اخبار داغ

یک بازی که در زمین بیگانه شروع شد؛

تاخت و تاز سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری ایران در کلاب‌هاوس آمریکایی/ بهره‌برداری سیاسیون از پلتفرم دشمن

تاخت و تاز سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری ایران در کلاب‌هاوس آمریکایی/ بهره‌برداری سیاسیون از پلتفرم دشمن
در حالی‌که ایران برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود، افراد از طیف‌های مختلف سیاسی در داخل کشور به‌منظور بحث و گفتگو به برنامه صوتی کلاب‌هاوس روی می‌آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در حالی که ایران برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود، افراد از طیف های مختلف سیاسی در داخل کشور به منظور بحث و گفتگو به برنامه صوتی کلاب هاوس (Clubhouse) روی می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

رسانه فرانسوی france24 نوشت، اتاق های گفتگوی این پلتفرم که تنها از طریق دعوتنامه قابل دسترسی است، در این کشور به طور روزانه در حال افزایش است و برخی از آنها هزاران مخاطب را به خود جلب می کند.

, france24,

سیاستمداران از جناح های مختلف به همراه مجموعه ای از تحلیلگران، روزنامه نگاران و ایرانیان داخل و خارج از کشور به این برنامه راه یافته اند. "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور فعلی ایران و نامزد بالقوه انتخابات، یکی از عالی‌رتبه ترین مقامات ایران است که در این پلتفرم حضور یافته است.

,

"فرید مدرسی" تحلیلگرِ حامی "حسن روحانی" رئیس جمهور فعلی ایران، گفت: "این برنامه، فرصتی برای گفتگو بین افرادی که سابقا تحمل گفتگو با یکدیگر را نداشتند ایجاد کرده است."

,

موضوع داغی که این روزها در این برنامه بر سر زبان ها افتاده، انتخابات پیشِ رویِ ریاست جمهوری در 18 ژوئن و ثبت نام نامزدها برای این رویداد است.

,

مدرسی گفت که ترکیبی از عوامل از جمله؛ رسانه های محدود داخلی، همه گیری کووید19 و تمایل کسانی که از وطن دور افتاده اند به بحث و گفتگوها، به محبوبیت این اپلیکیشن در میان ایرانی ها کمک کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در این سکو حضور دارند گفت: "تقاضا وجود داشت و این برنامه عرضه شد."

,

کسانی که به کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری امید دارند از روز سه شنبه ثبت نام کرده و نبرد جانشینیِ روحانی را آغاز کرده اند.

,

"مصطفی فقیهی" روزنامه نگار اصلاح طلب بر این باور است که این برنامه به آغاز گفت‌وگوهای چند جانبه در ایران کمک کرده است.

,

وی با اعلام حضور حدود 110 هزار نفر در این پلتفرم در اتاق گفتگویی که میزبان "فائزه هاشمی" است، افزود که حضور شخصیت‌های برجسته در کلاب هاوس، نقش بسیار مهمی در انتقال پیام به رأی دهندگان دارد.

,

دختر مرحوم "اکبر هاشمی رفسنجانی" گفت که من رأی نمی دهم، زیرا حداکثر تلاش ما منجر به انتخاب کسی مانند روحانی می شود!

,

کلاب هاوس در کنار اینستاگرام یکی از معدود برنامه های اصلی شبکه های اجتماعی است که هنوز در ایران برای دور زدنِ سانسور به فیلترشکن (VPN) نیاز ندارد.

,

این برنامه به دلیل عدم نظارت بر محتوای آن، میزبانی افراد خارج از کشور و نگرانی های امنیتی، اجتماعی و سیاسی، از سوی اصولگرایان ایران مورد انتقاد قرار گرفته است.

,

 

,

, ,

"جان آلن گِی" عضو هیئت تحریریه مجله نشنال اینترست و از نویسندگان کتاب "جنگ با ایران"، طی توئیتی نوشت: من در انتخابات پیشِ رویِ ایران، شاهد علاقه بیش از حد به گپ های فارسی زبان کلاب‌هاوس (Clubhouse) بوده ام. فقط 3 اتاق گفتگوی کوچک تر از اتاق های دیگر مربوط به درگیری های میان رژیم صهیونیستی و فلسطین دیده ام که تنها یکی از آنها حامی اشغالگران قدس است.

, جان آلن گِی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه