اخبار داغ

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

اجرای طرح بانکداری جمهوری اسلامی در تمام معادلات اقتصادی موثر است

اجرای طرح بانکداری جمهوری اسلامی در تمام معادلات اقتصادی موثر است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی گفت: تصویب نهایی و اجرای این طرح در تمام معادلات اقتصادی کشور موثر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از گره‌های اصلی مشکلات کشور، بانکداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: از نظر تمام کارشناسان اقتصادی، ریشه تمام مشکلات اقتصادی از جمله تورم، بیکاری و کاهش ارزش پول ملی به سیستم بانکداری برمی‌گردد.

,

طاهری با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل این مشکلات عدم استقلال بانک مرکزی است، افزود: وقتی دولت، پولی برای پرداخت حقوق کارمندان ندارد به رئیس کل بانک مرکزی دستور چاپ پول می‌دهد و یا از بانک مرکزی، استقراض می‌کند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم استقلال بانک مرکزی، منابع مردم نیز مستقل نیست بانک مرکزی، منابع دولت را در نظر می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: تمام این مشکلات در طرح مذکور دیده شده که استقلال بانک مرکزی و پایه‌های پولی، حفظ شده و تورم نیز بعد از اجرای طرح بانکداری جمهوری اسلامی، افسارگسیخته نباشد.

,

طاهری در پاسخ به تاثیر اجرای این طرح به نرخ ارز خاطرنشان کرد: ارزش پول ملی، بسیار هم است لذا اجرای این طرح هم در حفظ ارزش پول ملی موثر بوده و هم در انواع معادلات اقتصادی در بخش‌های مختلف، تاثیر می‌گذارد.

,

وی با بیان اینکه تصویب این طرح، یکی از کارهای ریشه‌ای است، تاکید کرد: شاید این طرح خودش به تنهایی، چیزی نیست اما در تمام مولفه‌های اقتصادی تاثیر دارد.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فوریت و کلیت طرح بانکداری جمهوری اسلامی، رای آورده است، گفت: یکی از زیرساخت‌هایی که برای جلوگیری از تورم و کاهش ارزش پول ملی، نیاز به اصلاح دارد، روش بانکداری است.

,

وی اظهار داشت: جایگاه بانک مرکزی را باید با قانونگذاری، ارتقا دهیم.

,

طاهری با بیان اینکه بانک مرکزی در روش موجود، استقلال خوبی ندارد، اظهار داشت: دولت‌ها در روش موجود از بانک مرکزی استقراض می‌کنند و میزان نقدینگی به شدت بالا رفته که تمام این‌ها آسیب‌های مربوط به بانک مرکزی است.

,

طاهری با بیان اینکه امروز کلیات طرح بعد از سال‌ها کار بر روی آن، رای آورد، تصریح کرد: در مورد تصویب قطعی در صحن علنی و زمان اجرای آن نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی کرد.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده است، گفت: زمان آمدن طرح به صحن علنی بستگی به نظرات نمایندگان کمیسیون و وصول پیشنهادات جدید جهت اصلاحات لازم دارد و ممکن است حدود یک ماه طول بکشد.

,

وی با بیان اینکه سپس طرح به صحن علنی مجلس آمده و در نوبت صحن قرار می‌گیرد که بررسی شود، خاطرنشان کرد: طرح هم‌اکنون به روال فوریت افتاده و امیدواریم که تصویب نهایی شود و اگر مشکلی پیش نیاید احتمال دارد تا آخر تابستان، آماده اجرا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه