اخبار داغ

گلایه‌های یک جوان مخترع کرمانی؛

مسئولان ایده مرا به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی رد کردند/ مُهر بی‌توجهی به دستگاهی که نمونه خارجی ندارد

مسئولان ایده مرا به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی رد کردند/ مُهر بی‌توجهی به دستگاهی که نمونه خارجی ندارد
علیرضا مهدی آبادی مخترع جوان کرمانی گفت: دستگاه "اتو استریل" نمونه خارجی ندارد اما متاسفانه مسئولان در تولید این دستگاه حمایتهای خود را دریغ می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ خودش را علیرضا مهدی آبادی معرفی کرد، جوانی که ۱۹ سال از عمرش را گذرانده و قرار است طعم ۲۰ سالگی را نیز بچشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

به گفته خودش در حوزه پزشکی دستگاهی را اختراع کرده است، دستگاهی که به گفته خودش بر اساس نیاز سنجی جامعه و در شرایط کنونی و وجود ویروس منحوس کرونا  که نیاز به ضدعفونی وسایل است، ایجاد کرده است.

,

این مخترع جوان عنوان کرد: قبل از اختراع دستگاه در حال ساخت یک پهباد بودم وقتی شرایط بد کرونا را شاهد بودم تصمیم به ساخت دستگاهی کردم تا بتواند کمک حال مردم باشد از این رو این ایده به ذهنم خطور کرد تا به حال کسی آن را نساخته باشد.

,

, ,

او در گفتگو با خبرنگار ما این دستگاه را اتو استریل خواند و گفت: این دستگاه با اشعه کار می کند و نحوه استفاده از آن نیز مکانیکی است به این معنا که دیگر نیاز به استفاده از دست و یا پدال نیست بلکه با سنسور کار می کند و نیاز به مواد الکلی نیز ندارد.

,

مهدی آبادی در ادامه به ویژگی های این دستگاه اشاره کرد و توضیح داد: این دستگاه دارای ۵ ویژگی از جمله ضدعفونی کردن وسایل، دست و … است.

,

این مخترع جوان عنوان کرد: کاربرد این دستگاه بیشتر برای ارگان های دولتی است، با عبور وسایل از زیر این دستگاه به صورت خودکار تمامی وسایل از جمله گوشی تلفن همراه، کلید، کیف و … ضدعفونی می شود.

,

وی بیان کرد: این دستگاه را طی ۱۸ روز در دوران کرونا ساخته شد و تمامی اجزای آن ایرانی است حتی این دستگاه نیاز به یک سنسور خاصی داشت که در ایران نبود اما با تلاش ، سنسور را نیزنیز خودم ساختم.

,

مهدی آبادی با بیان این که مدل خارجی این دستگاه وجود ندارد، ادامه داد: می توان این دستگاه را تغییر کوچکی داد و در کاربری دیگری از جمله کشاورزی و برای از بین بردن افلاتوکسین پسته از آن استفاده کرد البته باید گفت این دستگاه می تواند در کنار طرحی که از جهادکشاورزی است قرار بگیرد و این طرح را کامل کند.

,

این مخترع جوان ابراز کرد: نیاز به حامی و اسپانسر داریم تا بتوانیم این دستگاه را تولید کرده و روانه بازار کنیم.

,

وی با گلایه از مسئولان گفت: می توان این محصول را تولید کرد اما به شرط آن که مسئولان تیم ما را حمایت کنند اما متاسفانه ما هیچ حمایتی نشده ایم و هنوز نتوانسته ایم که این دستگاه را ثبت اختراع کنیم.

,

مهدی آبادی همچنین از ایده ای صحبت کرد که با در میان گذاشتن به مسئولان، منتفی شده و متذکر شد: ایده ساخت اتومبیل های بدون سرنشین را به مسئولان دادم اما مسئولان با بیان این که توجیه اقتصادی ندارد آن را رد کردند در حالیکه در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس چنین اتومبیل هایی آن هم با قیمت های میلیاردی مورد استفاده قرار می گیرند.

,

این مخترع جوان عنوان کرد: ماشین های بدون سرنشین را به دلیل هزینه بالا و عدم توان مالی نتوانستم به اختراع برسانم و تنها در سطح ایده مانده است اگر چه که این اطمینان را دارم می توانم این دستگاه با حمایت مالی و در زمانی معین به ساخت برسانم.

,

وی به کاربرد ماشین های بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: از این دستگاه می توان در رستوران ها و برای جابجایی مسافر بهره برداری کرد تنها کافی است که مسیر به آن داده شود.

,

علیرضا در پایان از برنامه های آینده اش سخن گفت و بیان کرد: در حال حاضر در تلاشم تا پروژکتوری نسوز ایجاد کنم چرا که پروژکتورهای کنونی که در بازارهستند با وجود قیمت بالایی که دارند اما بعد از چند ماه می سوزند اکنون با تیم خود به دنبال این هستیم تا از طریق برنامه نویسی و سنسور ها مانع سوختن پروژکتورها شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه