اخبار داغ

مربی، داور ملی و ناظر فدراسیون بسکتبال رفسنجان:

رکودی که با شیوع کرونا گریبان گیر باشگاه های ورزشی شد

رکودی که با شیوع کرونا گریبان گیر باشگاه های ورزشی شد
علی اسماعیلی گفت: به دلیل تعطیلی های بلند مدت ضربات جبران ناپذیری به باشگاه های ورزشی رفسنجان وارد شده و بعضی از باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، باشگاه های ورزشی در اثر ویروس کرونا دچار مشکلات و زیان های قابل توجهی شده اند و ورزشکاران گلایه های زیادی دارند. در این زمینه با علی اسماعیلی از کارشناسان ورزش رفسنجان هم صحبت شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علی اسماعیلی مربی، داور ملی و ناظر فدراسیون بسکتبال، بیش از ۲۵ سال در عرصه های مختلف ورزش شهرستان رفسنجان، استان و کشور حضور داشته و امروز هم به عنوان عضو هیئت رئیسه هیات پزشکی ورزشی رفسنجان در خدمت جامعه ورزش و جوانان است.

,

مربی، داور ملی و ناظر فدراسیون بسکتبال رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ورزش منظم می تواند باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و از نظر روحی، روانی و فکری هم تاثیرات مثبت زیادی دارد. با توجه به میزان استرس بالایی که امروزه در جامعه و خانواده ها به وجود آمده ورزش نقش غیر قابل انکاری در کنترل و کاهش این استرس و افسردگی های حاصل از آن دارد.

,

وی افزود: ورزش و تحرک بدنی می تواند نقشی مهم و  پیشگیرانه در شیوع کرونا ایفا کند و بازوی کمکی بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا باشد. امروزه اکثر کارشناسان اذعان دارند که ورزش با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نقش پررنگی در جهت کنترل بیماریهای مختلف از جمله کووید -۱۹ دارد.

,

اسماعیلی گفت: به دلیل تعطیلی های بلند مدت ضربات جبران ناپذیری به باشگاه های ورزشی رفسنجان وارد شده و بعضی از باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند. همچنین مربیان رشته های مختلف ورزشی که درآمدشان از همین طریق بوده نیز شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند با توجه به اینکه مربیان ورزشی تحت پوشش بیمه‌ هم نیستند و هیچ حمایتی از این قشر صورت نمی گیرد. البته مدتی پیش از سوی وزارت ورزش و جوانان  تسهیلاتی برای باشگاه های ورزشی در نظر گرفته شد اما با توجه به شرایط و بازپرداخت سنگینی که  وجود داشت عملاً  بسیاری از باشگاه ها  قابلیت استفاده از این  تسهیلات را  ندارند‌.

,

مربی، داور ملی و ناظر فدراسیون بسکتبال رفسنجان بیان کرد: با توجه به نقش ویژه ای که باشگاه های ورزشی  در ایجاد  نشاط و شادابی و سلامت در جامعه ایفا می کنند لازم است مسئولان محترم با نگاه ویژه، عزم جدی، برنامه‌ریزی مطلوب و پیگیری مضاعف برای جبران این خسارات اقدام کنند.

,

وی یادآور شد: اعضای هیات رئیسه هیات پزشکی ورزشی جلساتی با تعدادی از هیات ها و برخی باشگاه های ورزشی برگزار و پیشنهادات این عزیزان را دریافت کرد و همچنین جلسات متعددی به همراه ریاست محترم اداره ورزش و جوانان با مسئولان شهرستان و بهداشت رفسنجان برگزار کرد. با حسن نیت و همکاری جمالی زاده مسئول محترم بهداشت رفسنجان و رویگر ریاست محترم اداره ورزش و جوانان کارگروهی تشکیل شد و با توجه به وضعیت موجود دستور العمل بهداشتی دقیقی در جهت کمک به بازگشایی باشگاه های ورزشی تدوین شد.

,

اسماعیلی ابراز کرد: ویروس کرونا باعث رکود نسبی ورزش در کشور شده است و  ورزش رفسنجان هم از این قاعده مستثنی نیست البته برخی مشکلات و مسائل دیگر هم مزید بر علت شده تا ورزش رفسنجان شرایط مناسبی نداشته باشد. خوشبختانه رویگر که مدیری باتجربه و توانمند هستند مسئولیت اداره ورزش و جوانان رفسنجان را پذیرفته‌اند . نگاه برنامه محور، روحیه تعاملی و ارتباطات موثر او این نوید را می‌دهد که در مدتی کوتاه شاهد برطرف شدن مشکلات و رشد و پیشرفت ورزش رفسنجان باشیم.

,

مربی، داور ملی و ناظر فدراسیون بسکتبال رفسنجان در پایان تاکید کرد: نباید از زحمات همیشگی و بدون چشم داشت کارکنان پرتلاش اداره ورزش و جوانان به سادگی گذر کرد و تلاش این عزیزان که معمولاً  جایی دیده نمی‌شود نیز قابل تقدیر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه