اخبار داغ

استاد دانشگاه امام حسین (ع):

خنثی‌‌سازی توطئه‌‌های دشمن در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات است/ فضاسازی ضدانقلاب برای کاهش مشارکت در انتخابات

خنثی‌‌سازی توطئه‌‌های دشمن در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات است/ فضاسازی ضدانقلاب برای کاهش مشارکت در انتخابات
ابوذر یاسری گفت: رسانه‌های ضدانقلاب در صدد هستند تا با تشویش اذهان عمومی و تشویق ذهنیت منفی از نظام مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای، ناامید و مایوس کنند تا زمینه ساز تحریم و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری در باب اهمیت انتخابات می فرمایند:" آنچه امروز در درجه اول کارهای سیاسی کشور قرار دارد مسئله انتخابات است، انتخابات یک حادثه  یک روزه است، ظرف یک روز انجام می گیرد، اما از آن حوادثی است که تأثیر آن بلند مدت است."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

ابوذر یاسری ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری را شما در ظرف یک روز انجام می دهید اما اولاً کسی یا کسانی را برای مدت ۴ سال بر سرنوشت و جریان های عمده کشور حاکم می کنید و ثانیاً دامنه تأثیر آن به همان ۴ سال محدود نمی شود و گاهی اوقات دولت ها کارهایی می کنند که تأثیرات آن تا سال ها باقی می ماند.

,

وی افزود: پس شما در یک روز یک حرکت و اقدامی می کنید که تأثیر آن در کوتاه مدت در ۴ سال و در بلند مدت گاهی در ۴۰ سال باقی می ماند آنقدر انتخابات مهم است.

,

دبیر انجمن بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: " اصل حضور مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهم تر است". اگر چه انتخاب اصلح هم مهم است، این که چه کسی انتخاب شود مسئله اول نیست مسئله دوم است، مسئله  اول این است که مردم همه در انتخابات شرکت کنند.

,

یاسری گفت: ملت در انتخابات احساس می کنند که کلید کارهای کشور دست خودشان است، احساس می کنند آن ها هستند که می توانند عناصر اصلی کشور را معین کنند.

,

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در باب انتخابات؛ جلب نظر مردم به حضور مشارکت حداکثری در این ماراتن بزرگ سیاسی است، حالا می خواهیم روی این محور حرکت کنیم و هدف ما جلب مشارکت حداکثری مطابق اندیشه رهبر انقلاب است.

,

این مدرس دانشگاه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه مقیاس مشارکت حداکثری چیست، افزود: رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۱ فرمودند:" مشارکت حداکثری مشارکتی است که از متوسط انتخابات های مجالس دنیا بالاتر باشد به عنوان مثال مجلس در سال ۱۳۹۰ مشارکت بالاتر از ۶۴ درصد داشته است این رقم بسیار مهم است، که در آمریکا متوسط رقم مشارکت در انتخابات کنگره ۳۵ درصد است، در ۱۰  سال گذشته مشارکت مردم در انتخابات کنگره، مجلس ملی و مجلس سنای آن ها به ۴۰ درصد نرسیده است، که ملت ما از آن ها جلوتر بوده اند."

,

یاسری گفت: نکته دیگری که در مقیاس مشارکت حداکثری باید توجه کنیم این است که علیه انتخابات جمهوری اسلامی تلاشی می شود که علیه انتخابات هیچ کشوری صورت نمی گیرد، ما در کشوری زندگی می کنیم که رسانه های بیگانه در داخل کشور از ابتدا تلاش می کنند که مردم به پای صندوق های رأی نروند و رهبری هم همین را می فرمایند که با اینکه این همه بر علیه این انتخابات تلاش و فعالیت شده بود تا انتخابات را زیر سوال ببرند و از ارزش انتخابات بکاهند، مردم خوش درخشیدند.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم در سال ۱۳۹۴ به میزان  ۶۲ درصد در انتخابات مجلس مشارکت داشته اند که در مقایسه با بیشتر کشورها عدد بالایی است؛ در بیشتر کشور ها در حدود تا ۵۰ درصد مشارکت می کنند. هدفی که ما برای مشارکت حداکثری تعیین کرده ایم یک هدف عینی و ملموس است و نه یک هدف غیر واقعی که فقط بخواهیم اسمی از آن ببریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه