اخبار داغ

ابلاغ انجام فرایند بازرسی از کارگاه‌ها به کارگزاری‌های تامین اجتماعی

ابلاغ انجام فرایند بازرسی از کارگاه‌ها به کارگزاری‌های تامین اجتماعی
بخشنامه انجام فرایند بازرسی از کارگاه‌ها توسط کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس این بخشنامه و به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود برای تقویت فرآیند بازرسی از کارگاه‌ها و امکان دستیابی به اطلاعات جامع و کامل بیمه شدگان شاغل، از تاریخ ۲۲ اردیبهشت سالجاری با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه و ملحوظ نظر قراردادن موارد زیر بازرسی از کارگاه‌ها از طریق کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی قابل اجرا خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بازرسی از کارگاه‌های شناسایی شده جدید فاقد کد کارگاهی و دارای کارگر
, بازرسی از کارگاه‌های شناسایی شده جدید فاقد کد کارگاهی و دارای کارگر,
 
,
کارگزاری‌های تابعه پس از انجام فرآیند پلاک برداری و شناسایی کارگاه‌های جدید فاقد کد کارگاهی دارای کارگر پس از اخذ مدارک کامل شناخت کارفرمایی مطابق ضوابط و مقررات جاری سازمان، باید نسبت به درج فعالیت عمده و عملی کارگاه، نام کارفرما، نوع صنف و مشخصات افراد شاغل کارگاه و درج هویتی کامل مطابق مدارک شناسایی بیمه شده (شناسنامه یا کارت ملی) با نهایت دقت نظر و همراه با دریافت مستندات مربوطه در سامانه بازرسی الکترونیک اقدام و مراتب را پس از تائید مسئول کارگزاری به شعبه ذیربط ارسال کنند.
,
 
,
مسئول بازرسی شعبه تامین اجتماعی نیز به منظور اعمال نظارت وکنترل موثر بر صحت گزارش‌های بازرسی انجام شده باید حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از دریافت گزارش بازرسی از کارگاه های شناسایی شده فاقد کد کارگاهی، نسبت به بررسی گزارش های واصله اقدام کند و مراتب تایید یا عدم تایید گزارش مربوطه را با ذکر علت در سیستم بازرسی الکترونیک مشخص و کارگزاری نیز مکلف است ظرف مدت سه روز اداری نسبت به بررسی و رفع نقایص اعلامی از سوی شعبه اقدام کند.
,
 
,
بازرسی دوره ای از سایر کارگاه‌های دارای پرونده مطالباتی 
, بازرسی دوره ای از سایر کارگاه‌های دارای پرونده مطالباتی ,
 
,
واحد بازرسی شعبه تامین اجتماعی می تواند بمنظور استفاده بهینه از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی و افزایش سرعت و ارتقاء کیفیت گزارشات بازرسی، انجام بازرسی از کارگاه‌هایی که دارای پرونده مطالباتی نزد شعبه هستند را از طریق سامانه بازرسی الکترونیک به کارگزاری‌ها اختصاص دهد.
,
 
,
در این بخشنامه همچنین تاکید شده است، انجام بازرسی از کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر، کارگاه‌های خانوادگی، پیمانکاری‌ها، کارگاه‌های دولتی، کارگاه‌های مشمول کمک دولت وکارگاه‌های مستقر در اماکن مسکونی توسط کارگزاری ها مجاز نیست.
,
 
,
بر پایه این گزارش پیش از این بازرسی‌های کارگاهی و جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های سازمان تامین اجتماعی به دلیل شیوع کرونا در شهرهای قرمز به دستور مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه