به شعب و کارگزاری ها برای تمدید دفترچه های درمانی در شرایط کرونایی از مزایای طرح نسخه الکترونیک است.
,
 
,
وی ادامه داد: بی نیازی از دفترچه برای مراجعه به مراکز درمانی،  داروخانه و پاراکلینیک این شرایط را فراهم می کند تا مردم در لحظه بتوانند نیازهای درمانی خود را مرتفع کنند. پیشگیری از اشتباهات خواندن نسخ تجویزی، جلوگیری از تداخلات دارویی و امکان کنترل راهنماهای طبابت بالینی وزارت بهداشت و مدیریت حوزه دارو در حوزه اقتصاد سلامت از دیگر مزایای این طرح است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه