اخبار داغ

گزارشی از آخرین تحولات بورس و فرا بورس؛

معاملات امروز با یک هزار و ۱۳۱ واحد افت کار خود را به پایان رساند

معاملات امروز با یک هزار و ۱۳۱ واحد افت کار خود را به پایان رساند
در پایان معاملات امروز بورس با افت هزار و ۱۳۱ واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۲۸ واحد قرار گرفت.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۸۹۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۳۱۴میلیارد تومان در بیش از ۳۵۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت هزار و ۱۳۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۲۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، بانک تجارت و مخابرات ایران شد و در مقابل شرکت‌های مل صنایع مس ایران، معدنی و صنعی چادرملو و توسعه معادن و فلزات با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۸۵واحد، کل (هم‌وزن) ۳۷۸۶واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۴۵۱واحد، آزاد شناور ۵۵۴۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم ۹۲۱ هزار و ۱۸۱۵ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۶۵میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۶۵۵میلیارد تومان در ۱۲۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۷۵واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و شیر پاستوریزه پگاه گیلان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه