اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان:

وضعیت کرونایی تنها شهرستان قرمز استان کرمان چگونه است؟/ استفاده از کولر و نگرانی از چرخش ویروس در تابستان

وضعیت کرونایی تنها شهرستان قرمز استان کرمان چگونه است؟/ استفاده از کولر و نگرانی از چرخش ویروس در تابستان
علی اصغر خیرخواه گفت: با اشاره به اینکه این تعداد آمار قرمزی نیست، عنوان کرد: به هر حال یکی از دلایلی که این منطقه به عنوان منطقه قرمز اعلام شد این بود که مبتلایان از ۲ نفر به ۳ نفر افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با وضعیت قرمز شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: در هفته های قبل به دلیل حساسیت  ورود ویروس جهش یافته هندی و کنترل آن و اینکه اخیرا متوجه شدیم مردم این منطقه نسبت به این بیماری بی خیال شده و ممکن است در این ایام تعطیل به سمت برگزاری مراسم ها بروند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، کنترل را تشدید کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه پی گیری و رد یابی بیماران به شدت انجام شد، گفت:  نرم افزار تعیین وضعیت کرونایی شهرها به دلیل اینکه موارد ابتلا در این منطقه از ۲ نفر به ۳ افزایش پیدا کرد را قرمز اعلام کرد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان افزود: در این منطقه کل مبتلایان بستری شده در بیمارستان ۱۲ نفر اعلام و کل بیماران مراجعه برای درمان سرپایی در هفته های گذشته ۴۷ نفر عنوان شده است.

,

خیرخواه با اشاره به اینکه این تعداد آمار قرمزی نیست، عنوان کرد: به هر حال یکی از دلایلی که این منطقه به عنوان منطقه قرمز اعلام شد این بود که مبتلایان از ۲ نفر به ۳ نفر افزایش یافت.

,

وی تصریح کرد: اما ما نگران نبودیم زیرا تمامی مسئولان پای کار بودند و ترددها در ایام تعطیلات از جمله  ورود و خروج به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری مراسم ها و عروسی ها تحت کنترل شدید قرار گرفتند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: این امر سبب شد تا کنترل بیشتری روی منطقه و مردم قرار گیرد که داشتند به سمت بی خیالی می رفتند.

,

خیرخواه ابراز کرد: البته اینکه تعداد فوتی ها افزایش یابد و یا اینکه تعداد بستری ها زیاد شود این طور نبوده و تعداد بیماران سرپایی در روز گذشته تنها یک نفر بوده است و در هفته قبل تر از ابتدا تا انتها ۱۲ نفر مراجعه کننده سرپایی به بیمارستان اعلام شده است.

,

وی افزود: ما به شدت پیگیر هستیم که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان اذعان کرد: همچنانکه می دانید هوا رو به گرمی است و فصل تابستان را در پیش رو داریم و استفاده از کولرها و عدم تهویه ممکن است باعث شیوع بیشتر این بیماری شود این روند ممکن است این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل باید حساسیت را بیشتر کنیم تا چرخه ویروس متوقف شود.

,

خیرخواه عنوان کرد: برای ما بسیار مهم است که تردد به مناطق قرمز صورت نگیرد تا اینکه بتوانیم چرخه ویروس را متوقف کنیم خوشبختانه به نظر می آید که خیلی مورد خاصی نداشته باشیم و احتمال این است که در هفته آینده شاهد تغییر وضعیت و تغییر رنگ باشیم.

,

وی همچنین به بیمارستان مجهز و تازه تاسیس این منطقه اشاره کرد و گفت: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی نزدیک به ۶ الی ۷ سال احداث شده و دارای تجهیزات در خور توجهی است از جمله اینکه دارای بخش رادیولوژی و اکسیژن ساز است و هیچ مشکلی از لحاظ ارائه خدمات و بستری بیماران کرونایی نداشته است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب اسان کرمان بیان کرد: خوشخبتانه تاکنون بیمار خارج از ظرفیت نداشتیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه