اخبار داغ

خدمت بی منت ادامه دارد؛

ساخت خانه برای محرومان جهاد خدمت بسیج در مسیر کمک مؤمنانه

ساخت خانه برای محرومان جهاد خدمت بسیج در مسیر کمک مؤمنانه
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۵۵هزار و ۲۳۶بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان وآسیب دیدگان از این بیماری توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا ملایی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به تشریح اقدامات انجام شده توسط این قشر از بسیج که با هدف خدمت بی منت اقدام به ارائه خدمات و محرومیت زدایی در نقاط مختلف سیستان وبلوچستان می کند، بیان کرد: کمک به احداث 14 باب مسکن سیل زدگان در شمال و 217 مورد در جنوب استان، و همچنین کمک به احداث 300 مسکن برای مددجویان کمیته امداد از جمله اقدامات عمرانی انجام شده است که 254 مسکن تکمیل و 46 مورد در دست اقدام است و به زودی تحویل داده می شود.

وی افزود: در راستای تحقق جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رسیدن به راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیز اگر چه اعتبار کمتر از ۳۰درصد به این حوزه تخصیص یافت اما از اعتبارات بسیج، کمک های مردمی و بخشی از اعتبارات ‏استانی کمک گرفته و از۳۷پروژه تعریف شده در این بخش ۲۲ مورد انجام و ۱۵ طرح دیگر به محض تخصیص اعتبار از سوی ‏استانداری در دستور کار قرار می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با شیوع ویروس منحوس کرونا و پس از پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش کمک های مومنانه، تاکنون ۵۵۵ هزار و ۲۳۶ بسته کمک معیشتی در اقصی نقاط استان در بین مردم به ویژه مناطق دوردست و محروم توزیع شده است.

وی تصریح کرد: طبخ و توزیع ۷۲۸ هزار پرس غذای گرم، تهیه و توزیع ۲۷ هزار بسته افطاری ساده، توزیع 15 هزار قرص نان،  60 هزار و 836 بسته های معیشتی و 22 هزار و 352 بسته لوازم التحریر از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می رود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان اضافه کرد: در قالب قرارگاه کمک مومنانه و به همت بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان و همراهی سیستم قضائی و خیرین توانستیم ۸۲ نفر از زندانیان غیر عمد را از بند اسارت آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی ادامه داد: در راستای کمک به نوعروسان و خانواده های نیازمند در سیستان وبلوچستان نیز طی این مدت 629 سری جهیزیه تهیه و با حفظ شان و کرامت افراد به آنها اهدا شده است.

ملایی اذعان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان کمک ‏های نقدی مختلفی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) توسط بنیاد مستضعفان و با کمک سازمان های همیار نیز در بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

این مقام مسئول، ‏ارزش کل خدماتی که در طی سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان انجام شده را ۱۹۴ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومان دانست و گفت: بسیج سازندگی از دیرباز با ورود میدانی و عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و ایجاد صنایع تبدیلی تمام همت و تلاش خود را در محرومیت زدایی استان بکارگیری کرده به گونه ای که احداث و افتتاح دهکده های کوچک پرورش طیور، دام، آبزیان و ماکیان در عرصه اقتصاد مقاومتی یا زراعی، باغی، ترشیجات، ادویه و سایر موارد؛ توانسته با همکاری دستگاه های اجرایی مانند سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی اقدامات خوبی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: امروز بسیج سازندگی پا جای پای جهادگران گذاشته و تلاش می‌کند در هر عرصه‌ای که نیاز باشد در خدمت مردم حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشد و بدون هیچ چشم داشت و منتی خدمات ارزنده ایفا کند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه