اخبار داغ

بخشدارگلباف:

رفع مشکلات روستاهای کشیت، نسک و حرمک نیاز به اعتبارات ملی دارد

رفع مشکلات روستاهای کشیت، نسک و حرمک نیاز به اعتبارات ملی دارد
حسین موسی پور گفت: تغییر مسیر و رفع قطعی آب و برق روستاهای کشیت، نسک و حرمک نیاز به عزم و اعتبارات ملی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، روستاهای کشیت، نسک و حرمک از مناطق محرومی هستند که در شرق استان کرمان قرار دارند و همه ساله به دلیل بارندگی های شدید و ایجاد سیلاب دچار خسارت های متفاوتی از جمله قطعی آب و برق می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما متاسفانه هنوز هیچ راه چاره ای جهت رفع این معضل توسط مسئولان و متولیان امر اندیشیده نشده و اکثرا عدم وجود اعتبار و تحریم ها را بهانه ای بر این مدعا می دانند.

,

حسین موسی پور بخشدار گلباف در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ایجاد سیل در بارندگی های اخیر سبب قطعی برق در این مناطق شد که خوشبختانه با پی گیری این معضل حل و برق وصل شد.

,

وی، جاده را یکی از مشکلات اساسی این مناطق دانست و گفت: از نظر سوق الجیشی و استراتژیک دو طرف جاده را کوه های  عظیم و سر به فلک کشیده محاصره کرده اند و تنها از طریق یک دهنه تردد جاده ای، نصب تیر برق و رودخانه ای با شیب ۲۰ درصد وجود دارد و اگر بخواهیم جایگزینی برای این مسیر داشته باشیم به دلیل وجود کوه ها امکان پذیر نیست.

,

بخشدار شهر گلباف افزود: تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این بود که یک راه عبور و مرور موقت راه اندازی کنیم که اداره کل راهداری به شدت در حال فعالیت و مساعدت است تا مشکلات مردم این منطقه را به حداقل برسانیم.

,

موسی پور ادامه داد: در این رابطه قرار است بزودی جلسه ای با حضور استاندار، فرماندار و رئیس ستاد بحران در استانداری برگزار شود.

,

وی بیان کرد: یکی از خواسته های مردم اهالی منطقه زدن تونل است که در حال حاضر به دلیل برخی مسائل از جمله کمبود اعتبارات امکان پذیر نیست چرا که این یک پروژه ملی است.

,

بخشدار گلباف عنوان کرد: در حال حاضر آب و برق روستاهای کشیت، نسک و حرمک وصل شده و عبور و مرور در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

,

موسی پور تصریح کرد: از حریم رودخانه تا روستا ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و در حریم رودخانه هیچ منزل مسکونی وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه در هنگام سیل خسارت قابل توجهی به روستای کشیت وارد شد، گفت: از همان ابتدا کلیه نیروهای امداد و نجات هلال احمر، گروه های جهادی و سپاه و بسیج ورود کرده  و به مردم کمک کردند.

,

بخشدار گلباف بیان کرد: طی جلسات متفاوتی که با اهالی روستا و متولیان امر برگزار شد قرار بر این شد که مسیر به روستا را به گونه ای تغییر دهیم که از ورود آب های سیلابی به این منطقه جلوگیری شود.

,

موسی پور افزود: البته انجام چنین کارهایی زمان بر است و در حال حاضر طبق گفته هواشناسی تا پایان هفته  جاری بارندگی های فصلی را خواهیم داشت.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه لوله آبی که به روستاها متصل می شود از وسط رودخانه عبور می کند به همین دلیل همیشه در زمان بارندگی و سیلابی شدن آب این مناطق قطع می شود.

,

بخشدار گلباف تصریح کرد: بودجه هایی که در اختیار راهداری و اداره آب قرار دارد بسیار محدود است.

,

موسی پور افزود: در حال حاضر با درایتی که استاندار و مدیریت بحران اندیشیده اند بزودی طی جلسه ای کلیه مسائل از جمله خسارت منازل، راه و کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر جابجایی تیرهای برق از مسیر رودخانه، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای جابجایی هیچگونه جایگزینی وجود ندارد و تنها راه حل این است که گاوبندی هایی بصورت موقت در پایین تیرها گذاشته شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه