اخبار داغ

فرآیند اصلاح واکسیناسیون نیازمند یاری مردم و تدبیر مسئولان است؛

ازدحام جمعیت در مراکز بهداشتی و درمانی؛ پاشنه آشیل مبارزه با کرونا

ازدحام جمعیت در مراکز بهداشتی و درمانی؛ پاشنه آشیل مبارزه با کرونا
ازدحام جمعیت در مراکز بهداشتی و درمانی و به خصوص کلینیک ها، می تواند پاشنه آشیل مبارزه با کرونا باشد؛ مسئله مهمی که نیازمند توجه و یاری بیشتر مردم و البته تدبیر مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، عدم ازدحام در مراکز درمانی یکی از الزاماتی است که بایستی همیشه مورد متوجه متولیان بهداشت و سلامت قرار بگیرد زیرا ازدحام جمعیت هم موجب آسیب های روانی و هم انتقال بیماری می شود.

پیش از شیوع کرونا هم، مساله عدم وجود ازدحام در مراکز درمانی و کلینیک ها دارای اهمیت بود اما حال با توجه خطر انتقال بیماری کرونا در اماکنی که ازدحام جمعیت زیاد است، این مساله بیشتر دارای اهمیت می شود.

ممکن است فردی برای درمان یک بیماری دیگر به کلینیک ها مراجعه کند اما متاسفانه به دلیل ازدحام جمعیت و احتمال وجود بیمار کرونایی، مبتلا به کرونا هم بشود!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,
,
,
,
,

, ,

کلینیک های دانشگاهی شلوغ است

, کلینیک های دانشگاهی شلوغ است, کلینیک های دانشگاهی شلوغ است,

بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: کلینیک های دانشگاهی شلوغ است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

, مرصاد,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در کلینیک های دانشگاهی، پزشکان متخصص حضور دارند و مردم به دلیل پایین بودن قیمت ویزیت تمایل به مراجعه دارند.

,

بهمنی تصریح کرد: درصدد رعایت همه پروتکل های بهداشتی و همچنین رضایت مندی مردم هستیم اما علت اصلی شلوغی در کلینیک های شهید فتاحی و بوستان انجام واکسیناسیون برای بیماران خاص و سرطانی است.

,

وی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان در کلینیک‌های بوستان و شهید فتاحی متقاضی دریافت واکسن هستند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فرآیند انجام واکسیناسیون طولانی است به گونه ای که پس از مراجعه، بیمار باید شناسایی شود سپس تائیدیه بیمه، بیماری و ثبت‌نام وی در سامانه سیب اخذ شود بعد تلقیح واکسن صورت می‌گیرد که در تلاش هستیم این فرآیند را کوتاه کنیم.

,

بهمنی تصریح کرد: با این حال هر چه تعداد گروه‌های متقاضی واکسیناسیون بیشتر شود با ترافیک و صف بیشتری مواجه خواهیم بود زیرا امکانات و ظرفیت پذیرش محدود است اما جمعیت تحت پوشش هر روز در حال افزایش است.

,

وی افزود: در حال حاضر گزارشی از شلوغی جمعیت در کلینیک مهدیه دریافت نشده است.

,

لزوم عدم ازدحام در مراکز تزریق واکسن

, لزوم عدم ازدحام در مراکز تزریق واکسن, لزوم عدم ازدحام در مراکز تزریق واکسن,

به گزارش مرصاد، با توجه به اعلام های قبلی، تزریق واکسن کرونا به بخشی از جامعه آغاز شده است.

,

, ,

از آنجایی که واکسن برای مبارزه با کرونا تزریق می شود، نباید با ازدحام هایی که می تواند بستری برای انتقال کرونا باشد، تمام تلاش ها را به هدر داد.

,

بر همین اساس برای پیگیری موضوع و اطلاع از اقدامات انجام شده با یکی دیگر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفتگو کردیم.

,

در صورتی که افراد معطل شوند به معنای ازدحام نیست

, در صورتی که افراد معطل شوند به معنای ازدحام نیست, در صورتی که افراد معطل شوند به معنای ازدحام نیست,

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ مرکز واکسیناسیون عمومی و همچنین دو مرکز به صورت منتخب برای پرسنل نظام پزشکی، به منظور جلوگیری از ازدحام پیش بینی شده است.

, مرصاد,

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: آمار انجام واکسیناسیون در برخی از مراکز مذکور بسیار کم است و موردی از ازدحام گزارش نشده است.

,

شاه آبادی گفت: در کلینیک های دانشگاهی هم واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج انجام می شود که متولی آن معاونت درمان است البته بیماران هم به این کلینیک ها مراجعه می کنند و همه برای واکسن ها حضور نمی یابند.

,

وی عنوان کرد: اگر ظرفیت پذیرش در یک مرکز به طور مثال ۲۰ نفر باشد و ۱۰ نفر در آن مرکز حاضر باشند نمی‌توان گفت آنجا ازدحام شده است، از سوی دیگر تلاش کرده‌ایم افراد را به مراکز خلوت‌تر ارجاع دهیم تا ازدحام ایجاد نشود.

,

, ,

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با این حال در صورتی که افراد معطل شوند به معنای ازدحام نیست.

,

شاه آبادی تصریح کرد: از روز گذشته انجام واکسیناسیون برای افراد ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز شده که تعدادی از آنها در سامانه سیب پروانه سلامت خانوار دارند که مراقبین سلامت آنها نسبت به نوبت دهی برایشان اقدام می کنند و آنها باید در زمان مقرر مراجعه کنند تا علاوه بر پیشگیری از تجمع معطل هم نشوند.

,

وی افزود: همچنین در حال حاضر برای افراد بالای ۸۰ سال که پرونده سلامت ندارند و در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند با توجه به انتخاب پایگاه خود از سوی مراقبین سلامت برای آنها پیامک نوبت دهی ارسال می‌شود تا از ازدحام جلوگیری شود.

,

شاه آبادی خاطرنشان کرد: به مراقبین سلامت اعلام شده در هر ساعت بین ۱۰ تا ۱۵ نفر نوبت دهی شود تا از ازدحام جلوگیری شود.

,

به گزارش مرصاد، بر همین اساس نیاز است تا هم مسئولین بهداشتی و هم مردم برای جلوگیری از ازدحام در مراکز بهداشتی و درمانی برنامه ریزی کنند. بدون شک این موضوع نیاز به همکاری مردم و مسئولین دارد تا در راستای مبارزه با کرونا قوی تر ظاهر شویم.

, مرصاد،,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه