اخبار داغ

نگاهی به بحث گرانی قوت غالب ایرانی‌ها؛

لزوم توجه ویژه به قیمت نان/ با شعار "چیزی گران نمی‌شود"‌ حتی نان هم گران شد

لزوم توجه ویژه به قیمت نان/ با شعار "چیزی گران نمی‌شود"‌ حتی نان هم گران شد
به دلیل مصرف زیاد نان و اهمیت آن در سفره ایرانی‌ها می توان گفت که گرانی آن می تواند تاثیر قابل توجهی در وضعیت احساس فلاکت در مردم بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، نان یکی از اصلی ترین‌ خوراک های ایرانیان محسوب می‌شود به صورتی که می توان در هر وعده غذایی اثری از آن دید.

به دلیل مصرف زیاد نان و اهمیت آن در سفره ایرانیان می توان گفت که گرانی آن می تواند تاثیر قابل توجهی در جامعه بگذارد.

البته در این میان بایستی نظر نانوایان و افرادی که در پخت نان دخیل هستند را شنید زیرا بدون شک افرایش قیمت های کالاها در کشور بر‌ زندگی‌ آن ها نیز اثرگذار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز مرصاد,
,
,
,
,

, ,

 هزینه های تولید نان به استثنای آرد افزایش فراوانی یافته است

مرتضی مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: امسال افزایش قیمت نان ابلاغ نشده در واقع به دلیل ماه مبارک رمضان در راستای افزایش قیمت نان اقدامی انجام نشد.

نائب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه با بیان اینکه باید قیمت نان افزایش یابد زیرا هزینه ها رشد چشمگیری داشته، افزود: هزینه های تولید نان به استثنای آرد افزایش فراوانی یافته است.

مرادی گفت: شاهد افزایش حقوق و دستمزد کارگران، هزینه های جانبی، قیمت خمیر مایه و افزودنی ها همچنین نرخ آب، برق و گاز به صورت خاموش هستیم.

,  هزینه های تولید نان به استثنای آرد افزایش فراوانی یافته است,  هزینه های تولید نان به استثنای آرد افزایش فراوانی یافته است,
,
, مرصاد,
,
,
,
,

, ,

وی عنوان کرد: در سطح استان دو هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی وجود دارد که کمتر از ده درصد آنها به دلیل پوشش هزینه هایشان، خودسرانه نسبت به افزایش قیمت نان در قالب گران فروشی یا کم فروشی اقدام کرده اند.

,

نائب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت: در قالب گشت های مشترک و نیز گشت بازرسی اتحادیه نانوایان از همه واحدهای نانوایی بازدید می شود و با موارد گران فروشی و کم فروشی به شدت برخورد خواهد شد.

,

مرادی از انجام مداوم بازرسی ها خبر داد و تصریح کرد: سازمان صمت نسبت به تشکیل پرونده تخلف و ارجاع آن به سازمان تعزیرات حکومتی اقدام می کند.

,

, ,

افزایش قیمت نان به صورت غیر رسمی مبنای قانونی ندارد

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در حال حاضر آرد مصرفی مربوط به گندم خریداری شده در سال زراعی گذشته است.

وی افزود: بررسی کرده ام بحث افزایش قیمت گندم در سال زراعی۹۹-۱۴۰۰ را بهانه افزایش قیمت نان قرار داده اند درحالی که این گندم باید به سیلو برود و در چند ماه آینده وارد چرخه تولید آرد و نان خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته هرساله شاهد افزایش حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها هستیم که بر روی قیمت ها تاثیرگذار است.

اوسطی گفت: افزایش قیمت نان به صورت غیر رسمی مبنای قانونی ندارد و این موضوع در کمیسیون کشاورزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: مقامات مسئول به کمیسیون کشاورزی مجلس دعوت خواهند شد تا آخرین بررسی ها انجام شود.

به گزارش  مرصاد، با توجه به اهمیت موضوع نان، به نظر می رسد بایستی به بحث گرانی‌ و یا عدم گرانی آن به صورت ویژه ای توجه شود.

, افزایش قیمت نان به صورت غیر رسمی مبنای قانونی ندارد, افزایش قیمت نان به صورت غیر رسمی مبنای قانونی ندارد,
,
, مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه