اخبار داغ

مسئول مدرسه علمیه منصوریه؛

بیشتر مشکلات بشر ریشه در ضعف ایمان دارد

بیشتر مشکلات بشر ریشه در ضعف ایمان دارد
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق گفت: متاسفانه نوع آسیب هایی که دنیای بشر متوجه می شود از ضعف ایمان است، هرجا با تضییع حقوق مردم و دیگر موارد رو به رو می شویم پی می بریم که بخشی از آن از بی ایمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در آیین رونمایی از اپلیکیشن گمگشته با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: دو صفت است که بالاتر از این ها ویژگی و صفتی در منزلت وجود ندارد نخست از این ویژگی ها اعتقاد به پروردگار است، همچنین از ویژگی های ماه رمضان نیز تقویت ایمان است که انسان ها باید از این فرصت استفاده کنند کما اینکه قرآن کریم نیز می فرماید دستاورد روزه داری، قوی شدن از نظر باور های اعتقادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی در ادامه با بیان اینکه ارزش انسان ها به ایمان است، اظهار داشت: متاسفانه نوع آسیب هایی که دنیای بشر متوجه می شود از ضعف ایمان است، هرجا با تضییع حقوق مردم و دیگر موارد رو به رو می شویم پی می بریم که بخشی از آن از بی ایمانی است، هیچ وقت خانواده ای که دو طرف آن دارای ایمان باشند از یکدیگر جدا نمی شوند.
,
 
,
بنابه عقیده مسئول مدرسه علمیه منصوریه، دومین موردی که امام صادق(ع) می فرماید جزو عالی ترین صفت ها است رسیدن خیر انسان به جامعه است که بسیار ارزشمند است، ایمان به خدا یعنی تعهد در برابر پروردگار، و خدمت به مردم خدا باوری است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اگر انسان ها می توانند کاری انجام دهند که خیرشان به دیگر افراد هم نوع برسد نباید از آن دریغ کنند، از این رو اپلیکیشن گمگشته نیز از مصادیق کارهای خیر است.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین حدائق با اشاره به اینکه اگر مالی را انسان پیدا می کند باید تا یک سال آن مال بماند و اطلاع رسانی شود که صاحب آن پیدا شود، اذعان داشت: اگر پس از یک سال صاحب آن پیدا نشد با اذن حاکم شرع می توانند آن مال را صدقه دهند اما تا یک سال این مال دارای ارزش، بایدحفظ شود، این دستور شرعی و اسلامی اموالی است که انسان پیدا می کند، با توجه به گسترش جامعه و پیشرفت تکنولوژی که انسان باید از آن برای رفع مشکلات استفاده کند می طلبد که یک کسانی ورود پیدا کنند که از این شرایط موجود بهره برداری کند.
,
 
,
مدیر عامل بنیاد مهدویت فضای موجود را مستلزم خدمت رسانی دانست و اضافه کرد: امیدواریم اپلیکیشن گمگشته حلقه وصلی برای گمشده ها و پیدا شده ها باشد انشالله این کار بتواند با توفیقات پیش رود و از اتلاف مال و زمان جلوگیری کند، همچنین بتواند مسائل دیون شرعی را رعایت کرد که به صاحبان برگردانده شود لذا اصل کار بسیار خوب و با ارزش است عزیزانی که این کار را انجام دادند قطعا خداوند را در نظر گرفته اند، امیدواریم بتوانند به مردم خدمت کنند البته این کار یک نوع خدمت دو طرفه به شمار می رود.
,
 
,
وی در پایان سخنان خود افزود: حلقه اتصال دو خدمت می کند خدمت به فردی که چیزی گم کرده و خدمت به شخصی که دین پیدا شده را از دوش آن برداشته است، خداوند می فرماید به مردم خدمت کنید این صرف مال نیست کسی که مال ندارد می تواند با قلم خود و آبروی خود به دیگران خدمت کنند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه