اخبار داغ

آنچه در نشست ستاد کرونای گچساران گذشت؛

زیرساخت های بیمارستان نرگسی گچساران تکمیل شد

زیرساخت های بیمارستان نرگسی گچساران تکمیل شد
رئیس بیمارستان شهید رجایی گفت:به بیمارستان نرگسی نیاز شدید داریم،هرچند درآمد بیمارستان شهید رجایی صفر شده است و هرچه درآمد داریم از عمل های جراحی و زیبایی بوده است و عملا درآمدی در این چندماه نداشته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  هشتادو چهارمین جلسه ستاد کرونا با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

مرتضی سجادپور،معاون فرماندار گچساران در ابتدای این نشست گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان گچساران قریب به ۷۰۰مصوبه چه از نظر کیفی و کمی انجام شده که در روند مقابله با بیمکاری کرونا نیز تاثیرگذار بوده است.

,

 

,

وی افزود:در راستای برگزاری این جلسات نیز با تلاش و پیگیری گشت های مختلف نیز27هزارو 460 مورد بازرسی صورت گرفت که  ۶۰۵ واحد صنفی متخلف هم پلمب شدند.

,

 

,

سجادپور ادامه داد:براساس آخرین مصوبات ستاد کرونا با توجه به ناپایدار بودن روند نزولی، رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی همچنان باید در اماکن عمومی ، ادارات و نهادها مورد توجه قرار بگیرد.

,

 

,

غلامیان، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه این نشست هم گفت:تاکنون 33هزارو  ۶۳۳ مورد مجموع تست کرونا داشته ایم که کل بیماران شناسایی شده 9هزارو 319 مورد بوده است که از این تعداد هم متاسفانه ۱۲۳مورد فوتی بوده اند.

,

 

,

وی افزود:در حال حاضر نیز 52مورد بستری در بیمارستان نفت و شهید رجایی است که ۳۵نفر هم مثبت قطعی هستند، 437نفر در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند و تعداد بهبود یافته نیز 8هزارو 759نفر هستند که بهبودی کامل را طی کردند.

,

 

,

غلامیان گفت:در بحث واکسیناسیون گروه های هدف نیز تا به اکنون 3هزار و 762نفر دوز اول را دریافت کردند و 858نفر نیز مرحله دوم را دریافت کردند که در مجموع نیز به 4هزارو 620نفر واکسیناسیون تزریق شده است.

,

 

,

وی ادامه داد:به طور روزانه سعی کردیم که نمونه گیری ها همچنان ادامه داشته باشد و مجوع تست روزانه بین 150تا 200نفر بوده است،اگرچه از اول اردیبهشت تا الان متاسفانه ۱۶نفر بخاطر کرونا وفات یافتند و در چند روز اخیر نیز فوتی نداشته ایم.

,

 

,

غلامیان تصریح کرد:در بحث واکسیناسیون نیز کادر درمان،بهداشت،جانبازان بالای 50درصد ،بیماران خاص و بالای 80سال نیز اقدامات لازم انجام شده است،بنابراین باید بحث فرهنگ سازی در بحث واکسیناسیون انجام شود که افراد جامعه هدف نیز جهت تزریق واکسن اقدام کنند.

,

 

,

وی افزود:می توان گفت که تاکنون ۸۳ درصد جمعیت هدف تا الان واکسینه شده است یعنی به نوعی 3.7درصد جمعیت شهرستان واکسن تزریق شده است،اما با توجه به اینکه واکسیناسیون گسترش پیدا می کند پس می طلبد که سایر دستگاه هم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

,

 

,

حسینی،رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت:آمار کرونا هرچند کاهش پیدا کرده است که طبق آخرین آمار۴۲بستری داریم که 25 نفر مثبت قطعی هستند.

,

 

,

وی درادامه با اشاره به برخی تجمعات در شهرستان گفت: همین امروز مشاهده کردم که در مرکز ثبت و انتقال پلاک خوردو بیش از 60نفر به طور فشرده در صف حضور داشتند که خودش عامل کرونا است که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود.

,

 

,

حسینی در ادامه نیز گفت:ما واقعا به بیمارستان نرگسی نیاز شدید داریم،هرچند درآمد بیمارستان شهید رجایی صفر شده است و هرچه درآمد داریم از عمل های جراحی و زیبایی بوده است و عملا درآمدی در این چندماه نداشته ایم.

,

 

,

وی افزود:بنابراین با توجه به اینکه جا و مکانی نداریم، تدبیری کنید که ادراه راه و شهرسازی تحویل کامل دهد،و اگر امکانش وجود دارد زودتر این بیمارستان را تحویل دهند.

,

 

,

فرماندار گچساران گفت:بیمارستان نرگسی در حال حاضر آماده است برای اینکه شما آنرا تحویل بگیرید، همه زیر ساخت های بیمارستان آماده است بنابراین اورژانس را مستقر کنیدتا بقیه مراحل نیز دنبال و پیگیری شود.  

,

 

,

مقیمی،رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه نیز  گفت:با توجه به حساسیت امتحانات نهایی دانش آموزان، در این چند روز به طور فشرده و دقیق نیز از حوزه امتحانات بازدید کردیم و امروز اولین مورد امتحان نیز برگزار شد  که همه شرایط حاکم برجلسه  هم مطلوب بود.

,

 

,

وی افزود:متاسفانه این روزها سرقت لوله های مسی کولرهای مدارس به یک معضل تبدیل شده  که تاکنون بالای۲۰میلیون تومان فقط لوله مسی از مدارس ما به سرقت رفته است،اگر با این شرایط پیش برود با توجه به فصل امتحانات این موضوع  هم نگران کننده است که تقاضا داریم که در حوزه مدارس نیز گشت زنی های انتظامی بیشتر شود.

,

 

,

خادمیان،جانشین انتظامی گچساران در ادامه نیز گفت:با همکاری و تعامل دستگاه ها ، کادر درمان و رسانه  ها ، بازاریان و مردم نیز بیماری کرونا وضعیت بهتری دارد که امیدواریم این روند کاهشی در شهرستان همچنان  ادامه داشته باشد.

,

 

,

وی افزود: نیروی انتظامی هم محدودیت ها و اقدامات لازم را انجام داده است که محدودیت ها از ساعت ۲۲تا ۴صبح ادامه دارد و دوربین ها کماکان درسطح شهر فعال هستند و در محدودیت تردد اعمال قانون دوهزارو  ۶۹مورد داشتیم که ۱۵۷دستگاه خودرو به پارکینگ رفته است.

,

 

,

خادمیان گفت:در بحث آموزش و پرورش،خود مدارس سرایدار دارند هرچند گشتهای انتظامی فعال هستند که چند روز گذشته نیز مواردی هم گزارش شد که سارقان زیادی را نیز دستگیر کردیم و همچنان پیگیر دیگر موارد هم هستیم.

,

 

,

وی ادامه داد:به هرحال باید حساسیت بیشتری دراین مورد در مدارس ایجاد شود و ماهم به نوبه خود وظیفه داریم که پیگیری کنیم.

,

 

,

فرماندار گچساران در ادامه نیز گفت:درهفته گدشته دو تن از خبرنگاران مورد سرقت قرار گرفتند که کمتر از چند روز سارقین هم دستگیر شدند،به هرحال معتقدم که سرقت ها در شهرستان کاهش پیدا کرده و سرقت سازماندهی شده درشهرستان نداریم اما بازهم می طلبد گشت های انتظامی بیشتری به این موضوع بپردازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه