اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی:

کودکان تک‌فرزند در اجتماع آسیب‌پذیر هستند/ جوان‌سازی کشور دغدغه رهبری است

کودکان تک‌فرزند در اجتماع آسیب‌پذیر هستند/ جوان‌سازی کشور دغدغه رهبری است
زهرا دیناروند گفت: اگر تک فرزندی همین طور ادامه داشته باشد نیروی جوان کشورمان افت پیدا کرده و جامعه به سمت پیری و سالمندی می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسایل اجتماعی به مناسبت هفته جمعیت در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: آنچه که مد نظر است این است که سالیان سال کشورهای غربی روی افکار و نگرش مردم ما کار کردند و این شعار را به خورد مردم ما دادند، خوراک فکری و فرهنگی مردم ما "فرزند کمتر، زندگی بهتر" شد، در صورتی که الآن به این نتیجه رسیدیم که با فرزند کمتر، زندگی بدتری داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کودکان تک فرزند در اجتماع آسیب پذیر هستند

, کودکان تک فرزند در اجتماع آسیب پذیر هستند,

"زهرا دیناروند" افزود: تک فرزند، اضطراب، افسردگی و اعتماد به نفس پایین را در پی داشته و حتی نمی تواند در زندگی با همسرش گذشت داشته باشد. حاضر نیست از چیزی بگذرد و مرتباً با همسرش مشاجره دارد. نمی تواند همسرش را درک کند، جنس او را نمی شناسد، چون در کودکی با یک دختر بچه نبوده تا بداند نیاز یک دختر بچه با خودش بسیار متفاوت است، این ها را شنیده اما در اطرافش بزرگسالانی بودند که همه چیز را برایش مهیا کرده اند، چنین فرزندی در اجتماع آسیب پذیر خواهد بود.

,

والدین تک فرزند آرامش روحی ندارند

, والدین تک فرزند آرامش روحی ندارند,

وی ادامه داد: والدینِ تک فرزند، آرامش ندارند و روز و شب به فکر این کودک هستند که او چه می خورد؟ چه کاری انجام می دهد؟ چه وقت بیدار شده؟ چه وقت نشسته؟ مرتباً درگیری فکری خواهند داشت، پدر و مادری که درگیری فکری داشته باشند؛ سلامت روانی شان در خطر است و جالب اینجاست که وقتی سلامت روانی والدین آسیب می بیند روی جسم شان هم تأثیر می گذارد، در سنین پایین، این پدر و مادر دچار فشارخون، دیابت، افسردگی و اضطراب می شوند و از طرفی هم همیشه نگران آینده کودک خود هستند.

,
, ,

آموزش؛ برای اینکه نگرش و باور خود را برای تک فرزندی عوض کنیم

, آموزش؛ برای اینکه نگرش و باور خود را برای تک فرزندی عوض کنیم,

این کارشناس تصریح کرد: آموزش را از هر زمانی که شروع کنیم دیر نیست و الآن زمان آموزش است. آموزش برای اینکه نگرش و باور خود را برای تک فرزندی عوض کنیم. یعنی به سمت چند فرزندی برویم، همین هایی که این الگوی فکری را برای ما قالب کرده و تحویل ما داده اند و شکل ظاهری خوبی به آن داده اند تا ما باور کنیم، هرکدام از خودشان ۱۰ الی ۱۱ فرزند دارند.

,

رشد جمعیت رشد اقتصادی کشور را رقم می زند

, رشد جمعیت رشد اقتصادی کشور را رقم می زند,

دیناروند ادامه داد: رشد جمعیت نگاهی چند بعدی است، نگاه به امنیت کشور، رشد اقتصادی یک کشور و تمام این ها به نسل جوان برمی گردد، اگر تک فرزندی همین طور ادامه داشته باشد نیروی جوان کشورمان افت پیدا کرده و جامعه ما به سمت پیری و سالمندی می رود.

,

نیروی مولد اقتصادی و چرخ اقتصاد ما نیروی جوان هستند

, نیروی مولد اقتصادی و چرخ اقتصاد ما نیروی جوان هستند,

این کارشناس افزود: جامعه ای که از لحاظ نیروهای جوان ۱۵ تا ۶۵ ساله هستند اگر تعداد این ها کم شود امنیت جامعه ما کمتر می شود و از طرفی هم از لحاظ اقتصادی هم ما حرفی برای گفتن نخواهیم داشت چون نیروی مولد اقتصادی و چرخ اقتصاد ما نیروی جوان هستند و اگر هر خانواده یک فرزند داشته باشد چه کسی چرخ اقتصادی مملکت را می چرخاند؟ چه کسی باعث رشد و ترقی اجتماعی کشور می شود؟

,

جوان سازی کشور دغدغه رهبری است

, جوان سازی کشور دغدغه رهبری است,

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۳ مقام معظم رهبری مرتباً این دغدغه را داشته و تأکید بر جوان سازی کشور داشتند. به دلیل رشد اقتصادی و معضلاتی که از سالمندی در آینده گریبان گیر کشور ما خواهد شد، کشور ما کشوری مقتدر است که همیشه باید این اقتدار را حفظ کند، این دغدغه ها به صورت کامل انجام نشده است و ما انتظار داریم که سیاست گذاران ما بیشتر همت کنند و به این مسئله حیاتی اهتمام بورزند، باید برای مردم مشوق هایی را قرار دهند که این مشوق ها می تواند مالی، هزینه های زایمان، حمایت از زنانی که شاغل هستند و ... باشد و همه این ها باید دست به دست هم دهند تا این مشوق ها راهنمای مردم شوند تا از این بحران به سلامتی بیرون بیاییم.

,

اقتدار کشور بسته به نسل جوان دارد

, اقتدار کشور بسته به نسل جوان دارد,

دیناروند در خاتمه خاطرنشان کرد: باور دارم که مردم ما همیشه در صحنه بودند و هر کجا که دغدغه حیثیت اقتدار ملت باشد مردم همیشه حضور پر رنگ دارند، الآن همان جا هستیم و اقتدار کشور ما بسته به نسل جوان ماست، به امید خداوند همین حالا برای فرزند دوم و سوم تصمیم جدی بگیرید؛ توصیه ما به داشتن فرزند چندم است چون برای پدر و مادر مطمئناً دارای اثرات خوبی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه