اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی:

۵۴ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی ۶۵ سال به بالا سن دارند/ ۳۲۵ هزار نفر جمعیت جوان استان

۵۴ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی ۶۵ سال به بالا سن دارند/ ۳۲۵ هزار نفر جمعیت جوان استان
زاهدی نیا با اشاره به اینکه برآورد جمعیتی در رده های سنی مختلف بدون احتساب خالص مهاجرت است، گفت: براین اساس رده سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۱۸ هزار نفر و جمعیت بالای ۸۰ سال استان شامل ۱۰ هزار و ۸۳۵ نفر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت و احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار جمعیت خراسان شمالی تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۹۸۷ هزار و ۲۳ نفر ثبت شده، اظهار داشت: از این تعداد ۴۹۵ هزار و ۸۹۸ نفر را مردان و ۴۹۱ هزار و ۱۲۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
 
,
وی جمعیت جوان استان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را ۳۲۵ هزار و ۴۱۷ نفر خواند و گفت: در این رده سنی که گروه جوانان را تشکیل می دهد، ۱۶۳ هزار و ۹۶۵ نفر مردان و ۱۶۱ هزار و ۴۵۲ نفر زنان هستند.
,
 
,
زاهدی نیا با اشاره به اینکه برآورد جمعیتی در رده های سنی مختلف بدون احتساب خالص مهاجرت است، اضافه کرد: جمعیت استان باتوجه به داده های ثبت احوال و جمعیت استان طی سال ۱۳۹۰ به عنوان جمعیت پایه برآورد شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: براین اساس سایر برآوردهای جمعیتی متناسب با توزیع جمعیت برحسب سن و جنس در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ انجام گرفته است.
,
 
,
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی یادآور شد: در استان خراسان شمالی جمعیت در رده سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۱۸ هزار و ۵۵۵ نفر شامل هشت هزار و ۸۵ زن و ۱۰ هزار و ۴۷۰ مرد، در رده سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۱۴ هزار و ۶۶۳ نفر شامل هفت هزار و ۲۳۸ مرد و هفت هزار و ۴۲۵ زن به ثبت رسیده است.
,
 
,
زاهدی نیا افزود: همچنین در رده سنی ۷۵ تا ۷۹ سال تعداد ۹ هزار و ۹۵۸ شامل پنج هزار و ۶۵ مرد و چهار هزار و ۸۹۳ زن و جمعیت بالای ۸۰ سال استان خراسان شمالی شامل ۱۰ هزار و ۸۳۵ نفر هستند که از این تعداد پنج هزار و ۹۶۱ نفر را مردان و چهار هزار و ۸۷۴ نفر را زنان تشکیل می دهند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه