اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با دانا:

بازار اجاره مسکن با عرضه خانه‌های خالی به تعادل می‌رسد/ سخت‌گیری‌های بی‌مورد بانک مانع دست‌یابی مردم به وام می‌شود

بازار اجاره مسکن با عرضه خانه‌های خالی به تعادل می‌رسد/ سخت‌گیری‌های بی‌مورد بانک مانع دست‌یابی مردم به وام می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه روند قیمت‌ها به خصوص در بازار اجاره افزایشی است، گفت: بانک‌ها در راستای منافع خود، تسهیلات مسکن را با سختگیری‌های زیاد پرداخت می‌کنند که مانع دست‌یابی مردم به این منابع شده است.
[

رحمت الله فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره افزایش اجاره بها در کشور اظهار کرد: اگر آمار منتشر شده، دلالت بر افزایش نرخ اجاره مسکن بیش از ۲۵درصد را نشان دهد؛ می‌توان به این نتیجه رسید که سیاست‌های اعمال شده مثل اعطای تسهیلات ودیعه مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی موثر واقع نشده است و باید قوانینی و تصمیماتی تصویب شود تا فشار بر اقشار ضعیف کمتر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اشاره کرد: برای جلوگیری از افزایش اجاره مسکن، قوانین باید به گونه‌ای تدوین شود که دفاتر و بنگاه‌ها امکان ثبت قرارداد با قیمت نامتعارف را نداشته باشند و مراجع قضایی به گونه‌ای عمل کنند تا برای اقشار ضعیف مشکل جدیدی ایجاد نشود و یا با افزایش تسهیلات سهل الوصول، امکان پرداخت برای مستجران فراهم شود.

,

این نماینده مردم در مجلس گفت: بررسی‌های کمیسیون عمران نشان می‌دهد بعد از قانونی مجلس یازدهم در حوزه خانه‌های خالی و افزایش تسهیلات ساخت انجام داد؛ با آغاز اجرایی شدن هنوز اثر چندانی در بازار مسکن بخصوص اجاره نداشته است و روند قیمت‌ها به خصوص در بازار اجاره افزایشی بوده و نیاز است پیگیری مجلس ادامه دار باشد.

,

فیروزی با اشاره به پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و اجاره، بیان کرد: درصد ناچیزی از پیش‌بینی، انجام شده و وثایق سنگین بانک‌ها، دریافت این وام‌ها را سخت کرده و می‌کند. بانک‌ها متاسفانه منافع خود را در اعطای تسهیلات در نظر می‌گیرند که می‌طلبد با قوانین جدید و نظارت دولت به این مشکلات بیشتر توجه شود تا هر چه زودتر این روند سرعت گیرد.

وی ادامه داد: مجلس و کمیسیون عمران به دنبال تشکیل جلسات جدید با حضور مسئولان دولتی و تصویب قوانین لازم در این زمینه است؛ اجرای مالیات بر خانه‌های خالی به تازگی آغاز شده و هنوز اثر خود را در بازار اجاره‌بها نشان نداده است.

,
,
,

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امید داریم با عرضه خانه‌های خالی در ماه‌های آینده بازار اجاره به تعادل نسبی برسد، در مورد صدور احکام تخلیه برای مستجران، گفت: قوانین در این بخش باید اصلاح گردد تا فشار بر اقشار کم درآمد کاهش یابد و مشکل جدیدی به مشکلاتشان اضافه نشود.

,

انتهای پیام/ط

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه