اخبار داغ

فرصتی برای احیای مجدد سنت‌ها؛

هفته‌های فرهنگی بهانه‌ای برای تجدید حیات فرهنگ سمنان/ ۲۱ عنوان برنامه در این هفته اجرا می‌شود

هفته‌های فرهنگی بهانه‌ای برای تجدید حیات فرهنگ سمنان/ ۲۱ عنوان برنامه در این هفته اجرا می‌شود
هفته های فرهنگی انگیزه‌ای برای فعالان فرهنگی و سمن ها و انجمن ها است تا به مدد آنها و حمایت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اقدامات موثری در این حوزه انجام گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ سید محمد ناظم‌ رضوی شهردار سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص ضرورت اجرای طرح هفته های فرهنگی در شهر سمنان گفت: متاسفانه از آسیب های شهر سمنان نادیده گرفتن ظرفیت های فرهنگی شهر است که به طور کامل معرفی نشده و در این طرح تلاش برآن شد تا با ایجاد هفته های فرهنگی این ظرفیت ها ابتدا برای خود مردم شهر و سپس در سطح جهانی و کشوری مطرح شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه افزود: هفته های فرهنگی بهانه ای است تا فرهنگ شهر سمنان احیا و نهادینه شود و همچنین انگیزه ای برای فعالان فرهنگی و سمن ها و انجمن ها است تا فرهنگ شهر سمنان با کمک  و محوریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اقدامات موثری در این حوزه  انجام گیرد.

,

ناظم رضوی در خصوص زمان بندی اجرای این طرح خاطر نشان کرد: قرار براین است که در هرفصلی یک بار این طرح اجرا شود که در فصل بهار به دلیل این که فصل مناسبی برای گردشگری و توریستی است به دلیل شرایط اقلیمی آب و هوایی در ماه اردیبهشت و تعامل بین کوهپایه و کویر در شهرستان سمنان که شکوفایی و تمایز در طبیعت شهر مشاهده می‌شود، بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی سمنان نام گرفت.

,

۲۱ عنوان برنامه در هفته فرهنگی سمنان اجرا می شود

, ۲۱ عنوان برنامه در هفته فرهنگی سمنان اجرا می شود,

محمود رضا دارایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مرآت از اجرای 21 عنوان برنامه در هفته فرهنگی سمنان  خبر داد و گفت: ۲۱ عنوان برنامه در قالب گزیده ای از برنامه ها و ظرفیت های فرهنگی شهر دراین هفته برگزار می شود تا آغاز یک جریان نوینی برای استقرار این موضوع در طول سال باشد.

, مرآت,

دارائی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا از اجتماع شهروندان در این برنامه ها جلوگیری به عمل آمده است و سعی بر آن شده است تا با پوشش رسانه ای مناسب و درج در فضای مجازی گستره بیشتری داشته باشیم و مخاطبان زیادی را جذب کنیم.

,

وی بیان کرد: رونمایی از پوستر هفته فرهنگی و تمبر و پوستر سمنان شهر باغ راه های ایرانی و شب شعر در اولین روز این هفته مصادف با سالروز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی رونق بخش برنامه های این هفته است.

,

دارائی به تجلیل از پیشکسوتان حوزه دفاع و ایثار  در این هفته خبر داد و گفت: تجلیل از پدر شهید مدافع حرم شهید عباس دانشگر در امامزاده اشرف سمنان، و همچنین  تجلیل از جانبازان و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس نیز از برنامه های این هفته است.

,

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان در ادامه بیان کرد: اجرای موسیقی سنتی به زبان سمنانی در محوطه حیاط شورای شهر سمنان، اجرای هفت تئاتر کوتاه ۹ دقیقه ای در فضای مجازی، اجرای جشنواره ملی نقالی کودکان راه ابریشم و مسابقه عکاسی شهر یاران با محوریت موضوع کودک، برگزاری جشنواره سمنی نرگس، برگزاری مسابقه شوچره و مسابقات ورزشی بانوان نیز از دیگر برنامه های این هفته است .

,

دارائی اظهارداشت: جشنواره ادبی آهوی کومش که کتابی در زمینه کودکان است و رونمایی از نسخه دوم پوستر گردشگری چل چلا و برگزاری اولین دوره  آموزشی حقوق اولیه کودک در کلینیک تخصصی کودک در فرهنگسرای امید خانواده نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

,

وی همچنین رونمایی از کتب آموزشی به زبان سمنانی در مقطع اول تا ششم ابتدابی در کتابخانه شهید علومی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: با همت فرهیختگان و نویسندگان زبان سمنانی در تمام مقاطع تحصیلی آموزش داده خواهد شد.

,

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان از نصب یک المان به شکل انگشتر در جوار میدان امام علی (ع) خبر داد و افزود: این المان انگشتر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است که هم نشان از عشق وعلاقه شهروندان به حاج قاسم  را دارد و هم بر بحث ولایت مداری شهروندان تاکید خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه