اخبار داغ

قرارداد توسعه میدان مشترک گازی فرزاد B امضا شد

قرارداد توسعه میدان مشترک گازی فرزاد B امضا شد
قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار میان شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان کارفرما و گروه پتروپارس به‌عنوان پیمانکار امضا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B امروز با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به امضای رضا دهقان، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و حمیدرضا مسعودی، مدیرعامل گروه پتروپارس رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هدف از این قرارداد که به‌صورت بیع متقابل اجرا می‌شود دستیابی به تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش طی پنج سال است.
,
 
,
گاز تولیدی این میدان برای فرآورش به تأسیسات خشکی منطقه پارس ۲ کنگان منتقل می‌شود، در تأسیسات خشکی ابتدا میعانات گازی از گاز ترش تفکیک و سپس به‌منظور تثبیت به پالایشگاه فازهای ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی منتقل خواهد شد.
,
 
,
گاز خروجی از تأسیسات خشکی طرح فرزاد «ب» نیز برای فرآورش میان پنچ پالایشگاه موجود در منطقه پارس ۲ توزیع می‌شود.
,
 
,
میدان مشترک گازی فرزاد B در محدوده بلوک فارسی در نوار مرزی ایران و عربستان و در فاصله نزدیک ۲۰ کیلومتری جزیره فارسی واقع شده که بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مقدار گاز درجای آن حدود ۲۳ هزار میلیارد فوت‌مکعب برآورد شده است و مقدار میعانات گازی آن حدود ۵ هزار بشکه در ازای هر میلیارد فوت‌مکعب گاز تخمین زده می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه