اخبار داغ

معاون درمان وزارت بهداشت:

۷۴ درصد مرگ‌های کرونا در افراد بالای ۶۰ سال است

۷۴ درصد مرگ‌های کرونا در افراد بالای ۶۰ سال است
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۴ درصد مرگ های کرونا در افراد بالای ۶۰ سال بوده است و در برخی استان‌ها که بیماران دیابت بیشتری داشتند تا ۸۰ درصد مرگ های کرونا در گروه سنی بالای ۶۰ سال بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم جان بابایی روز سه شنبه در وبینار توسعه شبکه دیابت کشور که در دانشگاه علو پزشکی تهران برگزار شد، افزود: تجربه دوران کرونا نشان داد گر چه این بیماری یک بیماری ویروسی و واگیر است اما بیماران متابولیک از جمله مبتلایان دیابت و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بیشتر در خطر مرگ و میر کرونا قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در این زمینه آمار مرگ و میر کرونا در همه استان ها در اختیار داریم و مشخص است که در هر استان چند درصد شیوع دیابت داریم و چه میزان از مبتلایان کرونا جزو بیماران متابولیک یا دیابت هستند.
,
 
,
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تجربه این دوران نشان داد که باید در پذیرش و مراقبت از بیماران کرونا چه سرپایی و چه بستری حتما سوابق بیماری آنان را مد نظر قرار دهیم. به همین علت در بیمارستان های کشور بیماران متابولیک در بخش ها و حتی آی سی یوها تحت مراقبت های ویژه متخصصان داخلی قرار می گیرند و در بخش ها نیز جداگانه بستری می شوند تا تیم مراقبتی تخصصی داشته باشند.
,
 
,
جان بابایی گفت: برای کاهش مراجعات این بیماران خدمات تله مدیسین در برخی دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است و تلاش می کنیم خدمات ویزیت و مشاوره مجازی به این بیماران ارائه شود. امیدواریم تعرفه خدمات ویزیت مجازی و نیز خدمات مراقبت از منزل هر چه زودتر در شورای عالی بیمه تصویب شود تا این خدمات هر چه بیشتر در کشور گسترش پیدا کند.
,
 
,
وی افزود: امیدواریم خدمات پیشگیری و تشخیصی و نوار قند خون را نیز تحت پوشش بیمه ببریم و داروهای بیشتری از داروهای مورد نیاز بیماران دیابت زیر پوشش بیمه برود.
,
 
,
وی ادامه داد: وب سایت اینترنتی نیز برای خدمات تله مدیسین طراحی شده که به زودی اعلام می شود. در پنج استان نیز خدمات بیماران نادر و مبتلا به دیابت به صورت تله مدیسین ارائه می شود و با همکاری سازمان غذا و دارو در تلاش هستیم تا انسولین قلمی این بیماران با استفاده از سامانه راه اندازی شده جلوی در منزل به بیماران دیابت تحویل شود.
,
 
,
باقر لاریجانی، رئیس شبکه دیابت کشور نیز در این وبینار گفت: تجویز برخی داروهای مورد نیاز بیماران دیابت از جمله انسولین قلمی بسیار مشکل است و پزشک مجبور است با وجود تراکم بیماران چهار یا پنج صفحه سوابق بیمار را ثبت و گزارش کند تا بیمار بتواند این دارو را بگیرد. اجرای چنین فرآیندی غیر عملی است و باید اصلاح شود.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه