اخبار داغ

در دیدار نماینده نهاوند در مجلس با با معاونین و مدیران معدنی وزارت صمت مطرح شد؛

شروع به فعالیت فاز اول معدن دولومیت نهاوند به زودی/لزوم استفاده از ظرفیت های بالای معادن

شروع به فعالیت فاز اول معدن دولومیت نهاوند به زودی/لزوم استفاده از ظرفیت های بالای معادن
معادن نهاوند دارای طرفیت های بسیار بالایی در سطح کشور هستند که برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری، استفاده بهینه و بهره برداری هستند. در راستای توسعه معادن نهاوند شهبازی نماینده این شهرستان با معاونین و مدیران معدنی وزارت صمت دیدار کرد و مشکلات واحدهای معدنی نهاوند بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در راستای توسعه معادن نهاوند شهبازی نماینده این شهرستان با معاونین و مدیران معدنی وزارت صمت دیدار کرد و مشکلات واحدهای معدنی نهاوند بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این دیدار علیرضا شهبازی با کشاورز سرپرست معاونت معدنی و ملابیگی مدیرکل اکتشاف وزارت صمت در ارتباط با حمایت و توسعه معادن نهاوند گفت و گو کرد.

,

شهبازی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان نهاوند در حوزه معدنی علی الخصوص معادن غنی و با کیفیت دولومیت و کربنات کلیسیم از تلاش برای تبدیل نهاوند به یک شهرستان مطرح معدنی خبر داد که در این زمینه کارهای بزرگی در حال انجام است.

,

وی افزود: در همین راستا معدن کلسیت دولومیت با سرمایه گذاری شرکت صنایع نسوز در حال اجرا می باشد که بزودی فاز اول آن با اشتغال زایی بالا شروع به فعالیت خواهد کرد.

,

شهبازی گفت: همچنین طرح های مهم دیگری منجمله توسعه کارخانه سیمان نهاوند، احداث کارخانه فرآوری و تولید شمش منیزیم، کارخانه آهک هیدراته و فرآوری سنگ کربنات کلسیم نیز در دستور کار می باشد.

,

همچنین ظرفیت های معدنی شهرستان نهاوند در دیدار دیگری با معاونت معدنی وزارت صمت، مدیرعامل صدر تأمین و مدیرعامل شرکت نسوز اصفهان بررسی شد که در این دیدار به بررسی پتانسیل های معدنی شهرستان علی الخصوص ظرفیت معادن دولومیت پرداخته شد.

,

نماینده نهاوند گفت: در این جلسه ظرفیت توسعه‌ی طرح های معدنی و تولید آجر نسوز از معادن دولومیت مورد بررسی قرار گرفت.

,

آجر نسوز از محصولات مهم و کاربردی در صنایع سیمان و فولاد و... می باشد که نقش مهمی در صنایع مختلف دارد و شکوفایی پتانسیل های شهرستان در این زمینه باعث رونق تولید می شود.

,

هم‌اکنون آجر نسوز مورد نیاز کارخانه ی سیمان نهاوند از اصفهان و سایر نقاط کشور تأمین می شود که در صورت راه اندازی کارخانه نهاوند این ماده از شهرستان تامین می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه