اخبار داغ

سرلشکر باقری:

ایران به حوزه تولید موتورهای پیشرفته هوایی وارد شده است

ایران به حوزه تولید موتورهای پیشرفته هوایی وارد شده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود توانسته است با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت‌های داخلی به حوزه خطیر طراحی و تولید موتورهای هوایی پیشرفته وارد شده و هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتورهای ساخت ایران آماده بهره‌برداری کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرلشکر پاسدار محمد باقری با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از خط تولید موتور ملی اوج بازدید و در جریان آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای متخصصین صنعت هوایی وزارت دفاع در حوزه موتورهای هوایی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس ستاد کل نیروهای مسلح پس از بازدید از مجموعه‌های مختلف سازمان صنایع هوایی از جمله صنعت ساخت و طراحی موتورهای هوایی، با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای سازمان صنایع هوایی، از تلاش‌های این مجموعه در راستای اعتلای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

,

باقری با اشاره به اهمیت موتور به عنوان یک موضوع حیاتی و بسیار مهم در حوزه هواگردها و موشک‌ها تصریح کرد: موتورهای محصولات هوایی جزو مهمترین بخش و گلوگاهی حساس به لحاظ فناوری هستند و کشورهای انگشت شماری قادر به تولید آن هستند.

,

رییس ستاد کل نیروهای مسلح  افزود: جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود توانسته است با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت‌های داخلی به حوزه خطیر طراحی و تولید موتورهای هوایی پیشرفته وارد شده و هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتورهای ساخت ایران آماده بهره‌برداری کند و این موضوع برای نیروهای مسلح و کشور بسیار مایه فخر و مباهات است.

,

باقری گفت: همانگونه که تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل تأکید بر «قوی شدن» است؛ بی‌تردید افزایش قدرت دفاعی کشور مولفه اصلی «قوی شدن» و صنعت طراحی و تولید موتورهای هوایی نیز از اجزای اصلی این مهم به شمار می‌رود.

,

وی با بیان اینکه تولید موتور در کنار ارزش دفاعی از ارزش افزوده اقتصادی نیز برخوردار است، گفت:‌ تمامی هواگردها، موشک‌ها و ... به مسئله موتور وابسته هستند و این موضوع مهم ضرورت توجه هر چه بیشتر به این بخش را نشان می‌دهد.

,

رییس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله تحریم‌های نظام استکباری گفت: همه پیشرفت‌های دفاعی به برکت تحریم‌های ظالمانه به نتیجه رسیده است؛ چرا که این محدودیت‌ها، شکوفایی و خلق فرصت‌های ارزشمند را برای دانشمندان دفاعی ما به ارمغان آورد.

,

باقری با اشاره به مسئله سرمایه انسانی به عنوان یک موضوع مهم و مورد تأکید فرمانده کل قوا تصریح کرد: براساس این رهنمود، مهمتر از ساخت محصول، جوانانی هستند که محصول را طراحی و ساخته‌اند.

,

وی افزود: باید نسل به نسل دانشمندان مومن، ‌متدین و متخصص به این مجموعه‌ها اضافه شده تا علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های کارآمد، دانش جدید نیز به مجموعه‌های دفاعی منتقل شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه