اخبار داغ

اعتراض به وضعیت اقتصادی تا بی‌توجهی مسئولان به خواست خدمتگزاران مدارس+عکس و فیلم

اعتراض به وضعیت اقتصادی تا بی‌توجهی مسئولان به خواست خدمتگزاران مدارس+عکس و فیلم
جمعی از خدمتگزاران مدارس در اعتراض به وضعیت معیشتی نامناسب و حقوق اندک مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس حضور پیدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، اگر چه بیش از یک سال است که از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس می‌گذرد اما آنچه که هنوز تعطیل نشده، کار و تلاش و خدماتی است که نیروهای خدمتگزار در مدارس انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
در کل نمی‌توان انتظار داشت یک مدرسه فعال و جذاب باشد بدون این که تلاش‌هایی برای باز کردن به موقع آن، آب و جارو کردن مدرسه، گردگیری و منظم کردن میز و نیمکت‌های آن، رسیدگی به سیستم گرمایش آن، پشتیبانی از معلمان آن و از این قبیل انجام شود.
,
 
,
این تلاش‌ها بخشی از شرح وظایف مستخدمان و سرایداران مدرسه است، افرادی که با تلاش‌های خود شرایط سخت افزاری تعلیم و تعلم در مدرسه را فراهم می‌کنند.
, این تلاش‌ها بخشی از شرح وظایف مستخدمان و سرایداران مدرسه است,
 
,
, ,
 
,
اما امروز سرایداران و خدمتگزاران مدارس رنجور از بی‌عدالتی در حق خود هستند، چون نیروهای خدماتی در کنار همکاران فرهنگی خود کار می‌کنند اما وقتی می‌بینند ظرف چند سال اختلاف حقوق معلمان با آنها به چند میلیون تومان رسیده است و این اختلاف طبقاتی و نابرابری در پرداخت حقوق و مزایا به وجود آمده است معترض شده‌اند.
,
 
,
اما بی‌توجهی‌ها به مطالبه و اعتراض این قشر موجب شد تا امروز 26 اردیبهشت ماه جمعی از این افراد با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس خواستار رسیدگی مدیرکل به این موضوع شوند.
, اما بی‌توجهی‌ها به مطالبه و اعتراض این قشر موجب شد تا امروز 26 اردیبهشت ماه جمعی از این افراد با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس خواستار رسیدگی مدیرکل به این موضوع شوند.,
 
,
حوالی ساعت 10صبح بود که با شماره مردمی «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» تماس گرفته شد و عده‌ای از معترضان  درخواست کردند تا خواسته های آنان رسانه ای شود.
,
 
,
به همین منظور خبرنگار «شیرازه» با حضور در جمع معترضان به گفتگو با عده ای از این افراد پرداخت.
, به همین منظور خبرنگار «شیرازه» با حضور در جمع معترضان به گفتگو با عده ای از این افراد پرداخت.,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
اما نکته قابل تأمل این تجمع، عدم حضور مدیر کل آموزش و پرورش در جمع معترضان بود آن هم در حالی که تجمع کنندگان مدیرکل را خطاب قرار می‌دادند تا درخواست شان را با وی در میان بگذارند.
, عدم حضور مدیر کل آموزش و پرورش در جمع معترضان,
 
,
در ادامه بانویی از جمع معترضان می‌گوید: خدمتگزاران مدارس بدون بهره‌مندی از مزایایی همچون اضافه کار و حقوق کافی به صورت قراردادی با حقوق 2 میلیون و 800 هزار تومان مشغول به کار هستند و در شرایط دشوار اقتصادی، اداره زندگی با این حقوق اندک دشوار است.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
خانم فرهادی با بیان اینکه بنده 16سال سابقه خدمت دارم اما تنها ده سال آن را برایم لحاظ کرده اند، گفت: سابقه تجربی بسیاری از همکاران ما کمتر از آنچه حق آنهاست ثبت شده و این کار یک حق خوری واضح است.
, سابقه تجربی بسیاری از همکاران ما کمتر از آنچه حق آنهاست ثبت شده و این کار یک حق خوری واضح است.,
 
,
برخی از آنها مدعی هستند که بدون اضافه کار در دو مدرسه مشغول به کار هستند، از سوی دیگر مزایایی مانند فوق‌العاده ویژه که شامل حال سایر کارکنان مدرسه شده است، مشمول حال سرایداران و خدمتگزاران نمی‌شود، همچنین ظرف مدت چند سال گذشته اختلاف حقوق شان با نیروهای آموزشی که در کنار آنها کار می‌کنند به پنج الی شش میلیون تومان رسیده است.
,
 
,
این در حالی است که به گفته خانم حسینی(یکی از معترضان) وزیر آموزش و پرورش و معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه اسفند ماه سال گذشته از پیگیری برای ترمیم حقوق این افراد در شورای حقوق و دستمزد خبر داده بودند اما همچنان این پیگیری بی ثمر مانده است.
,
 
,
, ,
 
,
محمدی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین مطالبه شما چیست؟ گفت: مطالبات که زیاد است اما اصلی ترین مطالبات ما حقوق دومیلیون و هشتصد تومانی است که بیشتر آن برای اقساط وام و ...صرف می‌شود خیلی از همکاران ما مدرک لیسانس به بالا دارند و با این وجود هنوز در سمت خدمتگزار مشغول به فعالیت هستند.
, حقوق دومیلیون و هشتصد تومانی است که بیشتر آن برای اقساط وام و ...صرف می‌شود,
 
,
آنها از مدیرکل آموزش و پرورش و متولیان امر خواستار تعیین وضعیت شغلی، افزایش حقوق و رسیدگی درست به سابقه شغلی شان شدند اما همچنان تا دقایق پایانی این تجمع مدیرکل به بهانه حضور در وبینار در جمع معترضان حاضر نشد.
, خواستار تعیین وضعیت شغلی، افزایش حقوق و رسیدگی درست به سابقه شغلی شان شدند, مدیرکل به بهانه حضور در وبینار در جمع معترضان حاضر نشد,
 
,
, ,
 
,
به کار گیری 150نیروی خدماتی در آموزش و پرورش فارس
, به کار گیری 150نیروی خدماتی در آموزش و پرورش فارس,
 
,
محسن کلاری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار «شیرازه» در خصوص مطالبات این افراد گفت: فرهنگیان و خدمتگزاران رسته خدماتی مدت‌هاست که در مورد پایین بودن حقوق شان معترض هستند چون چند سال قبل در احکامشان دو بند با هم ادغام شد.
, محسن کلاری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس,
 
,
وی با بیان اینکه اکنون یکی از مطالبات شان اعمال مدارک تحصیلی است، ابراز کرد: به خاطر کمبود شدید خدمتگزار در مدارس برخی از این افراد مجبور هستند در دو شیفت یا مدرسه کار کنند اما همین جا یک خبر خوب برای این عزیزان داریم اینکه قرار است بیش از150نفر نیروی خدمات در استان فارس به کار گیری شوند که در این صورت همین تعداد از بین نیروهای خدماتی با سابقه به کار گیری می‌شوند. 
, قرار است بیش از150نفر نیروی خدمات در استان فارس به کار گیری شوند,
 
,
گفتنی است بر اساس شواهد موجود و گفته معترضان مدت هشت سال است که از طرف وزارت خانه قول پیگیری این مطالبات داده شده اما دریغ از یک گام موثر در راستای حل مشکلات این قشر زحمت کش.
,
 
,
 
,
,
, ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه