اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:

۸۸۹ دام مولد طی ۳۱ روز ذبح شدند

۸۸۹ دام مولد طی ۳۱ روز ذبح شدند
حمید رمضانی با بیان اینکه طی۳۱ روز گذشته در استان خراسان شمالی ۸۸۹ دام مولد ذبح شدند، گفت: طی فروردین ماه امسال، در استان تعداد پنج هزار و ۶۲ راس گوسفند و بره کشتار شدند که ۵۴۳ راس آن مولد بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهارکرد: طی فروردین ماه امسال، در استان هزار و ۲۷ راس بز و بزغاله کشتار شدند که ۱۲۴ راس آن مولد بودند همچنین طی همین مدت ۶۳۱ راس گاو و گوساله استان کشتار شدند که ۲۲۲ راس آن مولد بودند.

وی در ادامه عنوان کرد: طی فروردین ماه امسال، اداره کل دامپزشکی استان برای حمل و خروج ۴۱۶ راس دام سنگین زنده و ۴۲ هزار و ۳۱۰ راس دام سبک زنده از استان مجوز صادر کرد و خروج غیر مجاز ۸۶ راس دام سبک و چهار راس دام سنگین از استان در فروردین ماه امسال را نیز کشف کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره وضعیت کشتار دام در استان در سال ۹۹ نیز اعلام کرد: طی سال گذشته، در استان ۴۶ هزار و ۱۳۶ راس گوسفند و بره ( که چهار هزار و ۹۱۵ راس آن مولد بودند) همچنین ۲۴ هزار و ۳۱۳ راس بز و بزغاله ( که دو هزار و ۱۸۴ راس آن مولد بودند) و هشت هزار و ۹۳ راس گاو و گوساله ( که دو هزار و ۷۱۱ راس آن مولد بودند) کشتار شدند.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته، این اداره کل برای خروج هشت هزار و ۷۶۰ راس دام سنگین زنده و برای خروج ۶۰۰ هزار و ۱۵۷ راس دام سبک زنده از استان مجوز صادر کرد.

رمضانی در خاتمه یادآور شد: طی سال گذشته، در استان حمل و خروج غیر مجاز ۹۸ راس دام سنگین و هزار و ۲۱۹ راس دام سبک همچنین قاچاق ۲۲۶ راس دام سبک کشف شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه