اخبار داغ

متخصص زنان و زایمان مطرح کرد؛

مناسب‌‌ترین سن فرزندآوری ۲۰ الی ۲۴ سال است/ هزینه‌‌های درمان ناباروری در کشور یک‌پنجم کشورهای پیشرفته دنیاست

مناسب‌‌ترین سن فرزندآوری ۲۰ الی ۲۴ سال است/ هزینه‌‌های درمان ناباروری در کشور یک‌پنجم کشورهای پیشرفته دنیاست
کتایون حیدری گفت: مناسب ترین سن فرزند آوری ۲۰ الی ۲۴ سال است اما اکثر دختران جوان ما در این سن دغدغه گرفتن مدرک را دارند؛ در نظر داشته باشید که فرصت استثنایی آنها برای فرزندآوری در همان سن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متخصص زنان و زایمان و عضو مؤسسه اندیشه مسطور و مجمع فعالان جمعیت به مناسبت هفته جمعیت در گفتگو با "تیتریک" گفت: "شیوه زندگی" یکی از مسائلی است که زوجین باید از سنین پایین تر به آن توجه کنند زیرا سبک زندگی و درست زندگی کردن بسیاری از مشکلات زوجین را در باروری برطرف می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"کتایون حیدری" ادامه داد: چاقی از عوامل موثر در ناباروری خانم ها و  آقایان است، اقداماتی که ما با عنوان درمان ناباروری انجام می دهیم با کاهش وزن موثرتر می شوند، اگر شما در نظر بگیرید که شیوه تغذیه صحیح و شیوه فعالیت بدنی مناسب را از ابتدای کودکی برای فرزندان مان برنامه ریزی کنیم قدم بزرگی برای جلوگیری از ناباروری های آینده برداشته ایم؛ متأسفانه با افزایش وزن، اختلالات متابولیک در سیستم خانم ها ایجاد می شود که این اختلالات متابولیکی می تواند منجر به تخمک گذاری های نامناسب و در نتیجه باروری های مخدوش شود.

,

مناسب‌ترین سن باروری ۲۰ الی ۲۴ سال است

, مناسب‌ترین سن باروری ۲۰ الی ۲۴ سال است,

وی افزود: سن فرزندآوری از مسائلی است که اگر به دقت به آن ها پرداخته شود بسیاری از مسائل فرزند آوری راحت تر حل و فصل خواهد شد. مناسب ترین سن فرزند آوری ۲۰ الی ۲۴ سال است اما اکثر دختران جوان ما در این سن دغدغه گرفتن مدرک را دارند. ما نمی گوییم که این اشکال دارد شما برای اینکه یک مادر موفق باشید باید درس خوانده و تحصیل کرده باشید ولی در نظر بگیرید که فرصت استثنایی شما برای فرزند آوری در همان سن است.

,

حیدری گفت: در حالی که بسیاری از خانم ها می توانند در سنین حدود ۲۵ سالگی هم اقدام کنند ما موارد زیادی داریم که می توانند در ۳۰ سالگی اقدام کنند، ولی شما فرصت طلایی خودتان را در نظر داشته باشید که این فرصت چه زمانی است، فرصت ۲۰ الی ۲۴ سالگی فرصت طلایی شماست. در سنین ۳۰ الی ۳۲ سالگی باروری مقداری کاهش پیدا می کند و این کاهش در بعد از سنین ۳۴ سالگی شاخص تر و چشمگیرتر خواهد شد.

,

هزینه های درمان ناباروری در کشور یک پنجم کشورهای پیشرفته دنیاست/ بیمه ها پای کار آیند

, هزینه های درمان ناباروری در کشور یک پنجم کشورهای پیشرفته دنیاست/ بیمه ها پای کار آیند,

این کارشناس تصریح کرد: خوشبختانه هزینه های درمان ناباروری در کشور ما شاید یک چهارم یا یک پنجم کشورهای حاشیه ماست و حتی نسبت به کشورهای اروپایی این هزینه ها بسیار کم تر هستند. با وجود این که بسیاری از فناوری هایمان را مجبوریم از چند شرکت معدود که در دنیا وجود دارد، بگیریم ولی چون تعرفه های پزشکی در کشور ما پایین است بنابراین این درمان ها نسبت به هزینه های دیگر نقاط دنیا هزینه های کمی هستند.

,

۷۵ درصد زوجین نابارور با درمان های معمولی جواب می گیرند

, ۷۵ درصد زوجین نابارور با درمان های معمولی جواب می گیرند,

حیدری در خاتمه خاطرنشان کرد: در گذشته با خانواده های نابارور برخورد بسیار ناشایستی می شد و فشارهایی که گاهی اوقات دختران جوان در خانه با آن مواجه می شدند. از نظر اخلاقی به نظر می آید که باید جوابگوی آثار مخربی که این فشارها بر جوانان می گذارد باشند. اکنون با روش های ناباروری جدید که وجود دارد شاید ۷۵ درصد زوجین ما با درمان های معمولی جواب می گیرند و ۲۵ درصد زوجین با درمان های پیشرفته تر درمان می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه