اخبار داغ

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان مطرح کرد

بازرسی و نظارت حلقه گمشده در شهر کرمان/ بسیج در کنار حمایت از حقوق مصرفکننده حامی اصناف است

بازرسی و نظارت حلقه گمشده در شهر کرمان/ بسیج در کنار حمایت از حقوق مصرفکننده حامی اصناف است
میثم آبدری گفت: در کنار اینکه دستگاه های نظارتی کار خود را به خوبی انجام نمی دهند، مردم کرمان هم مطالبه گر نیستند به دلیل اینکه یا بازرسی انجام نمی شود و یا اینکه بازرسی ها بدون نتیجه بوده و این امر باعث شده تا مردم زیاد تمایلی به مطالبه گری نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، متاسفانه بارها و بارها شاهد عدم ساماندهی و آشفته بازاری، بازار بزرگ کرمان، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، مغازه های میوه فروشی و موادغذایی سطح شهر بوده ایم، این تراژدی همچنان ادامه داشت و هر زمان که با متولیان امر از جمله رئیس اتاق اصناف، بازرسی اصناف و اداره صمت در رابطه با نبود اتیکت بر روی اقلام  و گرانفروشی در صنوف سوال می کردیم همگی یک حرف برای گفتن داشتند و آن کمبود نیرو بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تا اینکه در سال گذشته طی تفاهم نامه ای که اداره کل صمت با سپاه امضا کرد مبنی بر اینکه نیروهای خدوم بسیجی به کمک مسئولان بیایند و نظارت شدت یافت و این امر در شهر کرمان از مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان اسفند این نظارت ها شدت یافت و باعث شد تا صنوف از لحاظ گرانفروشی و تخلفات به حداقل برسند و ساماندهی شوند.

,

اما متاسفانه می توان گفت که مجددا از اواخر فرودین ۱۴۰۰ شاهد بی توجهی فروشندگان نسبت به نصب اتیکت و نوسان قیمت در بازار و فروشگاه های سطح شهر هستیم.

,

همکاری بسیج با اداره صمت و اصناف جهت بازرسی از صنوف

, همکاری بسیج با اداره صمت و اصناف جهت بازرسی از صنوف, همکاری بسیج با اداره صمت و اصناف جهت بازرسی از صنوف,

میثم آبدری مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان در مصاحبه قبل در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در این رابطه اذعان کرد: با درخواست اداره صمت و بازرسی اصناف نیروی بسیج سپاه برای نظارت بیشتر بر اماکن و فروشگاه های سطح شهر وارد عملیات شدند که این امر به خوبی برای همگان قابل مشهود بود.

,

وی همچنین بیان کرد: متاسفانه به دلیل پایین بودن نرخ جریمه بسیاری از فروشندگان  نسبت به این مسئله خیلی حساسیتی نشان نمی دادند و  حتی مقاومت می کردند.

,

کاهش نرخ جریمه کشوری است

, کاهش نرخ جریمه کشوری است, کاهش نرخ جریمه کشوری است,

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه این نرخ جریمه تنها مختص شهر یا استان کرمان نیست و به صورت کشوری از طرف بالادستی ها اعمال شده و یک قانون است و ما نمی توانیم در آن دخالتی داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه نرخ جریمه عدم نصب اتیکت ۹۶ هزار تومان است، اذعان کرد: ما هم با این مسئله مشکل داریم اما متاسفانه تنها باید مطیع قانون باشیم و نیروهای بسیج باید همچنان به تلاش خود ادامه دهند.

,

نظارت و بازرسی از اماکن وظیفه ذاتی تعزیرات، اماکن و پلیس امنیت اقتصادی است

, نظارت و بازرسی از اماکن وظیفه ذاتی تعزیرات، اماکن و پلیس امنیت اقتصادی است, نظارت و بازرسی از اماکن وظیفه ذاتی تعزیرات، اماکن و پلیس امنیت اقتصادی است,

میثم آبدری مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان گفت: در باره قانونی که وزارت صمت و تعزیرات از آن صحبت به میان می آورند به صراحت قید شده وظیفه تعزیرات، اماکن، پلیس امنیت اقتصادی و همچنین بازرسی صمت و اتاق اصناف هر استان و شهرستانی باید در بحث بازرسی و رسیدگی به شکایات و ثبت تخلفات فعالیت کند.

,

وی افزود: بسیج اصناف استان کرمان و به طور کل بسیج در کشور و بویژه در استان کرمان طی تفاهم نامه ای جهت همکاری و جبران کمبود نیرو با اداره صمت، اتاق اصناف و بازرسی اصناف امضا کرد.

,

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان ادامه داد: اینکه از بسیج خواسته می شود تا در رابطه با نظارت تلاش بیشتر داشته باشد خواسته نابجایی است زیرا نیروی بسیج بدون هیچگونه چشم داشتی تنها به عنوان یک نیروی محرک و اهرم برای فشار بیشتر به نظارت ها ی صمت و اصناف که از منفعل بودن بیرون آیند.

,

آبدری بیان کرد: واقعیت امروز این است چه دلیلی دارد هم اکنون نیروی بسیج به میدان بیاید و بخواهد وظایف تعزیرات را به او یادآوری کند بلکه او وظیفه ذاتی خود را می داند و به خوبی بر آن اشراف دارد اما چرا در این مدت تخلفات زیادی اتفاق افتاده است چرا موردی به سراغ فلان فروشگاه یا مغازه می روند، چرا دیدگاه مردم نسبت به فروشگاه های زنجیره ای موجود در سطح شهر باید منفی باشد و این همه تخلف در آنان ثبت شود.

,

عدم پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴

, عدم پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴, عدم پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴,

وی ادامه داد: چه دلیلی دارد مردم با تلفن ۱۲۴ تماس حاصل کنند اما به هیچکدام از شکایات آنان رسیدگی نشود، در صورتی وظیفه متولیان امر این است که خارج از حضور، همکاری و پتانسیل نیروی بسیج می بایست به وظایف خود رسیدگی می کردند.

,

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: در استان کرمان این تفاهم نامه از مهرماه سال ۹۹ بین اداره صمت و اصناف بسیج سپاه ثارالله به امضا رسید شروع بازرسی ها بدون حضور نیروهای بازرسی اداره صمت و اصناف از همان مهر ماه انجام شد.

,

آبدری عنوان کرد: از تاریخ ذکر شده کلیه نیروهای بسیج، بازرسی خود را از مغازه به مغازه، فروشگاه به فروشگاه و اماکن ها شروع کردند و مردم شاهد این تلاش نیروهای خدوم بودند اما این نیرو در هنگام حضور برای نظارت هیچگاه خود را به عنوان نیروی بسیج معرفی نکرد.

,

وی ابراز کرد: بسیج اصناف شهرستان نزدیک به ۱۰۰ نفر از نیروها و پتانسیل خود را البته بعد از آموزش به این امر اختصاص داد و از بالای شهر تا پایین شهر نظارت ها شدت یافت.

,

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان عنوان کرد: بسیج این بازرسی و نظارت را با تمام قوا و نیرو تا ابتدای سال ۱۴۰۰ ادامه داد اما متاسفانه در این مدت هرگاه نیاز به خودرو داشتیم هیچکدام از ادارات در اختیارمان قرار ندادند از آنان خواستیم تا نیروی کارآمدی اختصاص دهند که تنها یک مدت این کار انجام شد.

,

آبدری گفت: همچنین در این مدت از متولیان امر درخواست کردیم که پا به پای نیروی بسیج باشند متاسفانه باز این کار هم به صورت موقت انجام شد.

,

با ورود نیروی بسیج به ۵۰ درصد از تخلفات رسیدگی شد

, با ورود نیروی بسیج به ۵۰ درصد از تخلفات رسیدگی شد, با ورود نیروی بسیج به ۵۰ درصد از تخلفات رسیدگی شد,

وی افزود: اگر در این رابطه از متولیان امر سوال کنید در پاسخ خواهند گفت از زمانی که نیروی بسیج به کمک و یاری دستگاههای نظارتی آمده است  میتوان گفت ۵۰ درصد نظارت ها برای مردم قابل لمس بود.

,

مسئول بسیج شهرستان کرمان ادامه داد: اگر بخواهیم با یک شاکله و سازماندهی پیش برویم باید کلیه متولیان امر و نیروی بسیج در کنار هم باشند البته نه با عنوان خاص بلکه به عنوان بازرسان صمت.

,

لزوم برنامه هدفمند جهت مبارزه با گرانفروشی  و کم فروشی

, لزوم برنامه هدفمند جهت مبارزه با گرانفروشی  و کم فروشی, لزوم برنامه هدفمند جهت مبارزه با گرانفروشی  و کم فروشی,

آبدری تصریح کرد: بسیج اصناف سعی دارد هم اکنون کلیه نیروها را در اختیار اداره صمت قرار دهد تا بازو و اهرمی برای آنان باشد البته اینبار با برنامه هدفمند و با یک پتانسیل جدید به بازرسی ادامه دهند تا شاهد موفقیت های جدید باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نیروی بسیج وارد عمل شد متوجه شدیم که طبق گفته برخی از فروشندگان و مغازه داران سالیان سال هیچ بازرسی به آن محل رجوع نکرده است و اگر کسی هم بوده از بازرسان اتحادیه خود صنف بوده است.

,

بازرسی  و نظارت حلقه گمشده در شهر کرمان

, بازرسی  و نظارت حلقه گمشده در شهر کرمان, بازرسی  و نظارت حلقه گمشده در شهر کرمان,

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان بیان کرد: متاسفانه بازرسی همانند یک حلقه گمشده ای در شهر کرمان است که زیاد کسی به آن توجهی ندارد و البته باید شاهد تخلفاتی باشیم که خیلی از مسئولان باید در رابطه با حقی که اجحاف می شود بویژه در بخش گرانفروشی و کم فروشی پاسخگو باشند.

,

آبدری عنوان کرد: در این ایام کرونایی که می بایست کلیه فروشندگان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، طی بازرسی هایی که صورت گرفت می توان به جرأت گفت که اصلا رعایت نمی شد.

,

وی گفت: متاسفانه از بس نظارت و بازرسی ها کم رنگ شده است گاهی اوقات طی مراجعاتی که انجام می شد هیچکدام از مغازه داران و فروشندگان هیچگونه ترس و ابایی در این رابطه  نداشتند، مبنی بر اینکه اگر من خود رعایت نمی کنم لااقل بازرسی صورت می گیرد.

,

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان اظهار  کرد: تنها فروشگاه های زنجیره ای از اتیکت استفاده می کنند و این مسئله در هیچ یک از فروشگاه های سطح شهر رعایت نمی شود در صورتی که این یکی از قوانین است که باید رعایت شود.

,

بسیج در کنار حمایت از حقوق مصرف کننده حامی اصناف هم است

, بسیج در کنار حمایت از حقوق مصرف کننده حامی اصناف هم است, بسیج در کنار حمایت از حقوق مصرف کننده حامی اصناف هم است,

آبدری افزود: اصناف باید از تخلفاتی که در اماکن و مغازه ها رخ می دهد جلوگیری کند و هم اینکه متولیان امر باید به فکر مصرف کننده باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: چرا قیمت میوه در میدان تره بار باید یک قیمت مشخص داشته باشد اما این قیمت در داخل فروشگاه ها به جای ۲۵ الی ۳۰ درصد البته بر مبنای کیفیت ۵۰ درصد به فروش برسد.

,

مسئول بسیج شهرستان کرمان تصریح کرد: اگر مردم می دانستند که این گرانفروشی تا چه حد می تواند سبد اقتصادی خانوار آنها را تحت تاثیر قرار دهد حتما نسبت به این مسئله عکس العمل نشان داده و مطالبه خواهند کرد.

,

مردم کرمان مطالبه گر نیستند

, مردم کرمان مطالبه گر نیستند, مردم کرمان مطالبه گر نیستند,

آبدری ادامه داد: در کنار اینکه دستگاه های نظارتی کار خود را به خوبی انجام نمی دهند و در سال های گذشته انجام ندادند مردم کرمان هم مطالبه گر نیستند به دلیل اینکه یا بازرسی انجام نمی شود و یا اینکه بازرسی ها بدون نتیجه بوده و این امر باعث شده تا مردم زیاد تمایلی به مطالبه گری نداشته باشند و این در حالی است که برخی از استانهای همجوار، مسئولان سبب مطالبه گری مردم شدند.

,

وی گفت: ما علاوه بر دستگاه های نظارتی از مردم هم گلایه مندیم که چرا مطالبه گر نیستند اما با تمام  این تفاسیر از ۶ ماهه دوم سال ۹۹ دستگاه ها پای کار آمده و انسجام بهتری صورت گرفت.

,

برای ریشه کن شدن تخلفات نیاز به تلاش شبانه روزی است

, برای ریشه کن شدن تخلفات نیاز به تلاش شبانه روزی است, برای ریشه کن شدن تخلفات نیاز به تلاش شبانه روزی است,

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان افزود: همچنان از کلیه متولیان امر می خواهیم پای کار باشند زیرا ما خادمان مردم هستیم و باید برای ریشه کن کردن تخلفات، گران فروشی ها و کم فروشی ها به صورت شبانه روز کار کرد و تنها به یک روز و یک ساعت اختصاص داده نشود و امیدواریم که به جایی برسیم که مردم خود بازرس شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه