اخبار داغ

متخصص زنان و زایمان مطرح کرد

۳ میلیون زوج نابارور در کشور شناسایی شده است/ تغییر سن ازدواج و تأخیر در بارداری؛ دو عامل مهم نازایی زوجین

۳ میلیون زوج نابارور در کشور شناسایی شده است/ تغییر سن ازدواج و تأخیر در بارداری؛ دو عامل مهم نازایی زوجین
کتایون حیدری گفت: در کل دنیا حدوداً ۸۰ میلیون زوج نابارور وجود دارد؛ ولی در کشور ما طبق آخرین آمار دفتر سلامت جمعیت حدود ۳ میلیون زوج نابارور شناسایی شده که خدمات ناباروری را دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متخصص زنان و زایمان به مناسبت هفته جمعیت در گفتگو با "تیتریک" گفت: در کل دنیا حدوداً ۸۰ میلیون زوج نابارور وجود دارد؛ ولی در کشور ما طبق آخرین آمار دفتر سلامت جمعیت حدود ۳ میلیون زوج نابارور شناسایی شده که خدمات ناباروری را دریافت کرده اند، از نظر درصد اگر بخواهیم بیان کنیم چیزی که در کل دنیا مطرح شده آماری بین ۱۰ الی ۱۷ درصد بوده و آماری که در کشور ما از مراکز مختلف نازایی عنوان شده، در برخی مراکز ۱۲ درصد و در برخی مراکز در تهران این آمار بالاتر و در حدود ۲۰ درصد ذکر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

زوجینی که بعد از حدود یک سال اقدام به باروری،  بارور نشده اند؛ به عنوان "زوج نازا" شناخته می شوند

, زوجینی که بعد از حدود یک سال اقدام به باروری،  بارور نشده اند؛ به عنوان "زوج نازا" شناخته می شوند,

"کتایون حیدری" ادامه داد: تعریف معمولی ای که ما برای ناباروری در نظر می گیریم به این گونه است که زوجینی که بعد از حدود یک سال اقدام برای باروری، بارور نشده باشند می توانند به عنوان زوج نازا در نظر گرفته شوند، این یکسال نازایی را حتی در بعضی از مراکز به خصوص در سنین پایین به دو سال هم ارتقا داده اند.

,

بین ۶ ماه تا یک سال اکثراً در زوجین باروری محقق می شود

, بین ۶ ماه تا یک سال اکثراً در زوجین باروری محقق می شود,

وی افزود: بر اساس آماری که داریم بین ۶ ماه تا یک سال اکثراً در زوجین باروری محقق می شود اگر هر دو زوج سالم و سلامت باشند ولی در صورتی که بعد از یکسال باروری محقق نشود می توانند در صدد استفاده از مشاوره های ناباروری بر بیایند.

,

این متخصص تصریح کرد: برخی خانواده ها بسیار زود دچار نگرانی می شوند، وقتی که در سه ماه یا حتی شش ماه اول باروری صورت نمی گیرد به عنوان مشکل به خصوص در خودشان نگران می شوند در حالی که معمولاً آن یک سال را ترجیح می دهیم که زوجین به خودشان فرصت دهند.

,

حدود ۴۰ درصد عوامل ناباروری عوامل مردانه است

, حدود ۴۰ درصد عوامل ناباروری عوامل مردانه است,

وی ادامه داد: در مورد عواملی که می تواند در ناباروری تأثیر داشته باشد اشاره هایی خواهم داشت، به دلیل اینکه بعضی از نکاتی که باعث ناباروری می شود می تواند حتی با اصلاح شیوه زندگی تا حدودی از آن ها جلوگیری به عمل آید، چیزی حدود ۴۰ درصد ناباروری عوامل مردانه و حدود ۴۰ درصد از آن عوامل جنس زن و گاهی ۲۰ درصد از آن مردانه و زنانه بوده و چنین تقسیم بندی ای برای آن وجود دارد.

,

باروری ارتباط مستقیمی با سن مادر و حتی سن پدر دارد

, باروری ارتباط مستقیمی با سن مادر و حتی سن پدر دارد,

حیدری گفت: عواملی که ممکن است باعث ناباروری شود و علت اینکه گاهاً آمار داده می شود که می بینیم سن میزان ناباروری شیوع بیشتری پیدا کرده شاید به این دلیل است که باروری ارتباط مستقیمی با سن مادر و حتی با سن پدر دارد؛ بنابراین به واسطه تمایلی که برای تحصیلات بیشتر ایجاد شده و به دلیل تمایل بیشتر زنان به فعالیت های اقتصادی این مشکل ایجاد شده است و حتی آمار طلاق را هم افزایش داده است. 

,

تغییر سن ازدواج و دیر اقدام کردن برای بارداری؛ دو عامل مهم نازایی زوجین

, تغییر سن ازدواج و دیر اقدام کردن برای بارداری؛ دو عامل مهم نازایی زوجین,

وی افزود: از طرفی هم وجود این مشغله ها باعث شده تا فرزند آوری به تأخیر بیفتد و استفاده از برخی روش های پیشگیری که خانم ها گاهی تا مدت ها از روش های پیشگیری استفاده می کنند که این روش ها به خودی خود باعث پیشگیری از باروری نمی شوند باعث می شود که خانم متوجه مشکل خودش که ناباروری هست نشود، این ها از عواملی هستند که می توانند زمینه ساز ناباروری شده و اینکه گفته می شود که آمار ناباروری در حال افزایش است شاید یک سمت قضیه این مسئله باشد یعنی تغییر سن ازدواج و دیر اقدام کردن به باروری از مهمترین دلایل ناباروری زوجین است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه