اخبار داغ

یادداشت؛

سکوت خفت بار سلبریتی‌های وطنی در برابر قتل عام دختران افغانستان

سکوت خفت بار سلبریتی‌های وطنی در برابر قتل عام دختران افغانستان
در حالی که دیدن صحنه های دلخراش فلسطین نفس برایمان نگذاشت و دنیا اقدام تروریستی مقابل مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کرد، جماعت سلبریتی ها سکوت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  پدیده سلبریتی از زمان گسترش رسانه های جمعی ظهور پیدا کرد. سلبریتی که به افراد مشهور در زمینه هایی مثل بازیگری، خوانندگی و … گفته می شود کسی است که در میان مردم چهره ای شناخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در ایران گاهی دیده می شود که سلبریتی ها در هر زمینه ای از سیاست گرفته تا فرهنگ، اجتماع و در موضوعاتی که ربطی به حرفه آن ها ندارد و به عبارت دیگری از تخصص آن ها به دور است اظهارنظر می کنند.

,

این اظهارنظرها گاهی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و در زمینه هایی که حتی با منافع کشور هم در تضاد است مطرح می شود.

,

در این میان زمانی که شرایطی به وجود می آید که این سلبریتی ها بایستی هماهنگ با مردم اظهارنظر کنند در اقدامی عجیب برخلاف فضای عمومی کشور سکوت می کنند.

,

در پی انفجار خونین در مقابل یک دبیرستان دخترانه در کابل افغانستان که بیش از دویست کشته و مجروح بر جای گذاشت اشک را از چشمان همه جاری کرد؛ ظلم با کودکانی که هیچ چیز از جنگ نمی دانستند و فقط قربانی شدند.

,

تصاویر و صحنه‌های دلخراش این حادثه دل هر انسان با وجدانی را به درد می‌آورد. هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان معصوم آن‌ هم در ماه مبارک رمضان کار درنده‌خویان بزدلی است که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند.

,

در این میان، مسلمان سراسر جهان این حمله را محکوم کردند ولی سکوت سلبریتی های وطنی بیش از پیش خودنمایی می کند.

,

مردم دنیا  که از این جنایت خشمگین بودند، در فضای مجازی به صورت گسترده این اقدام را محکوم کردند. سلبریتی ها اما باز هم سکوت را بر هر اظهارنظری ترجیح دادند.

,

جماعتی که در هر زمینه ای بی ارتباطی به فعالیت خود سخن می گویند، یا در خصوص هر موضوعی واکنش نشان می دهند.

,

از طرفی این روزها همچنین به هر جا که می‌رویم و هر بار صفحات مجازی خود در هر اپلیکیشنی باز می‌کنیم خبرهای دلخراش فلسطین نفس برایمان نمی گذارد. تصاویر و اخباری که حتی بی خبران را به خود درگیر می‌کند. در این میان، هنرمندان زیادی در سراسر جهان با پرداختن به این فاجعه بزرگِ بوجود آمده از سوی رژیم صهیونیستی همدردی خود را نسبت به مردم فلسطین اعلام و ابراز می‌کنند.

,

اما نکته جالب این روزها از آنجایی شروع می‌شود که هیچ خبری از واکنش‌های غیر منتظره و کارشناسی شده سلبریتی‌های کشورمان که در هر زمان و به هر موضوعی که می‌رسند کارشناسانه مسائل را بزرگ‌نمایی می‌کنند تا حمایت خودشان را در یک اتفاق خاص نشان دهند نیست.

,

سکوت در برابر ظلم به معنی مشارکت با ظالمان است؛ حال باید دید این سکوت سلبریتی ها در برابر کشته شدن کودکان مظلوم فلسطینی و کودکان افغانی که برای تحصیل روانه مدرسه شده بودند ولی به شهادت رسیدند، چه معنی ای می دهد.

,

سلبریتی ای که به دلیل محبوبیت بین مردم محترم شمارده می شود؛ سلبریتی ای که باید در هنگام ظلم به مسلمان فریادش دنیا را بگیرد و از محبوبیت خود برای حفظ و پاسداری اسلام و حق استفاده کند، باز هم در بزنگاهی که حضورش حیاتی است؛ سکوت را بر قرار ترجیح داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه